Storing motormanagement

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
wesleyctr
Posts: 58
Joined: Thu Apr 03, 2008 1:08 am

Storing motormanagement

Post by wesleyctr »

Hellow hondafreakss!

Ik heb sinds een kleine weer een Civic Type R gekocht uit 2002!
Gisteren kwam een storing van de motor.

Dus ik ging hem vandaag laten uitlezen,
Storing was : brandstof te mager

en ze hebben hem gewist, en hele dag beetje gereden, is de storing niet meer terug gekomen..

Als hij wel terug komt, wat kan ik daaraan doen om die storing te verhelpen :?:

Maar het had geen invloed op de prestatie's van de CTR!

greetz
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ik zou flink gassen, alles schoonbranden. Het kan komen omdat de CTR te lang stil heeft gestaan.
Avi
Posts: 16
Joined: Wed Jun 27, 2007 9:02 am

Post by Avi »

Ik weet niet of 95 of 98 tankt. Ik zou je aanraden op 98 te rijden.
-=[BLACKA]=-
Posts: 420
Joined: Mon May 16, 2005 7:14 pm

Post by -=[BLACKA]=- »

Avi wrote:Ik weet niet of 95 of 98 tankt. Ik zou je aanraden op 98 te rijden.

:twisted: BP ULTIMATE TANKEN!!!
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Als de storing is dat hij een te arm mengsel krijgt/kreeg zou flink gassen niet het eerste zijn wat in me opkomt. Zou er eerst zeker van willen zijn dat het probleem echt weg is.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Dan rij ik nog liever te rijk, dan te arm. Maar je mengelverhouding klopt dus niet. Laat eens controleren of je lambda goed pendelt. Hebben ze wel een 4-gastest gedaan na het uitlezen?
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

begin eens met de injectors ultrasoon te laten cleanen
en een nieuw benzine filter plaatsen.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Mja

Post by Sinister »

Als het aan de injectoren zou liggen dan zou hij wel stotteren volgens mij. Lamda word na 2500 toeren uitgeschakeld volgens mij en gaat niets aan je mengelverhouding veranderen op hogere toeren. Maar inderdaad laat hem eens uitlezen zou ik zeggen.
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Ik ben gisteren wezen kijken bij de schade ep3 die hier tekoop staat op het forum.

Nu viel me alleen op dat met het lopen van de motor dat het motormanagemend lampje bleef branden, kan dit te maken hebben met dat de radiateur lek kapot is? dus ook de fan die er achter zit.

Tevens brande het ESP lampje bij contact, weet alleen niet meer of die ook brande tijdens draaien van de motor, ga ik nog even achteraan.

Hebben jullie een verklaring voor deze dingen? :D
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Welke brandstof is er de laatste 6 maanden ingegaan (merk, 95,98)?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

ALs het ECM lampje blijft branden moet je het (laten) uitlezen, kan van alles zijn met zo'n schadebak.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Nick wrote:Tevens brande het ESP lampje bij contact, weet alleen niet meer of die ook brande tijdens draaien van de motor, ga ik nog even achteraan.


Ik wacht altijd netjes tot er verschillende lampjes uit zijn gegaan op de dash, zoals motormanagement enzo, voordat ik start. Toevallig vandaag starte ik wat later omdat ik mijn zonnebril nog moest pakken. Maar dan brand ESP alleen nog, die gaat uit als je start. Klopt ook wel aangezien de stuurbekrachtiging niet eerder werkt, voordat je motor draait.

Het management lampje dat brand kan natuurlijk meerdere storingen betekenen. Komt vermoedelijk toch door de klap, waarbij een bepaalde sensor in/bij het motorblok beschadigd is of kapot is! Dat zou uitgelezen moeten worden.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

eteuben wrote:
Nick wrote:Tevens brande het ESP lampje bij contact, weet alleen niet meer of die ook brande tijdens draaien van de motor, ga ik nog even achteraan.


Ik wacht altijd netjes tot er verschillende lampjes uit zijn gegaan op de dash, zoals motormanagement enzo, voordat ik start. Toevallig vandaag starte ik wat later omdat ik mijn zonnebril nog moest pakken. Maar dan brand ESP alleen nog, die gaat uit als je start. Klopt ook wel aangezien de stuurbekrachtiging niet eerder werkt, voordat je motor draait.

Het management lampje dat brand kan natuurlijk meerdere storingen betekenen. Komt vermoedelijk toch door de klap, waarbij een bepaalde sensor in/bij het motorblok beschadigd is of kapot is! Dat zou uitgelezen moeten worden.


ESP?









EPS? :wink:
Locked