De Honda FN2 heeft zowel een MAF als een MAP sensor.
Het is niet nodig om de MAF te verwijderen. De binnendiameter van de MAF is 70 mm terwijl de gasklepdoorlaat 64 mm is. De MAF vormt dus geen restrictie qua airflow. Integendeel, het is een precisie instrument waarmee de brandstof/luchtverhouding zeer nauwkeurig valt af te stellen bij de juiste bewerking. Belangrijker is een oplossing te vinden voor de sturing van het DBW throttle systeem.
Kun je me vertellen hoe de Dastek Unichip precies op de F20 motor van de s2000 is aangesloten? Is dat op de canbus, met passende adapters en connectoren? Is er een aparte kabelboom voor nodig? Heeft de Dastek driedimensionale 12#12#12 tabellen waarmee een continue traploze programmering mogelijk is?
FN2 CAI
culasse wrote:De Honda FN2 heeft zowel een MAF als een MAP sensor.
Het is niet nodig om de MAF te verwijderen.
Dat weet ik dat hij de twee heeft maar de MAF brengt wel de problemen met zich mee als je een CAI plaatst.
culasse wrote:Kun je me vertellen hoe de Dastek Unichip precies op de F20 motor van de s2000 is aangesloten? Is dat op de canbus, met passende adapters en connectoren? Is er een aparte kabelboom voor nodig? Heeft de Dastek driedimensionale 12#12#12 tabellen waarmee een continue traploze programmering mogelijk is?
De Dastek Unichip is een piggyback computer en heeft dus zijn eigen custom kabelboompje. Deze staat tussen de sensoren en de ECU.
Kan zowel analoge digitale of CAN-bus signalen verwerken.
De Unichip heeft 14 load sites en 24 speed sites. Je hebt 10 maps die je 5 keer verschillend kan activeren doormiddel van een switch. Je kan dus zonder problemen stap voor stap real time je afstelling doen op de testbank.
Meer info zie http://www.dastek.eu/.
Ik ben er inmiddels achter gekomen hoe je de MAF kunt bewerken om het AFR signaal te verbeteren, in combinatie met een beter luchtfilter.
De MAF is niet het probleem, de leverbare CAI systemen voor de FN2 honda werken niet goed doordat er geen luchtgeleiders inzitten.
Bij de FN2 is de sturing van de ecu en digitale dashboard met elkaar geïntegreerd. Ik kan nergens informatie vinden dat de Dastek dit kan overnemen.
Maar als het toch op de FN2 zou passen zou dit een mooi systeem zijn.
De MAF is niet het probleem, de leverbare CAI systemen voor de FN2 honda werken niet goed doordat er geen luchtgeleiders inzitten.
Bij de FN2 is de sturing van de ecu en digitale dashboard met elkaar geïntegreerd. Ik kan nergens informatie vinden dat de Dastek dit kan overnemen.
culasse wrote:Bij de FN2 is de sturing van de ecu en digitale dashboard met elkaar geïntegreerd. Ik kan nergens informatie vinden dat de Dastek dit kan overnemen.
De Dastek is een piggyback, dus de OEM ECU blijft in de wagen. Deze zal de communicatie met het Dashboard blijven doen.
Hondata heeft een N1 ECU voor de FN2:
Euro 07 Civic Type R Group N ECU
http://www.hondata.com/reflash_07_euro_ctr.html
Euro 07 Civic Type R Group N ECU
http://www.hondata.com/reflash_07_euro_ctr.html