FN2 CAI
FN2 CAI
Goedemorgen mensen,
Zoals iedereen zo ongeveer weet rij ik met de FN2 rond met Cold air intake.
Nu heb ik sins dat de CAI er op zit een paar probleempjes,
Heb nu 2 x gehad dat het motormanagement lampje is aangegaan. uit laten lezen, AUto kreeg teveel brandstof.. :shock:
Nu heb ik ook sins de CAI er onder zit een soort van HIK in de motor.
Bij ongeveer 3 a 4k rpm en geef dan vol gas.. dan hikt de auto 1 a 2 x en daarna schiet die er vandoor..
IK ben bang dat dit de oorzaak is van het brandstof teveel?
Kan het zijn dat de auto teweinig lucht krijgt? en is hier een oplossing voor?
Begin nu gewoon echt te twijfelen om weer de OEM box terug te plaatsen :cry:
Heeft de EP3 hier ook last van??
Zoals iedereen zo ongeveer weet rij ik met de FN2 rond met Cold air intake.
Nu heb ik sins dat de CAI er op zit een paar probleempjes,
Heb nu 2 x gehad dat het motormanagement lampje is aangegaan. uit laten lezen, AUto kreeg teveel brandstof.. :shock:
Nu heb ik ook sins de CAI er onder zit een soort van HIK in de motor.
Bij ongeveer 3 a 4k rpm en geef dan vol gas.. dan hikt de auto 1 a 2 x en daarna schiet die er vandoor..
IK ben bang dat dit de oorzaak is van het brandstof teveel?
Kan het zijn dat de auto teweinig lucht krijgt? en is hier een oplossing voor?
Begin nu gewoon echt te twijfelen om weer de OEM box terug te plaatsen :cry:
Heeft de EP3 hier ook last van??
EP3 hier geen last van. Ook nog nooit van gehoord bij de EP3.
Vraag je dealer naar de precieze foutcode.
Alle sensoren etc goed vast? Geen valse lucht die ergens aangezogen wordt?
Dit is de CAI die in je voorbumper zit?
JE zou denken dat als je meer lucht nu krijgt dmv de cai dat je juist wat armer zou lopen tenzij de ecu over compenseert maar dat lijkt me sterk.
Vraag je dealer naar de precieze foutcode.
Alle sensoren etc goed vast? Geen valse lucht die ergens aangezogen wordt?
Dit is de CAI die in je voorbumper zit?
JE zou denken dat als je meer lucht nu krijgt dmv de cai dat je juist wat armer zou lopen tenzij de ecu over compenseert maar dat lijkt me sterk.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Het is wel een met olie geimpregneerd filter (dat is wat Frank bedoelt):
Dit is wat ze er zelf over zeggen:
7. Will an Injen air intake system cause my vehicle's mass air sensor to fail?
7. Currently, Injen is unaware of any evidence that an Injen air intake, air filter or oil from an Injen air filter can damage or cause the malfunction of a Mass Air Flow sensor, regardless of the vehicle involved. Injen is the only company offering a Tuned Air Intake system (MR Technology) that takes into consideration the factory air to fuel ratio settings. We are committed to quality products, proper testing and vehicle compatibility designed to follow OEM settings preventing the possibility of vehicle damage or malfunction of any automotive component. Currently we have not received any claims of damage or problems.
Dit is wat ze er zelf over zeggen:
7. Will an Injen air intake system cause my vehicle's mass air sensor to fail?
7. Currently, Injen is unaware of any evidence that an Injen air intake, air filter or oil from an Injen air filter can damage or cause the malfunction of a Mass Air Flow sensor, regardless of the vehicle involved. Injen is the only company offering a Tuned Air Intake system (MR Technology) that takes into consideration the factory air to fuel ratio settings. We are committed to quality products, proper testing and vehicle compatibility designed to follow OEM settings preventing the possibility of vehicle damage or malfunction of any automotive component. Currently we have not received any claims of damage or problems.
pffff ist hier ook van da :-( zelf hadek graag een CAI gemonteerd op men fn2 maar er is 1 voorwaarde: het motormanagement lampje mag niet gaan branden!! want men vorige auto (corsa c GSI)had dit ook met cai en ik word daar helemaal gek van !
indien jullie dit opgelost krijgen gelieve dit te laten weten...
indien jullie dit opgelost krijgen gelieve dit te laten weten...