vraagje garage brug

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

vraagje garage brug

Post by LCR »

Hoe lang kan of mag een auto (gewicht ala S2000) blijven 'hangen' op een brug die helemaal omhoog gelift is.
Weet of heeft iemand toevallig ervaring mee?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

volgens mij eeuwig.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

volgens mij ook
Nana korobi ya oki
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

dat denk ik ook.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Mooi,
Dan kunnen er 2 auto in de garage :twisted:
Bespaar me weer zo'n 19.000
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Ga je nu voor eeuwig een S2000 in de lucht hangen?

Misschien iets voor het Guinness book of records. :lol:
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Héhé :) Handig !

Wou dak zelf een garage had :(
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Was dit niet slecht voor de schokdempers??
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Ligt er aan wat voor brug je hebt denk ik :D
Marsnel
Posts: 67
Joined: Sat Jul 21, 2007 6:31 pm

Post by Marsnel »

Brug zit vaak een veiligheids systeem op zodat deze niet zomaar naar beneden kan zakken.

Wil je de brug laten zakken dan moet je altijd een soort veiligheidspal weghalen.

Is wel zo veilig als je eronder staat.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Vader van een vriend van mij heeft zo zijn 2e auto (Jaguar XJ van 1600kg ofzo) in de garage staan. Werkt prima en scheelt een hoop ruimte. Plus dat je een mooie brug hebt om lekker te sleutelen.
Brug is idd mechanisch begrenst en zakt dus niet langzaam naar beneden ofzo.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

roblom wrote:Vader van een vriend van mij heeft zo zijn 2e auto (Jaguar XJ van 1600kg ofzo) in de garage staan. Werkt prima en scheelt een hoop ruimte. Plus dat je een mooie brug hebt om lekker te sleutelen.
Brug is idd mechanisch begrenst en zakt dus niet langzaam naar beneden ofzo.


Doel is niet alleen voor het sleutelen, maar meer om 2 auto's in 1 garage te kunnen pompen 8)
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

LCR wrote:
roblom wrote:Vader van een vriend van mij heeft zo zijn 2e auto (Jaguar XJ van 1600kg ofzo) in de garage staan. Werkt prima en scheelt een hoop ruimte. Plus dat je een mooie brug hebt om lekker te sleutelen.
Brug is idd mechanisch begrenst en zakt dus niet langzaam naar beneden ofzo.


Doel is niet alleen voor het sleutelen, maar meer om 2 auto's in 1 garage te kunnen pompen 8)

Dat was ook wat ik bedoelde, dat sleutelen is een leuke bijkomstigheid.
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Moet je wel een hoge garage hebben :D :D
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Gangaran wrote:Was dit niet slecht voor de schokdempers??


Met een 2 koloms brug is dat ook waar.

Als we praten over een 4 koloms brug dan geeft het geen probleem, dat is hetzelfde als dat je hem op de straat parkeert.
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

ITR897 wrote:Ga je nu voor eeuwig een S2000 in de lucht hangen?

Misschien iets voor het Guinness book of records. :lol:



:o ops: :o ops: :lol: :lol: :lol: :cry: :cry: :cry: :roll:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Dave
Posts: 20
Joined: Fri Feb 08, 2008 8:42 am

Post by Dave »

Juist een 4 kolommer zakt nog wel eens weg omdat ie meestal hydraulische cilinders langs de liggers heeft met een katrollen-systeem.

Een 2 kolomsbrug werkt meestal met spindels, die zakken niet zomaar omdat de overbrenging via een wormwiel loopt.

Wel kunnen je lagers van de brug langzaam gaan indeuken, en je kolommen trekken zich langzaam naar elkaar toe waardoor ze niet meer waterpas staan. (of maak ze aan elkaar vast met een boog bijvoorbeeld, dat zie je ook wel bij de zwaardere types.)

Het kan dan erg stroef gaan na een tijdje stilstand. Bij ons is de brug nu zo naar de klote dat de later aangeschafte 230V motor het niet meer trekt en we nu bij Eneco 400V 3-fase moeten aanschaffen om de boel weer te kunnen laten werken.

Weet niet 100% zeker dat dit de oorzaken waren, maar vol continue belast lijkt me niet helemaal okay.

Daarnaast gaat je vering compleet los, dat geeft dus nogal wat druk op wiel-ophangings lagers en op sommige aandrijfhoezen.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Beste Dave,

Volgens mij heb je DIT over het hoofd gezien!
Dave
Posts: 20
Joined: Fri Feb 08, 2008 8:42 am

Post by Dave »

mr. X wrote:Beste Dave,

Volgens mij heb je DIT over het hoofd gezien!


Inderdaad... las dat het mijn eerste post hier was tot mijn schrik.
Hang over aardig wat Honda fora rond de laatste tijd dus houd het niet allemaal meer bij merk ik.

Beloof bij deze me even voor te stellen (geen Type R trouwens, maar een S2000).
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Dave wrote:
mr. X wrote:Beste Dave,

Volgens mij heb je DIT over het hoofd gezien!


Inderdaad... las dat het mijn eerste post hier was tot mijn schrik.
Hang over aardig wat Honda fora rond de laatste tijd dus houd het niet allemaal meer bij merk ik.

Beloof bij deze me even voor te stellen (geen Type R trouwens, maar een S2000).


Thanks,

Is al goed, iedereen kan zo nu en dan wel een geheugen steuntje gebruiken. Ik ben ook niet perfect (verre van zelfs :lol :)
Locked