vraagje garage brug
vraagje garage brug
Hoe lang kan of mag een auto (gewicht ala S2000) blijven 'hangen' op een brug die helemaal omhoog gelift is.
Weet of heeft iemand toevallig ervaring mee?
Weet of heeft iemand toevallig ervaring mee?
roblom wrote:Vader van een vriend van mij heeft zo zijn 2e auto (Jaguar XJ van 1600kg ofzo) in de garage staan. Werkt prima en scheelt een hoop ruimte. Plus dat je een mooie brug hebt om lekker te sleutelen.
Brug is idd mechanisch begrenst en zakt dus niet langzaam naar beneden ofzo.
Doel is niet alleen voor het sleutelen, maar meer om 2 auto's in 1 garage te kunnen pompen 8)
LCR wrote:roblom wrote:Vader van een vriend van mij heeft zo zijn 2e auto (Jaguar XJ van 1600kg ofzo) in de garage staan. Werkt prima en scheelt een hoop ruimte. Plus dat je een mooie brug hebt om lekker te sleutelen.
Brug is idd mechanisch begrenst en zakt dus niet langzaam naar beneden ofzo.
Doel is niet alleen voor het sleutelen, maar meer om 2 auto's in 1 garage te kunnen pompen 8)
Dat was ook wat ik bedoelde, dat sleutelen is een leuke bijkomstigheid.
Juist een 4 kolommer zakt nog wel eens weg omdat ie meestal hydraulische cilinders langs de liggers heeft met een katrollen-systeem.
Een 2 kolomsbrug werkt meestal met spindels, die zakken niet zomaar omdat de overbrenging via een wormwiel loopt.
Wel kunnen je lagers van de brug langzaam gaan indeuken, en je kolommen trekken zich langzaam naar elkaar toe waardoor ze niet meer waterpas staan. (of maak ze aan elkaar vast met een boog bijvoorbeeld, dat zie je ook wel bij de zwaardere types.)
Het kan dan erg stroef gaan na een tijdje stilstand. Bij ons is de brug nu zo naar de klote dat de later aangeschafte 230V motor het niet meer trekt en we nu bij Eneco 400V 3-fase moeten aanschaffen om de boel weer te kunnen laten werken.
Weet niet 100% zeker dat dit de oorzaken waren, maar vol continue belast lijkt me niet helemaal okay.
Daarnaast gaat je vering compleet los, dat geeft dus nogal wat druk op wiel-ophangings lagers en op sommige aandrijfhoezen.
Een 2 kolomsbrug werkt meestal met spindels, die zakken niet zomaar omdat de overbrenging via een wormwiel loopt.
Wel kunnen je lagers van de brug langzaam gaan indeuken, en je kolommen trekken zich langzaam naar elkaar toe waardoor ze niet meer waterpas staan. (of maak ze aan elkaar vast met een boog bijvoorbeeld, dat zie je ook wel bij de zwaardere types.)
Het kan dan erg stroef gaan na een tijdje stilstand. Bij ons is de brug nu zo naar de klote dat de later aangeschafte 230V motor het niet meer trekt en we nu bij Eneco 400V 3-fase moeten aanschaffen om de boel weer te kunnen laten werken.
Weet niet 100% zeker dat dit de oorzaken waren, maar vol continue belast lijkt me niet helemaal okay.
Daarnaast gaat je vering compleet los, dat geeft dus nogal wat druk op wiel-ophangings lagers en op sommige aandrijfhoezen.
Dave wrote:
Inderdaad... las dat het mijn eerste post hier was tot mijn schrik.
Hang over aardig wat Honda fora rond de laatste tijd dus houd het niet allemaal meer bij merk ik.
Beloof bij deze me even voor te stellen (geen Type R trouwens, maar een S2000).
Thanks,
Is al goed, iedereen kan zo nu en dan wel een geheugen steuntje gebruiken. Ik ben ook niet perfect (verre van zelfs :lol