niet meer boven 4k rpm
niet meer boven 4k rpm
hoi,
ik heb pas een Injen CAI, STRUP exh. Headers en een Megan Racing testpipe geinstalleerd.
heb eerst enkel met cai en headers gereden, geen probleem. nu heb ik de testpipe geinstalleerd en heb er nu zo'n 300km mee gereden en plots gaat het engine check light aan en kom ik niet meer aan de 4k rpm en begint ie daar te stotteren.
enig idee waar dit aan kan liggen ? want ik heb er tenslotte toch 300km mee gereden zonder probleem.
alvast bedankt.
ik ga alvast even de olie checken aangezien het dat mssn wel kan zijn, dat de i-vtec me niet laat revven omdat de olie erdoor zit of iets.
ik heb pas een Injen CAI, STRUP exh. Headers en een Megan Racing testpipe geinstalleerd.
heb eerst enkel met cai en headers gereden, geen probleem. nu heb ik de testpipe geinstalleerd en heb er nu zo'n 300km mee gereden en plots gaat het engine check light aan en kom ik niet meer aan de 4k rpm en begint ie daar te stotteren.
enig idee waar dit aan kan liggen ? want ik heb er tenslotte toch 300km mee gereden zonder probleem.
alvast bedankt.
ik ga alvast even de olie checken aangezien het dat mssn wel kan zijn, dat de i-vtec me niet laat revven omdat de olie erdoor zit of iets.
olie blijkt idd een probleem te zijn :/ laatst dat ik gechecked heb (een tweetal weken geleden) toen zat ie nog goed genoeg, zou het kunnen dat ie nu met de testpipe veel meer olie verbruikt of iets ? morgen het eerste wat ik doe is de olie bijvullen !
iemand enig idee welke olie er in mijn Honda Civic '01 Coupe (EM2) 1.7i ES moet ? anders bel ik wel ff naar de dealer.

heb ook net ff naar m'n dealer gebeld en die zei dat het het oliepeil was, dat de i-vtec niet meer aanslaat. dus probleem gevonden.
Hij zei dat hij 10w40 haly syn van Wolff ofzoiets gebruikte en ik vroeg of er niets beters was voor een hoogtoerig rijgedrag, en zijn we uitgekomen op 5w40 Castrol full syn.
lambda's zijn normaal geen probleem want de lambda zit niet in de testpipe
Hij zei dat hij 10w40 haly syn van Wolff ofzoiets gebruikte en ik vroeg of er niets beters was voor een hoogtoerig rijgedrag, en zijn we uitgekomen op 5w40 Castrol full syn.
lambda's zijn normaal geen probleem want de lambda zit niet in de testpipe

was idd ook vanplan de olifilter te vervangen, heb 5 litertjes Castrol EDGE 0w40 syn gekocht en een filtertje.
nu is mijn motormanagement lampje uit en kan ik wel weer boven de 4000 rpm MAAR ik heb de olie nog niet vervangen noch bijgedaan, was gwn rustig aan het rijden en ineens ging het lampje uit en kon ik in de vtec gaan o.O maar voor alle zekerheid ga ik de olie toch even vervangen
nu is mijn motormanagement lampje uit en kan ik wel weer boven de 4000 rpm MAAR ik heb de olie nog niet vervangen noch bijgedaan, was gwn rustig aan het rijden en ineens ging het lampje uit en kon ik in de vtec gaan o.O maar voor alle zekerheid ga ik de olie toch even vervangen
Even uit een andere topic gehaald waar ik gepost heb:
Aangezien de motorblok bijna 100% hetzelfde is...
Motorolie-inhoud is 3,5 - 3,7 ltr.
Vandaag nog een praktijkvoorbeeld gehad.
Klant met een 2002 Honda Stream 1.7i VTEC:
- EFI lampje brandt en gebrek aan motorvermogen
- Uitgelezen met diagnoseapparatuur
- VTEC-storing
- Oliepeil checken
- Geen druppel olie aan peilstok
- Totaal 2,3 ltr olie bijgevuld
Aangezien de motorblok bijna 100% hetzelfde is...
Motorolie-inhoud is 3,5 - 3,7 ltr.
Sinister wrote:Inderdaad als je auto je lief is check je elke week je oliepijl.
Of je nu of half syntheet of vol syntheet rijd da moet je zelf uitmaken al verbruikt een half syntheet minder olie maar is inderdaad een vol syntheet beter voor veel toeren.
Zal het dan eens dringend moeten doen. Is weer 3 maanden geleden. :lol:
Ik meen me nog een verhaal de herinneren van iemand die hier vertelde dat hij heel de dag op circuit reed. Dan naar huis reed en door peerde en zijn cilinder voelde kapot vliegen. Achteraf checkt hij zijn olie en er zat geen druppel meer in.
Weet wel niet wie dat voor had maar was zeker hier gezegd geweest.
Weet wel niet wie dat voor had maar was zeker hier gezegd geweest.