niet meer boven 4k rpm

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
MooZleZ

niet meer boven 4k rpm

Post by MooZleZ »

hoi,

ik heb pas een Injen CAI, STRUP exh. Headers en een Megan Racing testpipe geinstalleerd.

heb eerst enkel met cai en headers gereden, geen probleem. nu heb ik de testpipe geinstalleerd en heb er nu zo'n 300km mee gereden en plots gaat het engine check light aan en kom ik niet meer aan de 4k rpm en begint ie daar te stotteren.

enig idee waar dit aan kan liggen ? want ik heb er tenslotte toch 300km mee gereden zonder probleem.

alvast bedankt.

ik ga alvast even de olie checken aangezien het dat mssn wel kan zijn, dat de i-vtec me niet laat revven omdat de olie erdoor zit of iets.
MooZleZ

Post by MooZleZ »

olie blijkt idd een probleem te zijn :/ laatst dat ik gechecked heb (een tweetal weken geleden) toen zat ie nog goed genoeg, zou het kunnen dat ie nu met de testpipe veel meer olie verbruikt of iets ? morgen het eerste wat ik doe is de olie bijvullen ! :o iemand enig idee welke olie er in mijn Honda Civic '01 Coupe (EM2) 1.7i ES moet ? anders bel ik wel ff naar de dealer.
roblom

Post by roblom »

Lijkt me een lambda probleem, maar als je engine check lampje brand is er een foutcode uit te lezen. Die geeft zeer waarschijnlijk al meer info over de oorzaak van het probleem.
MooZleZ

Post by MooZleZ »

heb ook net ff naar m'n dealer gebeld en die zei dat het het oliepeil was, dat de i-vtec niet meer aanslaat. dus probleem gevonden.
Hij zei dat hij 10w40 haly syn van Wolff ofzoiets gebruikte en ik vroeg of er niets beters was voor een hoogtoerig rijgedrag, en zijn we uitgekomen op 5w40 Castrol full syn.

lambda's zijn normaal geen probleem want de lambda zit niet in de testpipe :)
slydawg

Post by slydawg »

Dus het is opgelost? Lampje is uit?
MooZleZ

Post by MooZleZ »

nog niet, ga zo metteen om wat Castrol olie en dan laat ik de Wolff die er nu nog inzit ff af, en dan gooi ik er 3 liter Castrol in. dan zou het gefixed moeten zijn.
roblom

Post by roblom »

Als je de oude olie eruit laat lopen gaat denk wel iets meer in dan 3 liter denk ik. Als je dan toch bezig bent zou ik meteen het oliefilter ff vervangen.
MooZleZ

Post by MooZleZ »

was idd ook vanplan de olifilter te vervangen, heb 5 litertjes Castrol EDGE 0w40 syn gekocht en een filtertje.

nu is mijn motormanagement lampje uit en kan ik wel weer boven de 4000 rpm MAAR ik heb de olie nog niet vervangen noch bijgedaan, was gwn rustig aan het rijden en ineens ging het lampje uit en kon ik in de vtec gaan o.O maar voor alle zekerheid ga ik de olie toch even vervangen
roblom

Post by roblom »

Lijkt me toch echt verstandiger dat je eerst het olie niveau op peil brengt voordat je weer gaat rijden......
Keung

Post by Keung »

Even uit een andere topic gehaald waar ik gepost heb:
Vandaag nog een praktijkvoorbeeld gehad.

Klant met een 2002 Honda Stream 1.7i VTEC:
- EFI lampje brandt en gebrek aan motorvermogen
- Uitgelezen met diagnoseapparatuur
- VTEC-storing
- Oliepeil checken
- Geen druppel olie aan peilstok
- Totaal 2,3 ltr olie bijgevuld

Aangezien de motorblok bijna 100% hetzelfde is...
Motorolie-inhoud is 3,5 - 3,7 ltr.
Jo&

Post by Jo& »

Ik snap niet dat je toch gaat rijden en al helemaal niet dat je gaat Vteccen als je weet dat je olie peil te laag staat.....!!?!?
Sinister

Post by Sinister »

Inderdaad als je auto je lief is check je elke week je oliepijl.
Of je nu of half syntheet of vol syntheet rijd da moet je zelf uitmaken al verbruikt een half syntheet minder olie maar is inderdaad een vol syntheet beter voor veel toeren.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Sinister wrote:Inderdaad als je auto je lief is check je elke week je oliepijl.
Of je nu of half syntheet of vol syntheet rijd da moet je zelf uitmaken al verbruikt een half syntheet minder olie maar is inderdaad een vol syntheet beter voor veel toeren.

Zal het dan eens dringend moeten doen. Is weer 3 maanden geleden. :lol:
MooZleZ

Post by MooZleZ »

Jo& ik moest wel rijden, om de olie gaan te halen in de winkel, maar plots als ik aan het rijden was ging het lampje uit, en werkte alles weer als normaal en voelde er niets raar, ik heb niet constant in me vtec gezet fzo, heb gwn een keer getest of ik wel weer boven de 4000 rpm geraakte.
ITR1217

Post by ITR1217 »

Jo& ik moest wel rijden, om de olie gaan te halen in de winkel

Bus, tram, vrienden, familie, te voet ... toch precies veiligere optie dan risico te lopen door met te weinig olie te rijden ...

Ik dacht altijd dat olie belangrijkste was :lol:
Sinister

Post by Sinister »

Ik meen me nog een verhaal de herinneren van iemand die hier vertelde dat hij heel de dag op circuit reed. Dan naar huis reed en door peerde en zijn cilinder voelde kapot vliegen. Achteraf checkt hij zijn olie en er zat geen druppel meer in.
Weet wel niet wie dat voor had maar was zeker hier gezegd geweest.
Locked