Drukgroep

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Drukgroep

Post by HONDA »

Een non-R vraag voor de techheads hier...

Ik heb het gevoel dat de Civic Coupe qua koppeling veel vroeger pakt dan normaal. Is de drukgroep dan aan vervanging toe of kan het nog wat anders zijn?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Veel vroeger?
Lijkt erop dat een veertje eruit begint te komen.
Meer kan ik zo even niet verzinnen.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Het is nu echt 'los van de bodem is pakken'. Dus best vroeg ja... :D

Veertje uit de drukgroep bedoel je?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

jep
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Mooi klote... kan dat hele barrel weer open. Kun je voor een drukgroep + platen beter OEM nemen of bestaat er ook een goedkoop aftermarket alternatief? Ik wil namelijk zo min mogelijk centen in de Coupe stoppen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

J-parts voor koppelingsetjes.
Image
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Een praktijkvoorbeeld uit mijn coupe paar maanden geleden.

Image

Opmerkelijk dat ik voor de vervanging een resonantie had rond de 3000 - 3300 rpm, met de nieuwe koppeling is het geluid verdwenen.

Recentelijk zelfs een versnellingsbak en koppeling vervanging van een S2K.

Image

Koppelingsplaat defect (losse stuk) en volledig versleten tot op de klinknagels.
Image
Locked