Een non-R vraag voor de techheads hier...
Ik heb het gevoel dat de Civic Coupe qua koppeling veel vroeger pakt dan normaal. Is de drukgroep dan aan vervanging toe of kan het nog wat anders zijn?
Drukgroep
Drukgroep
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Het is nu echt 'los van de bodem is pakken'. Dus best vroeg ja...
Veertje uit de drukgroep bedoel je?

Veertje uit de drukgroep bedoel je?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Mooi klote... kan dat hele barrel weer open. Kun je voor een drukgroep + platen beter OEM nemen of bestaat er ook een goedkoop aftermarket alternatief? Ik wil namelijk zo min mogelijk centen in de Coupe stoppen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Een praktijkvoorbeeld uit mijn coupe paar maanden geleden.
Opmerkelijk dat ik voor de vervanging een resonantie had rond de 3000 - 3300 rpm, met de nieuwe koppeling is het geluid verdwenen.
Recentelijk zelfs een versnellingsbak en koppeling vervanging van een S2K.
Koppelingsplaat defect (losse stuk) en volledig versleten tot op de klinknagels.


Opmerkelijk dat ik voor de vervanging een resonantie had rond de 3000 - 3300 rpm, met de nieuwe koppeling is het geluid verdwenen.
Recentelijk zelfs een versnellingsbak en koppeling vervanging van een S2K.

Koppelingsplaat defect (losse stuk) en volledig versleten tot op de klinknagels.
