inhouden ATR
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Volgens mij zitten daar ook Siemens EGR kleppen in pisbakkenstaal rommel..
Ik zal de truuk met het plaatje proberen, als ik me niet vergis werkt deze alleen met deellast en niet met vol gas. Hoe groot moest dat gaatje ook al weer zijn ?
BTW: Vanmorgen heeft ze aan de computer gehangen, niets geen melding in het geheugen
Ik zal de truuk met het plaatje proberen, als ik me niet vergis werkt deze alleen met deellast en niet met vol gas. Hoe groot moest dat gaatje ook al weer zijn ?
BTW: Vanmorgen heeft ze aan de computer gehangen, niets geen melding in het geheugen
Zelf heb ik ook het EGR circuit van mijn ATR verstopt gehad. Fouten werden pas door de ECU gelogd toen het MIL lampje op het dashboard bleef branden. Eerder uitlezen heeft dus geen zin.
Ik heb gelezen dat de EGR klep van de ATR een ingebouwde flow-sensor zou hebben waarmee de ECU een minimale flow wil "zien" bij het openen van de klep. Ik ben echter nog geen technische documentatie van de klep tegengekomen, zodat ik dit signaal kan "faken" en daarmee het EGR circuit van de ATR definitief dichtgemaakt kan worden.
Ik heb gelezen dat de EGR klep van de ATR een ingebouwde flow-sensor zou hebben waarmee de ECU een minimale flow wil "zien" bij het openen van de klep. Ik ben echter nog geen technische documentatie van de klep tegengekomen, zodat ik dit signaal kan "faken" en daarmee het EGR circuit van de ATR definitief dichtgemaakt kan worden.
Ik heb sinds vandaag af en toe ook het probleem dat hij inhoudt bij volgas vanaf zo'n 2500 toeren tot aan het VTEC punt.
De toerenteller springt echt en je voelt dat de auto inhoudt.
Wanneer je hetzelfde doet, maar dan niet volgas dan trekt hij normaal en soepel door naar het VTEC punt.
Ik was me aan het ergeren en heb een paar keer vanuit lage toeren het gas vol in getrapt. De ene keer blijft hij inhouden en de andere keer trekt hij wel door zoals het hoort.
Ook heeft mijn ECU lampje een paar keer geknipperd, maar het is niet aangebleven.
EGR vervuiling kan het niet zijn, want ik heb alles 2 weken geleden helemaal schoongemaakt. Toen bleef het lampje wel branden, maar dit is uitgegaan nadat alles schoongemaakt weer gemonteerd was.
Ik hoor van sommige mensen een ontsteking die aan het sterven is, slechte bougiekabels, slechte bougies.
Kan iemand me verder helpen, want het inhouden is behoorlijk irritant.
De toerenteller springt echt en je voelt dat de auto inhoudt.
Wanneer je hetzelfde doet, maar dan niet volgas dan trekt hij normaal en soepel door naar het VTEC punt.
Ik was me aan het ergeren en heb een paar keer vanuit lage toeren het gas vol in getrapt. De ene keer blijft hij inhouden en de andere keer trekt hij wel door zoals het hoort.
Ook heeft mijn ECU lampje een paar keer geknipperd, maar het is niet aangebleven.
EGR vervuiling kan het niet zijn, want ik heb alles 2 weken geleden helemaal schoongemaakt. Toen bleef het lampje wel branden, maar dit is uitgegaan nadat alles schoongemaakt weer gemonteerd was.
Ik hoor van sommige mensen een ontsteking die aan het sterven is, slechte bougiekabels, slechte bougies.
Kan iemand me verder helpen, want het inhouden is behoorlijk irritant.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ik heb er vanavond in het café over zitten nadenken en opeens schoot me te binnen dat het gezeik begon nadat ik getankt had. Ik tank daar normaal altijd, maar ik heb wel eens gehoord dat de benzine daar van mindere kwaliteit is. Wellicht ligt het dus aan de benzine. Morgen een stuk rijden en dan eens bij de Shell tanken en kijken of het beter gaat met m'n auto.
Of klets ik nu onzin?
Of klets ik nu onzin?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Dus de troep die in je tank zat zit nu in je filter of injectoren?
Volgens mij zit het probleem gewoon grotendeels in de manier hoe Honda zn auto's afstelt. Ze laten het mengsel zo'n 1000rpm voor het vtec punt onder vollast altijd vrij arm. Op deze manier houden ze zelfs een zenuwachtige rechtervoet een beetje zuinig. Je ziet het bij alle modellen. De ATR is door zn grote boring alleen wat gevoeliger voor slechte benzine of arm mengsel. Bij een grote boring heb je eerder dat niet alles goed verbrand en houd hij in.
De boel gewoon netjes afstellen zodat hij nergens arm loopt zal 99% van je problemen oplossen.
Volgens mij zit het probleem gewoon grotendeels in de manier hoe Honda zn auto's afstelt. Ze laten het mengsel zo'n 1000rpm voor het vtec punt onder vollast altijd vrij arm. Op deze manier houden ze zelfs een zenuwachtige rechtervoet een beetje zuinig. Je ziet het bij alle modellen. De ATR is door zn grote boring alleen wat gevoeliger voor slechte benzine of arm mengsel. Bij een grote boring heb je eerder dat niet alles goed verbrand en houd hij in.
De boel gewoon netjes afstellen zodat hij nergens arm loopt zal 99% van je problemen oplossen.
Gaskleppie wrote:Dus de troep die in je tank zat zit nu in je filter of injectoren?
Volgens mij zit het probleem gewoon grotendeels in de manier hoe Honda zn auto's afstelt. Ze laten het mengsel zo'n 1000rpm voor het vtec punt onder vollast altijd vrij arm. Op deze manier houden ze zelfs een zenuwachtige rechtervoet een beetje zuinig. Je ziet het bij alle modellen. De ATR is door zn grote boring alleen wat gevoeliger voor slechte benzine of arm mengsel. Bij een grote boring heb je eerder dat niet alles goed verbrand en houd hij in.
De boel gewoon netjes afstellen zodat hij nergens arm loopt zal 99% van je problemen oplossen.
Afstellen d.m.v. ombouw naar OBD1? Kan dat bij ATR?