Pagina 2. nieuwe vraag over CTR!

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
VtecBob
Posts: 109
Joined: Sun Mar 04, 2007 1:57 pm

Pagina 2. nieuwe vraag over CTR!

Post by VtecBob »

Itr is van de baan.
Had voor mij meer nadelen dus is niet doorgegaan.
Heb nu me zinnen gezet op een ctr. zie pagina 2!
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

blauw = zon idd... en dat blikkerige, sja, zal wel meevallen...
VtecBob
Posts: 109
Joined: Sun Mar 04, 2007 1:57 pm

Post by VtecBob »

baRt wrote:blauw = zon idd... en dat blikkerige, sja, zal wel meevallen...


Ja dacht ik ook, omdat het ook aan beide kanten was.
Maar vond het wel opvallend.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Het geluid was niet alleen blikkerig, het materiaal gaf duidelijk meer toe dan aan de bestuurderskant. Het achterscherm aan de bijrijderskant deukte namelijk veel verder in als je er op drukte met gelijke kracht dan aan de andere kant. Vond het erg vreemd.

Verder had ik zelf nog nooit gehoord van het kleuren van de achterbank. Zag er erg.. jaren 70 uit.

Interieur zag er spik en span uit, en onder de motorkap was hij verrassend schoon. En toch had/heb ik een raar idee bij deze auto.

In vergelijking met mijn oude integra vond ik dat het schakelen (bij koude motor zonder dat deze liep) erg stroef gaan. Hij ging lekker in zijn versnellingen, maar het leek of hij zich niet zo soepel liet bedienen als mijn bak toendertijd.

De matten achter in de kofferbak zagen er erg mooi uit, geen sporen van schade what so ever, echter zit dat zijscherm me dwars. De motorkap was er ook af geweest.
Zoals ook de wielkasten die uitgerold waren, wat kan duiden op te grote/verkeerde velgen wat me niet lekker zat.

En misschien zag hij er wel té goed uit. Wielkasten achter waren erg schoon en waarschijnlijk is hij gepolijst. Vind het dan erg moeilijk een goed beeld te vormen over de auto...
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Over de achterbank is idd verkleuring van zonnestralen.
Ik heb het ook op mijn '01 Civic Coupe bovenop mijn achterbank.

Het heeft ook te maken van de schuin/ platliggende achterruit.
Als je namelijk recht bovenop kijkt (birdview), kijk je de bovenop de achterbankleuning.
De zon schijnt dus ook vol bovenop.

Daarom hebben Amerikaanse EM2's ook veelal beige stoffen interieur.
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

mr. X wrote:Het geluid was niet alleen blikkerig, het materiaal gaf duidelijk meer toe dan aan de bestuurderskant. Het achterscherm aan de bijrijderskant deukte namelijk veel verder in als je er op drukte met gelijke kracht dan aan de andere kant. Vond het erg vreemd.


aan de bestuurders kant zit ook je tankklepje.
misschien zit er daar door iets meer sterkte in dat achterscherm :roll:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik meende het bij mijn eigen ITR niet te kunnen herinneren dat er zo'n verschil zat in de achterschermen.

Ook als je er met je nagels op tikte leek de ene kant van blik en de andere kant gewoon duidelijk dikker. Ben uit de buurt gebleven van de tankdop en op meerdere plaatsen geprobeert.

Is dit iemand anders ook opgevallen bij zijn ITR?
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Blik is erg dun van de ITR , het is niet veel dikker als het blik van een soepblikje...en het roest ook nog eens als de klere....
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Re: Vraag itr.

Post by Mathy M »

VtecBob wrote:Vandaag dus weer naar de itr wezen kijken.


Om welke ITR gaat dit? Ben zelf ook nog steeds aan het rondkijken..
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Los van de werkelijke technische staat, als je er geen goed gevoel bij hebt, ga je niet lekker rijden in de auto volgens mij. Je gaat dan veel te veel letten op "vreemde" geluiden, weggedrag, krasjes, deukjes, noem maar op. Een auto moet goed "voelen" als zo iets bestaat. Mijn eerste Type-1 '87 CRX was daar een perfect voorbeeld van. Ik twijfelde toen nog tussen een Manta, Scirocco en de CRX. Ik ging in de CRX zitten en dat voelde dus meteen goed. 8)
Deus Ex Machina!
VtecBob
Posts: 109
Joined: Sun Mar 04, 2007 1:57 pm

Post by VtecBob »

Het gaat hier om de zwarte integra die op dit moment bij autokraaij staat.
Het is al bijna rond, alleen ja zoals maarten zegt..

Wielkasten omgerold achter, hij heeft 122k gelopen uit 99.

Ze hadden hem naar een clean bedrijf gebracht..dat doen ze altijd zei die nog. Hij ziet er echt top uit. Enkel motorkap die eraf is geweest aan boutjes te zien, en er zat geen historie bij.
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Post by Mathy M »

Aha, daar heb ik ook naar geinformeerd. Geen onderhoudsboekjes meer bij inderdaad.
Hoe controleren ze dan of de km-stand klopt, vraag ik me af? Je weet niet waar de auto in onderhoud is geweest, dus navragen gaat niet meer.
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Voor een nederlandse auto, nationale autopas.

Maar kilometerstand boeit over het algemeen vrij weinig. Beter een nette auto met 2 ton op de klok, dan een barrel met 7000 kms..
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Hij zegt dat hij er een 'oog' voor heeft.

Tot op zekere hoogte is het wel zo dat je aan slijtage plekken een indicatie krijgt van de km stand, maar het is nooit zo betrouwbaar, en zeker niet voor een auto uit het buitenland.

Begrijp me niet verkeerd, hij zag er ongelofelijk uit, maar toch.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Wat ik weet is dat Kraay bijna alle wagen weg brengt om te cleanen , daarbij zullen ook vast wel wat schoonheids foutjes netjes gemaakt worden. Zoals de meest garagehouders het doen.
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Post by Mathy M »

AllGo wrote:Voor een nederlandse auto, nationale autopas.

Maar kilometerstand boeit over het algemeen vrij weinig. Beter een nette auto met 2 ton op de klok, dan een barrel met 7000 kms..


Voor een NL auto is het makkelijk, dit is een duitser.

Kilometerstand boeit niet als je zeker weet dat de rest van de auto goed is, dus schadevrij. In dit geval is beide niet zeker en niet meer te controleren. Blijft een risico.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Een oude truuk is om met een magneet rond de auto te gaan. Waar jij denkt dat iets zit hou je de magneet tegen het plaatswerk. Op de plaatsen waar plamuur zit zal je zien dat de magneet nouwelijks wil plakken. Op de plaatsen waar gewoon alleen lak zit plakt hij sterker.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Dat is inderdaad slim, ik heb mezelf aangeleerd om het op gehoor te doen. Echter werkt dat niet altijd op plekken waar zeer weinig plamuur zit.
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Post by Mathy M »

Goed idee idd.

Een lakdikte meting wil ook nog wel eens helpen, heb ik me laten vertellen.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Kunstlicht wil ook nog wel eens wat kleurverschil bovenwater halen.
Locked