Probleem (ITR)
Probleem (ITR)
ik ben vandaag dus een uurtje gaan rondrijden en men metertje van men water ging NIET boven het 3de streepje. ik heb eerst een half uurtje wat stadverkeer gedaan en ni boven de 4000tr gegaan. dan heb ik eens wa doorgetrokken tot de 6000tr ongeveer, ben ni in het vtec gebied gegaan.
2de probleem: gedurende die hele rit is ook het lampje van men handrem blijven branden maar de handrem stond af! heb dit nog al eens gehad en toen na een paar minuten ging da wel uit, dacht mss slechtcontact of mss het koude natte weer of mss ... enz.
heeft er iemand dit nog gehad of weet mss iemand raad aan wa ik het beste eerst kan beginnen, want was al aan het nadenken om mss de thermostaat te testen ofdat hem wel open of gewoon heel de tijd open sta. maar dit is al direct redelijk wa werk en voor ik er aan ga beginnen wil ik eerst wa zekerheid.
mvg jerre.
2de probleem: gedurende die hele rit is ook het lampje van men handrem blijven branden maar de handrem stond af! heb dit nog al eens gehad en toen na een paar minuten ging da wel uit, dacht mss slechtcontact of mss het koude natte weer of mss ... enz.
heeft er iemand dit nog gehad of weet mss iemand raad aan wa ik het beste eerst kan beginnen, want was al aan het nadenken om mss de thermostaat te testen ofdat hem wel open of gewoon heel de tijd open sta. maar dit is al direct redelijk wa werk en voor ik er aan ga beginnen wil ik eerst wa zekerheid.
mvg jerre.
Wat de temperatuur betreft kan ik je niet zo veel vertellen, maar je handrem lampje is tevens een waarschuwingslampje als er wat mis is met je rem-systeem.
Laatste keer dat dat lampje bij mij brandde was een van mijn remcilinders lek, en kon ik al bijna niet meer remmen nog voor ik bij de garage was! Uitkijken dus.
Laatste keer dat dat lampje bij mij brandde was een van mijn remcilinders lek, en kon ik al bijna niet meer remmen nog voor ik bij de garage was! Uitkijken dus.
Deus Ex Machina!
want het is ook zo als ik hem stil leg en pak een 15min later en start hem weer gaat het lampje direct uit vanaf da ik de handrem loslaat, dus als er een probleem is dan denk ik eerder dat het blijft branden ongeacht de omstandigheden. want heb het ook eens gehad da als ik terug schakelde naar 3de het lampje uitsprong enzo van die toestand dus denk eerder het contact dan. zal da is eerst checken en als het dan ni is verholpen lang de garage paseren.
alvast bedankt.
alvast bedankt.
- Gaskleppie
Even kijken of je vloeistof op pijl is, anders heb je een hoop moeite gedaan voor niets. Dat kun je nog altijd doen.
Heb het zelf een keer gehad, met optrekken begon het lampje te branden en soms bleef hij aan.
Niet gelijk bijvullen, kan zijn dat je blokken op zijn en om het dan bij te vullen kom je in de knel met je nieuwe blokken.
Thermostaat vervangen is niet overdreven lastig of vervelend.. trek er een goed uurtje voor uit en dan moet dat makkelijk lukken.
Heb het zelf een keer gehad, met optrekken begon het lampje te branden en soms bleef hij aan.
Niet gelijk bijvullen, kan zijn dat je blokken op zijn en om het dan bij te vullen kom je in de knel met je nieuwe blokken.
Thermostaat vervangen is niet overdreven lastig of vervelend.. trek er een goed uurtje voor uit en dan moet dat makkelijk lukken.
wat kost een thermostaatje? ik heb een soortgelijk probleem, wat ik alweer vergeten was... maar nu het kouder wordt komt het probleem naar voren: bij mij wil de watertemp ook nog wel eens hevig wegvallen...
bv beetje stevig rijden: alles goed... daarna netjes 120 snelweg: temp omlaag.
Dit doet ie alleen bij dit soort weer, dus toen ik het vorige winter had, dacht ik dat het wellicht aan mijn dubbele fan lag (airco, dus extra fan op de radiator), maar het zou best eens de thermostaat kunnen zijn...
bv beetje stevig rijden: alles goed... daarna netjes 120 snelweg: temp omlaag.
Dit doet ie alleen bij dit soort weer, dus toen ik het vorige winter had, dacht ik dat het wellicht aan mijn dubbele fan lag (airco, dus extra fan op de radiator), maar het zou best eens de thermostaat kunnen zijn...
ja idd als da lampje brand dan wilt da meestal zeggen dat je remvloeistof niveau te laag was maar da heb ik snel genoeg gecheckt en da was in orde dus het lag ergens anders aan. wel nu is het probleem opgelost en weet ik ook waarom het soms uit ging en waarom soms ni, ik verklaar: het vlottertje van de remvloeistof da op het dekseltje zit om het niveau te meten zat wa vast, even los gedaan en het was inorde, waarom dat dat dan soms wel en soms ni uitging? wel ik denk dat da was wanneer ik over een hobbelige wegdek reed of een snelheidsheuvel nam.
nu ga ik morgen de thermostaat eens testen en zo nodig vervangen!
iig bedankt he allemaal.
grtz jerre.
nu ga ik morgen de thermostaat eens testen en zo nodig vervangen!
iig bedankt he allemaal.
grtz jerre.