Probleem (ITR)

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Jerre
Posts: 15
Joined: Sun Oct 21, 2007 6:07 pm

Probleem (ITR)

Post by Jerre »

ik ben vandaag dus een uurtje gaan rondrijden en men metertje van men water ging NIET boven het 3de streepje. ik heb eerst een half uurtje wat stadverkeer gedaan en ni boven de 4000tr gegaan. dan heb ik eens wa doorgetrokken tot de 6000tr ongeveer, ben ni in het vtec gebied gegaan.

2de probleem: gedurende die hele rit is ook het lampje van men handrem blijven branden maar de handrem stond af! heb dit nog al eens gehad en toen na een paar minuten ging da wel uit, dacht mss slechtcontact of mss het koude natte weer of mss ... enz.

heeft er iemand dit nog gehad of weet mss iemand raad aan wa ik het beste eerst kan beginnen, want was al aan het nadenken om mss de thermostaat te testen ofdat hem wel open of gewoon heel de tijd open sta. maar dit is al direct redelijk wa werk en voor ik er aan ga beginnen wil ik eerst wa zekerheid.

mvg jerre.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Wat de temperatuur betreft kan ik je niet zo veel vertellen, maar je handrem lampje is tevens een waarschuwingslampje als er wat mis is met je rem-systeem.
Laatste keer dat dat lampje bij mij brandde was een van mijn remcilinders lek, en kon ik al bijna niet meer remmen nog voor ik bij de garage was! Uitkijken dus.
Deus Ex Machina!
Killabee
Posts: 109
Joined: Wed Apr 04, 2007 1:35 pm

Post by Killabee »

Temperatuur probleem is waarschijnlijk je thermostaat die vastzit. Nieuwe thermostaat erin zou het probleem moeten oplossen.

Remprobleem zou ik even laten checken, dat kan een simpel sensortje of schakelaartje zijn maar ook wel wat ernstigers.
Jerre
Posts: 15
Joined: Sun Oct 21, 2007 6:07 pm

Post by Jerre »

want het is ook zo als ik hem stil leg en pak een 15min later en start hem weer gaat het lampje direct uit vanaf da ik de handrem loslaat, dus als er een probleem is dan denk ik eerder dat het blijft branden ongeacht de omstandigheden. want heb het ook eens gehad da als ik terug schakelde naar 3de het lampje uitsprong enzo van die toestand dus denk eerder het contact dan. zal da is eerst checken en als het dan ni is verholpen lang de garage paseren.

alvast bedankt.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Lampje kan toch ook blijven branden als je vloeistof niveau te laag is?

Temperatuur probleem lijkt idd een rotte thermostaat.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Gaskleppie wrote:Lampje kan toch ook blijven branden als je vloeistof niveau te laag is?


Klopt
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Even kijken of je vloeistof op pijl is, anders heb je een hoop moeite gedaan voor niets. Dat kun je nog altijd doen.

Heb het zelf een keer gehad, met optrekken begon het lampje te branden en soms bleef hij aan.
Niet gelijk bijvullen, kan zijn dat je blokken op zijn en om het dan bij te vullen kom je in de knel met je nieuwe blokken.

Thermostaat vervangen is niet overdreven lastig of vervelend.. trek er een goed uurtje voor uit en dan moet dat makkelijk lukken.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

wat kost een thermostaatje? ik heb een soortgelijk probleem, wat ik alweer vergeten was... maar nu het kouder wordt komt het probleem naar voren: bij mij wil de watertemp ook nog wel eens hevig wegvallen...

bv beetje stevig rijden: alles goed... daarna netjes 120 snelweg: temp omlaag.
Dit doet ie alleen bij dit soort weer, dus toen ik het vorige winter had, dacht ik dat het wellicht aan mijn dubbele fan lag (airco, dus extra fan op de radiator), maar het zou best eens de thermostaat kunnen zijn...
Killabee
Posts: 109
Joined: Wed Apr 04, 2007 1:35 pm

Post by Killabee »

Dat van jou is ook je thermostaat idd Bart.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

34 euro..

Meende ik, vond het vreselijk mee vallen iig.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Check je remvloeistof reservoir, niveau moet wel te laag zijn. Bijvullen en de komende dagen in de gaten houden of het op niveau blijft. Zonee, laat je remleidingen controleren op lekkage.
VTECRTY
Posts: 188
Joined: Sat Jul 22, 2006 3:28 pm

Post by VTECRTY »

Bij mij gaat het waarschuwingslampje aan als ik in de 2 flink doortrek in de vtec,en dan ook maar 1 sec ongeveer en dan weer uit. Wat kan dat zijn dan?
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Wat ik nou dus niet snap is dat jullie toch doorrijden als er een rood waarschuwingslanpje gaat branden. Bij een rood lampje moet je stoppen en niet flink doortrekken in zijn vtec. :-?
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

VTECRTY wrote:Bij mij gaat het waarschuwingslampje aan als ik in de 2 flink doortrek in de vtec,en dan ook maar 1 sec ongeveer en dan weer uit. Wat kan dat zijn dan?


Check eerst je reservoir.
Filip
Posts: 180
Joined: Tue Apr 12, 2005 4:30 pm

Post by Filip »

Bij mij was het een achterste remklauw dat vast zat.
CW ITR 01034
Jerre
Posts: 15
Joined: Sun Oct 21, 2007 6:07 pm

Post by Jerre »

ja idd als da lampje brand dan wilt da meestal zeggen dat je remvloeistof niveau te laag was maar da heb ik snel genoeg gecheckt en da was in orde dus het lag ergens anders aan. wel nu is het probleem opgelost en weet ik ook waarom het soms uit ging en waarom soms ni, ik verklaar: het vlottertje van de remvloeistof da op het dekseltje zit om het niveau te meten zat wa vast, even los gedaan en het was inorde, waarom dat dat dan soms wel en soms ni uitging? wel ik denk dat da was wanneer ik over een hobbelige wegdek reed of een snelheidsheuvel nam.

nu ga ik morgen de thermostaat eens testen en zo nodig vervangen!

iig bedankt he allemaal.
grtz jerre.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Bij mij gaat mn wijzer van watertemperatuur nooit hoger dan het 3de streepje dus iets voor de helft.
Who cares, mijn vorige auto had dat ook en dat is normaal kan geen enkele kwaad volgens mij.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

@Sinister: hij hoort bij een Honda op EEN streepje ONDER half te staan... bij mij duikt ie dus regelmatig lager en schommelt tussen die twee streepjes...

dus ja, ik ga ook ff testen
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Mijn CTR staat ook nooit op half... Altijd net eronder.

(vind het wel een beetje raar gezicht hoor... halverwege zou netter staan... (nee ben geen autists))
Jerre
Posts: 15
Joined: Sun Oct 21, 2007 6:07 pm

Post by Jerre »

voila thermostaat vervangen en was dus kapot. vanvond eens warm draaien en zien wat het zegt. is het erg dat men waterreservoir gevuld is boven de max? als die warm is gedraaid zakt da niveau toch he?

grtz jerre
Locked