Wilco ITR #1150
Banden + wiel moeren laat nog even op zich wachten om de nieuwe velgen te monteren maar het is allemaal onderweg.
Maar vorige week had ik een gratis handtekening op de ITR , voorscherm een deukje erbij en dat allemaal zonder briefje :evil: :evil: .
Gister de auto gebracht naar het schadebedrijf en laat de ITR maken en wat extra dingen bijspuiten.Het is de huisschadebedrijf van 3 Honda dealers hier in de buurt dus dat zit wel goed.
Daarbij laat ik de motorkapscharnieren en wat andere dingen onder de kap bijspuiten die licht roestig zijn, en pagina's vol met boutjes worden vervangen door nieuwe OEM boutjes/moertjes dat staat uiteindelijk wel weer zo netjes. :wink:
Voorruit wordt vervangen door een nieuwe OEM ruit+ rubbers.
Nieuw voorscherm , voorbumper wordt gespoten, linksachter zat onder het wielkastrubber een stukje oppervlakte roest , dit wordt ook weer netjes gemaakt.
Achterklep zit wat lichte krasjes van de OEM spoiler plek. Mugen spoiler zit wat verder naar achteren gemonteerd , waardoor de beschadiging nu wat zichtbaar is, maar dit plekje word ook weer netjes
.
Nieuwe raamrubbers voor de achterste kleine ruitjes , deze zijn wat verweerd.
Dakgootjes wordt gekeken of dat haalbaar is om bij te werken , in de zin van haalbaarheid = of er dan niet teveel meegespoten moet worden.
Als laatste laat ik een offerte maken om de auto geheel te laten overblazen omdat ik toch bezig ben , maar aan de andere kant de plekken die ik laat behandelen zijn te klein om te zeggen dat de gehele auto gespoten moet worden en buiten dit om is de prijs te hoog.
We wachten af op de offerte.
Als hij straks helemaal tip top is , is het zonde dat hij weer buiten staat.
Daarom heb ik straks beschikking over een nieuwe garagebox (word momenteel gebouwd) , en daar kan hij mooi inslapen en en klassieker worden. :wink:
Maar vorige week had ik een gratis handtekening op de ITR , voorscherm een deukje erbij en dat allemaal zonder briefje :evil: :evil: .
Gister de auto gebracht naar het schadebedrijf en laat de ITR maken en wat extra dingen bijspuiten.Het is de huisschadebedrijf van 3 Honda dealers hier in de buurt dus dat zit wel goed.
Daarbij laat ik de motorkapscharnieren en wat andere dingen onder de kap bijspuiten die licht roestig zijn, en pagina's vol met boutjes worden vervangen door nieuwe OEM boutjes/moertjes dat staat uiteindelijk wel weer zo netjes. :wink:
Voorruit wordt vervangen door een nieuwe OEM ruit+ rubbers.
Nieuw voorscherm , voorbumper wordt gespoten, linksachter zat onder het wielkastrubber een stukje oppervlakte roest , dit wordt ook weer netjes gemaakt.
Achterklep zit wat lichte krasjes van de OEM spoiler plek. Mugen spoiler zit wat verder naar achteren gemonteerd , waardoor de beschadiging nu wat zichtbaar is, maar dit plekje word ook weer netjes

Nieuwe raamrubbers voor de achterste kleine ruitjes , deze zijn wat verweerd.
Dakgootjes wordt gekeken of dat haalbaar is om bij te werken , in de zin van haalbaarheid = of er dan niet teveel meegespoten moet worden.
Als laatste laat ik een offerte maken om de auto geheel te laten overblazen omdat ik toch bezig ben , maar aan de andere kant de plekken die ik laat behandelen zijn te klein om te zeggen dat de gehele auto gespoten moet worden en buiten dit om is de prijs te hoog.
We wachten af op de offerte.
Als hij straks helemaal tip top is , is het zonde dat hij weer buiten staat.
Daarom heb ik straks beschikking over een nieuwe garagebox (word momenteel gebouwd) , en daar kan hij mooi inslapen en en klassieker worden. :wink:
wilco wrote:Banden + wiel moeren laat nog even op zich wachten om de nieuwe velgen te monteren maar het is allemaal onderweg.
Maar vorige week had ik een graties handtekening op de ITR , voorscherm deukje erbij en dat allemaal zonder briefje :evil: :evil: .
Gister de auto gebracht naar het schadebedrijf en laat ITR maken en wat extra dingen bijspuiten.Het is de huis schadebedrijf van 3 Honda dealers hier in de buurt dus dat zit wel goed.
Daarbij laat ik de motorkapscharnieren en wat andere dingen onder de kap bijspuiten die licht roestig zijn, en pagina's vol boutjes worden vervangen door nieuwe OEM boutjes/moertjes dat staat uiteindelijk wel weer zo netjes. :wink:
Voorruit wordt vervangen door een OEM ruit+ rubbers.
Nieuw voorscherm , voorbumper wordt gespoten, linksachter zat onder het wielkastrubber een stukje oppervlakte roest , dit wordt ook weer netjes gemaakt.
Achterklep zit wat lichte krasjes van de OEM spoiler .Mugen spoiler zit wat verder naar achteren gemonteerd , de beschadiging is nu wat zichtbaar, maar dit plekje word ook weer netjes.
Nieuwe raamrubbers voor de achterste ruitjes , deze zijn wat verweerd.
Dakgootjes wordt gekeken of dat haalbaar is om bij te werken , in de zin van haalbaarheid = of er dan niet teveel meegespoten moet worden.
Als laatste laat ik een offerte maken om de auto geheel te laten overblazen omdat ik toch bezig ben , maar aan de andere kant de plekken die ik laat behandelen zijn te klein om te zeggen dat de gehele auto gespoten moet worden en buiten dit om is de prijs te hoog.
We wachten af op de offerte.
Als hij straks helemaal tip top is , is het zonde dat hij weer buiten staat.
Daarom heb ik straks beschikking over een nieuwe garagebox (word momenteel gebouwd) , en daar kan hij mooi inslapen en en klassieker worden. :wink:
Die ITR boft maar met jou!

-
- Posts: 47
- Joined: Fri Jan 27, 2006 1:37 am
king-of-the-hill wrote:en jij boft maar met een dikke portemonnee :lol:
ben benieuwd naar die wieltjes, denk dat het wel vet gaat staan!!
Dat eerste valt wel mee, maar anders gezegd hetgene wat ik heb gaat naar de ITR om deze netjes te maken/houden.
En de garagebox is niet van mezelf , want hier thuis kan ik er niet 1 kwijt , dus deze moet ik huren.:wink: :lol:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
@Martin; Ik kan het voorscherm en de handtekeningen wel verhalen maar de extra dingen die ik gedaan wil hebben die zijn natuurlijk voor mezelf.
Alleen 1 tegenvaller ik wou de rubbers van achterruitjes vernieuwen maar deze rubbers blijken met de achterruitjes als 1 geheel zijn gegoten,
Het rubber is dus niet vervangbaar, het geheel kost per kant €293 ex. BTW en excl. kit en montagekosten.dus deze rubbers gaan ze nu behandelen zo dat ze weer als nieuw zijn.
@Frank; Je vindt ze mooi of je vind ze spuuglelijk, ik vind ze uiteraard mooi :wink: .Het is niet 7,5J maar 15"x7J ET40 , misschien dat ik ze nog laat afdraaien naar ET45 .Maar eerst eens zien hoe ze staan.
Ik wacht nog steeds op de banden en zit te twijfelen of ik met deze op 195 breed ga rijden of 205 breed.
Alleen 1 tegenvaller ik wou de rubbers van achterruitjes vernieuwen maar deze rubbers blijken met de achterruitjes als 1 geheel zijn gegoten,
Het rubber is dus niet vervangbaar, het geheel kost per kant €293 ex. BTW en excl. kit en montagekosten.dus deze rubbers gaan ze nu behandelen zo dat ze weer als nieuw zijn.
@Frank; Je vindt ze mooi of je vind ze spuuglelijk, ik vind ze uiteraard mooi :wink: .Het is niet 7,5J maar 15"x7J ET40 , misschien dat ik ze nog laat afdraaien naar ET45 .Maar eerst eens zien hoe ze staan.
Ik wacht nog steeds op de banden en zit te twijfelen of ik met deze op 195 breed ga rijden of 205 breed.
Garagebox klaar (sleutel vandaag in ontvangst mogen nemen, wielmoeren ook net vandaag ontvangen.
ITR nog niet klaar , banden ook nog niet besteldt.
Ik twijfel weer wat ik neem en wacht daarom op een nieuwe prijsopgave.
Het heeft toch geen haast meer want de ITR komt pas volgend jaar Maart weer van zijn plek als hij eindelijk klaar is. :wink:
ITR nog niet klaar , banden ook nog niet besteldt.
Ik twijfel weer wat ik neem en wacht daarom op een nieuwe prijsopgave.
Het heeft toch geen haast meer want de ITR komt pas volgend jaar Maart weer van zijn plek als hij eindelijk klaar is. :wink:
ITR gaat waarschijnlijk nu voor een complete full-respray , op sommige plekken wordt hij gestraald en de oude laklagen worden compleet gesealed en daarna komt er weer een verse laag NH-0 erover heen.
Daarbij worden alle panelen uitvoerig bekeken en alle welvingen cq plekjes /deukjes weggehaald en de auto moeten er weer uit komen te zien als nieuw toen hij Japan verliet. :wink:
Ik wacht af op de offerte
Daarbij worden alle panelen uitvoerig bekeken en alle welvingen cq plekjes /deukjes weggehaald en de auto moeten er weer uit komen te zien als nieuw toen hij Japan verliet. :wink:
Ik wacht af op de offerte

Haha nee ,maar de SMSP Header & Mugen Intake heb ik gecancelled en de smaak was er een beetje af zo nu er 1 kant gedaan zou worden , en je kunt wel zomaar klakkeloos gaan spuiten over de oude laklaag maar dat is vragen om problemen, je kunt dan plekken verwachten die op de oude laag zaten.
En nu je toch bezig bent kun je net zo goed zover gaan dat je sommige punten laat stralen om wat roestaanslag te verwijderen en sommige kitnaden waar de ITR op sommige punten slecht is te behandelen.
En buiten dit om wou de spuiter niet spuiten mits sommige welvingen er uit waren omdat hij de auto weer in nieuwstaat wou afleveren.
@ITR897; Hoezo wil je nu een witte ITR rijden :wink: ?
En nu je toch bezig bent kun je net zo goed zover gaan dat je sommige punten laat stralen om wat roestaanslag te verwijderen en sommige kitnaden waar de ITR op sommige punten slecht is te behandelen.
En buiten dit om wou de spuiter niet spuiten mits sommige welvingen er uit waren omdat hij de auto weer in nieuwstaat wou afleveren.
@ITR897; Hoezo wil je nu een witte ITR rijden :wink: ?
[quote="wilco"]@ITR897]
Een witte is altijd mijn eerste keuze geweest.
Maar zoals ik al ooit verteld heb. Toen ik mijn ITR in 2000 kocht op het autosalon in Brussel wou ik een witte en mijn vrouw een zwarte. We geraakten het maar niet eens over de kleur en hebben toen samen beslist om een rode te nemen. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee geweest. Maar na zeven jaar begint die kleur er toch wel erg slecht uit te zien. Misschien is terug laten lakken voor mij ook wel de beste optie.
Laten polishen heb ik al eens laten doen, maar aangezien de wagen bijna altijd buiten staat heeft die polish laag het niet lang uitgehouden.
Ik denk dat mijn volgende type R wel een witte zal worden. Als die er ooit komt natuurlijk.
Een witte is altijd mijn eerste keuze geweest.
Maar zoals ik al ooit verteld heb. Toen ik mijn ITR in 2000 kocht op het autosalon in Brussel wou ik een witte en mijn vrouw een zwarte. We geraakten het maar niet eens over de kleur en hebben toen samen beslist om een rode te nemen. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee geweest. Maar na zeven jaar begint die kleur er toch wel erg slecht uit te zien. Misschien is terug laten lakken voor mij ook wel de beste optie.
Laten polishen heb ik al eens laten doen, maar aangezien de wagen bijna altijd buiten staat heeft die polish laag het niet lang uitgehouden.
Ik denk dat mijn volgende type R wel een witte zal worden. Als die er ooit komt natuurlijk.