ATR TCC turbo.............
ATR TCC turbo.............
Vandaag was ik bij TCC, en er stond nog een ATR. Deze gaat daar de komende 2 maanden nog staan. Blok gaat eruit, komt zelfde catback op als ik vandaag heb opgehaald, en er komt turbo op + restje, met andere woorden: interessant project
Eigenaar schijnt geen meeting cq club-ganger te zijn, maar het project is wel zeer interessant natuurlijk.
Wie kent deze ATR toevallig wel?
Eigenaar schijnt geen meeting cq club-ganger te zijn, maar het project is wel zeer interessant natuurlijk.
Re: ATR TCC turbo.............
ATR 270 wrote:Vandaag was ik bij TCC, en er stond nog een ATR. Deze gaat daar de komende 2 maanden nog staan. Blok gaat eruit, komt zelfde catback op als ik vandaag heb opgehaald, en er komt turbo op + restje, met andere woorden: interessant project
Had hem reeds onder gespot geplaatst :wink:
Wist alleen niet of het iemand was van hier die misschien de plannen 'voor zichzelf' wilde houden 8)
Had gehoord van de plannen jah..moet ongeveer rond de 345PK gaan uitkomen :twisted:
Ga morgen nog weer even langs TCC, wellicht is er al voortgang en kan ik ff een fotootje ervan shooten

Greetz,
Wouter
- Gaskleppie
Katana wrote:Gaskleppie wrote:Ik ken hem wel een beetje.
Beste gozer. Niet de jongste en zeker ook geen straat racer ofzo.
Wil gewoon meer vermogen en hij vind het leuk om de eerste ATR-T te hebben in Nederland.
Al een idee over het doel?
In oost europa rijden er al een paar
Heb een beste tijd met hem staan praten toen bij mij het uitlaatsysteem geplaatst werd (hij gaat hetzelfde systeem laten monteren en was wel heel erg benieuwd naar het geluid ervan)
Van wat ik begrepen heb is het de bedoeling om zoveel mogelijk PK's eruit te slepen, maar daarbij wel de betrouwbaarheid van de motor te waarborgen (een veilige afstelling dus).
Het blok werd aangepast (volgens mij andere nokken en zuigers) en zou een dezer dagen weer bezord gaan worden. Wanneer het blok erin gaat, gaat TCC hun turbo erop plaatsen.
De gehele remmelarij gaat worden aangepast. Kerel heeft zelfs gesproken over het over laten spuiten van de auto in een parelmoerkleur (waarschijnlijk parelmoer-wit, maar daar was nog twijfel over omdat daar toch aardige kosten aan zitten)
Over het vervangen van de velgen zei hij: het scheelt bij deze velgen ongeveer 3 kg per verlg, dus een besparing van 12 kg rondom..wellicht dat spuiten van de velgen nog een optie is..
Wat ook nog aangepast gaat worden zijn de schokdempers en veren, deze zullen vervangen gaan worden door een KW-setje (fase 3?)
Ook zullen er nog wat meters gemonteerd gaan worden..
Meer kan ik me even niet herinneren, maar als me nog wat te binnen schiet meld ik me weer :wink:
Greetz,
Wouter