ATR TCC turbo.............

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
ATR 270

ATR TCC turbo.............

Post by ATR 270 »

Vandaag was ik bij TCC, en er stond nog een ATR. Deze gaat daar de komende 2 maanden nog staan. Blok gaat eruit, komt zelfde catback op als ik vandaag heb opgehaald, en er komt turbo op + restje, met andere woorden: interessant project
Eigenaar schijnt geen meeting cq club-ganger te zijn, maar het project is wel zeer interessant natuurlijk.

Wie kent deze ATR toevallig wel?
W-ice

Re: ATR TCC turbo.............

Post by W-ice »

ATR 270 wrote:Vandaag was ik bij TCC, en er stond nog een ATR. Deze gaat daar de komende 2 maanden nog staan. Blok gaat eruit, komt zelfde catback op als ik vandaag heb opgehaald, en er komt turbo op + restje, met andere woorden: interessant project
Eigenaar schijnt geen meeting cq club-ganger te zijn, maar het project is wel zeer interessant natuurlijk.

Wie kent deze ATR toevallig wel?

Had hem reeds onder gespot geplaatst :wink:
Wist alleen niet of het iemand was van hier die misschien de plannen 'voor zichzelf' wilde houden 8)
Had gehoord van de plannen jah..moet ongeveer rond de 345PK gaan uitkomen :twisted:

Ga morgen nog weer even langs TCC, wellicht is er al voortgang en kan ik ff een fotootje ervan shooten :D

Greetz,
Wouter
ee8

Post by ee8 »

waarom gaat de motor eruit dan?
S.J.

Post by S.J. »

Hmm klinkt intressant. Maar vind het wel altijd zonde.
Maskertje

Post by Maskertje »

ee8 wrote:waarom gaat de motor eruit dan?

extra man-uren :twisted:
JDMTEG

Post by JDMTEG »

ee8 wrote:waarom gaat de motor eruit dan?

Voor dat + restje misschien?
Katana

Post by Katana »

Als er een Turbo op de H22A7 komt moet de motor kompleet aangepast worden; kleppen, zuigers, drijfstangen, zuiger bussen, koppeling, enz.

Er rijden er een paar in Oost-Europa
LCR

Post by LCR »

een paar gezien in Youtube. Best wel DIK dat geluid...pssst pssttt.. (kaboem??!)
IvoG

Post by IvoG »

Ik vind een Turbo op een Type-R blok zonde. Haal dan een H22A of ander blok zonder Type-R kop en laat de H22A7 met rust. Volgens mij ben je nog goedkoper en betrouwbaarder uit, zeker als je de H22A7 verkoopt! :idea:
ATR 270

Post by ATR 270 »

TCC zou aan de eigenaar vragen of hij er bezwaar tegen zou hebben als het project op de site zou komen. Dus ben benieuwd. Hok staa daar de komende 2 maanden nog. Moet iemand zijn met geld teveel :p
S.J.

Post by S.J. »

IvoG wrote:Ik vind een Turbo op een Type-R blok zonde. Haal dan een H22A of ander blok zonder Type-R kop en laat de H22A7 met rust. Volgens mij ben je nog goedkoper en betrouwbaarder uit, zeker als je de H22A7 verkoopt! :idea:

x2
ATR 270

Post by ATR 270 »

zag op de site van TCC dat ze inmiddels druk bezig zijn
Blok ligt eruit etc.

komende zaterdag ga ik eens ff kijken wat ze precies aan het doen zijn. Zal vragen of ik foto's mag maken
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik ken hem wel een beetje.
Beste gozer. Niet de jongste en zeker ook geen straat racer ofzo.
Wil gewoon meer vermogen en hij vind het leuk om de eerste ATR-T te hebben in Nederland.
Katana

Post by Katana »

Gaskleppie wrote:Ik ken hem wel een beetje.
Wil gewoon meer vermogen en hij vind het leuk om de eerste ATR-T te hebben in Nederland.

Al een idee over het doel?

In oost europa rijden er al een paar
W-ice

Post by W-ice »

Katana wrote:
Gaskleppie wrote:Ik ken hem wel een beetje.

Al een idee over het doel?

In oost europa rijden er al een paar

Heb een beste tijd met hem staan praten toen bij mij het uitlaatsysteem geplaatst werd (hij gaat hetzelfde systeem laten monteren en was wel heel erg benieuwd naar het geluid ervan)

Van wat ik begrepen heb is het de bedoeling om zoveel mogelijk PK's eruit te slepen, maar daarbij wel de betrouwbaarheid van de motor te waarborgen (een veilige afstelling dus).
Het blok werd aangepast (volgens mij andere nokken en zuigers) en zou een dezer dagen weer bezord gaan worden. Wanneer het blok erin gaat, gaat TCC hun turbo erop plaatsen.
De gehele remmelarij gaat worden aangepast. Kerel heeft zelfs gesproken over het over laten spuiten van de auto in een parelmoerkleur (waarschijnlijk parelmoer-wit, maar daar was nog twijfel over omdat daar toch aardige kosten aan zitten)

Over het vervangen van de velgen zei hij: het scheelt bij deze velgen ongeveer 3 kg per verlg, dus een besparing van 12 kg rondom..wellicht dat spuiten van de velgen nog een optie is..

Wat ook nog aangepast gaat worden zijn de schokdempers en veren, deze zullen vervangen gaan worden door een KW-setje (fase 3?)

Ook zullen er nog wat meters gemonteerd gaan worden..

Meer kan ik me even niet herinneren, maar als me nog wat te binnen schiet meld ik me weer :wink:

Greetz,
Wouter
C1nder

Post by C1nder »

W-ice wrote:Wat ook nog aangepast gaat worden zijn de schokdempers en veren, deze zullen vervangen gaan worden door een KW-setje (fase 3?)
KW heeft alleen Variant 1 ervoor.
LCR

Post by LCR »

Hoeveel denk men dat deze meneer kwijt is?
mr. X

Post by mr. X »

Ik gok teveel...
W-ice

Post by W-ice »

mr. X wrote:Ik gok teveel...

Als het een paar honderd is, dan ga ik er van de week ook weer langs :lol:

Heb echt geen idee wat ie kwijt is..
Gangaran

Post by Gangaran »

LCR wrote:Hoeveel denk men dat deze meneer kwijt is?

Mss een kleine duizend euro's???
Locked