Xenon verlichting inbouw-kit

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
roblom

Post by roblom »

Staan erg veel op ebay, ergens anders ben ik ze nog niet tegengekomen.

deze bijvoorbeeld

Heb inmiddels al 4 verschillende merken LED's geprobeerd, maar na een paar weken brand er een van de ledjed door en gaat de rest knipperen, en dat ziet er een beetje sneu uit vind ik. Deze met xenon gas gevulde wedge lampjes zitten er nu alweer een paar maanden in en doen het nogsteeds prima.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

had je die besteld of andere? ik heb er namelijk ook wel interesse in..
roblom

Post by roblom »

Volgens mij zijn die uit de link idd dezelfde als ik heb.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

ben al aan het kijken of ik hem kan meeuwen....
autodre

Post by autodre »

Thanks. Heb gemaild, en xenon +witte stadslichten(en montage) 249 euro(pilot) Over paar weken maar even langs gaan. Ben benieuwd. Zal eens vragen wat voor een 'witte' lichtjes zij hebben.

Deze willen ze er evt inzetten http://bkcustoms.nl/Images/knipper%20led.jpg is LED(dus snel kapot?)
roblom

Post by roblom »

Zulke knipperlichten had ik ook meebesteld met de kleine LED lampjes voor in de stadlichten. Echter heb ik ze nooit gebruikt omdat het licht uit die LED lampen heel erg gebundeld is waardoor je echt een rondje te zien krijgt ipv dat het hele glas oplicht. Dat vond ik niet echt mooi staan dus heb ze er weer uitgehaald. Over de levensduur kan ik je dus niets vertellen.
autodre

Post by autodre »

roblom wrote:Zulke knipperlichten had ik ook meebesteld met de kleine LED lampjes voor in de stadlichten. Echter heb ik ze nooit gebruikt omdat het licht uit die LED lampen heel erg gebundeld is waardoor je echt een rondje te zien krijgt ipv dat het hele glas oplicht. Dat vond ik niet echt mooi staan dus heb ze er weer uitgehaald. Over de levensduur kan ik je dus niets vertellen.

Hmm, en met wedges heb je dat dus niet? Monteer je die gewoon als de andere lampjes? Kortom plug and play en blauw/wit licht?
roblom

Post by roblom »

De LED's zijn ook plug and play. Maar voor de duidelijkheid ik heb het hier dus niet over de Xenon lampen van de koplampen (dim en grootlicht) maar over de stadslichtjes (en achterlichten).
autodre

Post by autodre »

roblom wrote:De LED's zijn ook plug and play. Maar voor de duidelijkheid ik heb het hier dus niet over de Xenon lampen van de koplampen (dim en grootlicht) maar over de stadslichtjes (en achterlichten).

Ja duidelijk. Als je dimlicht(xenon straks bij mij) vind ik het 'gele' licht dan niet zo mooi staan, vandaar
autodre

Post by autodre »

iemand wellicht ervaringen met Philips2night ofzo?

edit: philips Power2Night
Keung

Post by Keung »

Auto's met H4 koplampen raad ik aan om Bi-Xenon te nemen, dit scheelt lastige lampenwissels bij de APK-keuring.
Met bijkomend 'voordeel' , als mensen naar jou seinen, sein je terug met xenon grootlicht :twisted:

Hier nog een (bewegende) afbeelding van een bi-xenonlamp.

Ik heb zelf H4 bi-xenon van Pilot.

Voor stadslichtledjes:
http://www.leds-buy.nl/autolampen-t10-c-67_89.html

@ Autodre: Met Phlips heb ik slechts redelijke ervaring mee, betere ervaring heb ik met PIAA :clap
Kost wat, heb je ook wat (Japans!)
Voodoo

Post by Voodoo »

Enig idee welk type PIAA ik moet hebben voor de ATR?
Keung

Post by Keung »

Voodoo wrote:Enig idee welk type PIAA ik moet hebben voor de ATR?

Meer info hier
Niet schrikken van de prijs :lol:
Voodoo

Post by Voodoo »

Keung wrote:
Voodoo wrote:Enig idee welk type PIAA ik moet hebben voor de ATR?

Meer info hier
Niet schrikken van de prijs :lol:

Hoe kom je erbij :shock: , maar bedoelde eigenlijk de led's :D
autodre

Post by autodre »

Keung wrote:Auto's met H4 koplampen raad ik aan om Bi-Xenon te nemen, dit scheelt lastige lampenwissels bij de APK-keuring.
Met bijkomend 'voordeel' , als mensen naar jou seinen, sein je terug met xenon grootlicht :twisted:

Hier nog een (bewegende) afbeelding van een bi-xenonlamp.

Ik heb zelf H4 bi-xenon van Pilot.

Voor stadslichtledjes:
http://www.leds-buy.nl/autolampen-t10-c-67_89.html

@ Autodre: Met Phlips heb ik slechts redelijke ervaring mee, betere ervaring heb ik met PIAA :clap
Kost wat, heb je ook wat (Japans!)

Dankje. Hoezo lastige lampenwissel? Mag je geen halogeen grootlicht en xenon dimlicht hebben? Welke h4 heb jij? 6k og 8k? en tevreden over Pilot? Uit je topic begreep ik overigens dat je ook Meccatune 6500K H4 Bi-Xenon hebt gehad?

Over die ledjes, als ik gewoon WIT neem, zit ik toch goed(en legaal) Jij hebt PIA leds begreep ik uit je voorstel topic? Ik neem meteen even andere knippers :) Minder oranje! Mooi gezicht wat jij hebt!

Wat is eigelijk 1 Concave
1 Hyperflux ?

ik bedoel het verschil?
Keung

Post by Keung »

@ Autodre: Nu begrijp ik jou :lol: Het ging in mijn reactie erom dat naast het (xenon) dimlicht altijd je grootlichtfunctie behouden moet blijven ivm APK-keuring. Of je grootlicht xenon of halogeen is maakt in principe niks uit, als het maar werkt.

Ik heb zelf nu Pilot H4 bi-xenon 6000K met alle tevredenheid.
In mijn voorsteltopic heb ik idd Meccatune gehad totdat een lamp na 4 jaar defect was geraakt.
Ik informeren, blijkt dat Meccatune importeur met zn activiteiten was gestopt en geen meer vervangingsdelen levert :-?
Hierdoor heb ik gekozen om een compleet nieuwe set (Pilot) aan te schaffen

Leds van PIAA (€29,-) betaal je ook voor de duurzaamheid en betrouwbaarheid en ik heb ze nu inmiddels 4,5 jaar, je kan ze ook nemen van Leds-buy.nl, kosten wat minder maar betrouwbaarheid is mij onbekend.

Als je van die oranje knippers af wil kan je kiezen voor Philips Silvervision.
Deze lampjes worden overigens ook gebruikt in de 8th gen Civic als voorknippers.
autodre

Post by autodre »

Dankjewel. En is die led bundel een 'enkele' led? Want soms heb je zo'n 'bundel' van 8 stuks, en dat schijnt niet echt je van het te zijn...
Keung

Post by Keung »

Ik weet dat bij PIAA 2 leds heeft, qua lichtopbrengst is het wel goed.
Bij meerdere leds wordt de lichtopbrengst (volgens mij) wel meer, ook is het afhankelijk van de koplampconstructie waar de stadslicht zich bevind.
Maskertje

Post by Maskertje »

autodre wrote:Dankjewel. En is die led bundel een 'enkele' led? Want soms heb je zo'n 'bundel' van 8 stuks, en dat schijnt niet echt je van het te zijn...

Ik ken betere leds die wel 8 of 12 gegroepeerd bij elkaar zijn en zetten de PIAAs helemaal in het niets qua lichtopbrengst. Heb zo eentje in mijn interieur verlichting (dome light) en in de nacht lijkt het alsof ik halogeen in mn interieur heb :D Zoiets kost dan 5 -7 euro , dat is nog 5x minder dan PIAA en gaan gewoon lang mee.
Locked