Xenon verlichting inbouw-kit

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
//TypeR//

Xenon verlichting inbouw-kit

Post by //TypeR// »

Is iemand bekend met dit soort xenon en is dit eenvoudig in te bouwen?

Klik hier.......
HaRdCoRe-WeZ

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Dat is redelijk appeltje-eitje werk om eerlijk te zijn. Met een heel klein beetje gezond verstand (en dat heb je, want je rijdt Honda) en de handleiding kun je dit zo installeren. Alleen even een plek zien te vinden voor de ballast-kastjes, maar verder is het plug&play.
Image
Nyther

Post by Nyther »

Bij ons in de Heuts ( autozaak ) in maastricht krijg je voor 100 pleuro al een volwaardige xenon kit :S dus nu rijd binnekort elke sjonnie met die zooi op zijn golf/astra :S

Inbouw is a piece of cake!
roblom

Post by roblom »

Nyther wrote:Bij ons in de Heuts ( autozaak ) in maastricht krijg je voor 100 pleuro al een volwaardige xenon kit

Volgens mij heb je voor dat geld daar alleen een losse lamp, de goedkoopste set kost daar volgens mij 499.
//TypeR//

Post by //TypeR// »

Nyther wrote:dus nu rijd binnekort elke sjonnie met die zooi op zijn golf/astra :S

Dat maakt mij niets uit!

Ik rijd Honda :razz:
autodre

Post by autodre »

Worst steeds goedkoper ja. Maar moet zeggen dat de opbrengst echt een stuk beter is... Zit er ook aan te denken...Maar eerst maar even andere dingen :)
Nyther

Post by Nyther »

roblom wrote:
Nyther wrote:Bij ons in de Heuts ( autozaak ) in maastricht krijg je voor 100 pleuro al een volwaardige xenon kit

Volgens mij heb je voor dat geld daar alleen een losse lamp, de goedkoopste set kost daar volgens mij 499.

Nee hoor, vriend van me heeft een set gekocht, 100 euro, 8000K volwaardige HID's met starter kastjes, bijna exact dezelfde als de 450 euro set die ik destijds op de ITR had...
roblom

Post by roblom »

Ah ok, kon het op de website niet terug vinden vandaar.

Mijn Xenon is ook onderweg :D
HaRdCoRe-WeZ

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Xenon is gewoon echt goed. Heb het ook op de Fireblade, kan nu gewoon dag en nacht met donker vizier rijden gnagna.
Image
slydawg

Post by slydawg »

HaRdCoRe-WeZ wrote:Xenon is gewoon echt goed. Heb het ook op de Fireblade, kan nu gewoon dag en nacht met donker vizier rijden gnagna.

Maar mag dat officieel wel, met een donker vizier rijden?
Hoorde laatst dat het niet mag....
autodre

Post by autodre »

Nyther wrote:
roblom wrote:

Nee hoor, vriend van me heeft een set gekocht, 100 euro, 8000K volwaardige HID's met starter kastjes, bijna exact dezelfde als de 450 euro set die ik destijds op de ITR had...

Weet je waar ie het had gekocht/besteld?
@roblom en jij ook waar? :)
roblom

Post by roblom »

Bij het bedrijf in de link hierboven. Ben al een tijdje op zoek en aan het twijfelen. Duurder (lees bijna 2x) en zeker weten goed of goedkoop en niet zeker weten wat het is. Heb gekozen voor het laatste omdat er volgens mij weinig mis kan gaan met zo'n ding. En omdat het goedkoopste setje van een bekend merk bijna 2 keer zo duur is.

Als je even wacht dan kan ik je vertellen of het wat is want de set is onderweg naar me. Zodra het er is bouw ik het in en kan ik je meer vertellen over die set.
autodre

Post by autodre »

roblom wrote:Bij het bedrijf in de link hierboven. Ben al een tijdje op zoek en aan het twijfelen. Duurder (lees bijna 2x) en zeker weten goed of goedkoop en niet zeker weten wat het is. Heb gekozen voor het laatste omdat er volgens mij weinig mis kan gaan met zo'n ding. En omdat het goedkoopste setje van een bekend merk bijna 2 keer zo duur is.

Als je even wacht dan kan ik je vertellen of het wat is want de set is onderweg naar me. Zodra het er is bouw ik het in en kan ik je meer vertellen over die set.

Top, wacht het even af :)
HaRdCoRe-WeZ

Post by HaRdCoRe-WeZ »

slydawg wrote:
HaRdCoRe-WeZ wrote:Xenon is gewoon echt goed. Heb het ook op de Fireblade, kan nu gewoon dag en nacht met donker vizier rijden gnagna.

Mja, weet ik niet. Volgens mij mag het officieel niet, op de vizieren die ik heb staat ook een mooi stickertje: "For racing use only."

Ik vind het prima, ik rij met een blauw spiegelvizier, en kan eigenlijk niet meer zonder. Het is veel rustiger voor je ogen, dus je hebt beter zicht en blijft langer geconcentreerd. Zonnebril is geen optie, zit niet lekker en gaat scheef zitten bij 200+.

Met Xenon in het donker heb ik normaal zicht, onvoorstelbaar hoeveel verschil dat maakt.
Image
Maskertje

Post by Maskertje »

HaRdCoRe-WeZ wrote:
slydawg wrote:
"HaRdCoRe-WeZ":25c31scj wrote:Xenon is gewoon echt goed. Heb het ook op de Fireblade, kan nu gewoon dag en nacht met donker vizier rijden gnagna.

gaat scheef zitten bij 200+.

.[/quote:25c31scj]

LOL :evil: :twisted:
Nyther

Post by Nyther »

autodre wrote:
Nyther wrote:
roblom wrote:

Weet je waar ie het had gekocht/besteld?
@roblom en jij ook waar? :)

Heuts automaterialen maastricht
roblom

Post by roblom »

Heb de set afgelopen zaterdag ontvangen. Ziet er compleet en degelijk uit. Alleen de handleiding is slecht engels en niet 100% verhelderend.

Weet iemand hier of je persee de voedingsdraad met het relais eraan moet gebruiken, en of je de bijlgeleverde 30A zekeringen moet verwisselen voor de huidige?
slydawg

Post by slydawg »

Hmmm, de mijne was gewoon plug n play, geen enkel relais of zekering.
Is de relais erbij geleverd? Soms zitten die dingen erbij zodat ze op meerdere merken/modellen auto's passen, je hebt dan niet alle onderdelen nodig.
roblom

Post by roblom »

Heb het even nagevraagd. De extra voedingsdraden incl relais is niet altijd nodig. Deze zit er bij omdat bij sommige auto's de standaard bedrading niet goed genoeg is om de piekspanning tijdens het opstarten te leveren waardoor de lampen gaan knipperen. De kans hierop is groter als het bijv bi-xenon betreft.

Voor een enkele xenon set is de max piekspanning is 15A dus volgens mij zou de originele bedrading dit gewoon moeten kunnen leveren. het is gewoon een kwestie van aansluiten en mocht hij gaan knipperen dan kan je de extra bedrading toevoegen. Maar verwacht dus niet dat dat nodig is.
Nyther

Post by Nyther »

roblom wrote:Heb de set afgelopen zaterdag ontvangen. Ziet er compleet en degelijk uit. Alleen de handleiding is slecht engels en niet 100% verhelderend.

Weet iemand hier of je persee de voedingsdraad met het relais eraan moet gebruiken, en of je de bijlgeleverde 30A zekeringen moet verwisselen voor de huidige?

De oem zekerignen in de itr voor de koplampen vloog er al meteen uit toen ik xenon kit had aangesloten, ff vervangen door een zekering die 10A hoger was en probleem was verholpen. die piekspanning bij aanzetten van de lampen was net ff iets te veel voor de normale zekering die erin zat...
Locked