Mugen Twinloop zit eronder!

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
HondaDelsol

Mugen Twinloop zit eronder!

Post by HondaDelsol »

Hallo,

Vandaag de Mugen Twinloop onder m'n EP3 laten zetten. Dus even een korte review...

Verwijderen originele uitlaat:
---------------------------------
Verliep redelijk goed, alleen raar dat er al bepaalde stukken al onder het roest zaten. Op 2 jaar tijd... Maar gelukkig kwam alles goed los zonder brokken te maken.
Tip voor honda: Type R = Alu, inox, titanium en carbon en voor de rest niets! Hou het staal maar voor de 1.4-tjes :wink:

Plaatsen van de middenpijp:
--------------------------------
Aangezien het mugen is zou het toch wel 100% perfect fit moeten zijn, wat dus niet het geval was, de gaten van de middenpijp stonden te ver uiteen en pasten dus niet op die van de catalysator. Het was wel op een uurtje opgelost door wat te frezen aan de gaten maar toch vind ik dat mugen PERFECT MOET passen. De mensen van de honda garage waren ook verwonderd dat het niet direct paste.

Plaatsen einddemper:
-------------------------
Perfect fit! En een ware streling voor het oog die twinloop!

Rijden met de nieuwe uitlaat:
---------------------------------
SUPER !!
Echt, dit geluid is ongeloofelijk mooi, niet te luid, niet te stil, niet te scherp, niet te dof... gewoon 100% zoals het moet zijn.
Qua vermogen merk je wel een verschil, niet ongeloofelijk veel maar je voelt het toch en over het gehele toerenbereik. Vtec komt meer met een slag op, je voelt weer meer "de schop in je rug" zoals bij de B-blokken.
De enige opmerking dat ik nog heb, is dat de uitlaat naar verbrand ruikt (mengeling van lasgeur en brandende plastic), maar waarschijnlijk is dit omdat ze nog nieuw is. Gaat wel over (hoop ik :roll: ).

Conclusie:
------------
Voor mij de beste uitlaat die je kan kopen voor de EP3.
En Frans, nog eens bedankt! Het was zeker het wachten waard!

Enkele foto's
---------------
Image
Image
Image
Image

Gr.
Gangaran

Post by Gangaran »

Geur komt idd omdat ie nog nieuw is.

Ziet er verder super uit!!
Nick

Post by Nick »

wauw.. waarom denk ik soms.. WAAROM HEEFT DE FN2 VAN DIE RARE PIJPEN!!!

NOU HIEROM!!! te mooi
roblom

Post by roblom »

Mooi spul he zo'n Mugen twinloop :D
Dat de middenpijp niet helemaal aansloot op jouw kat komt denk ik doordat de pijp gemaakt is voor een JDM kat, en die zijn vaak net ietsje anders.

Mijn twinloop stonk niet in het begin (tenminste heb niets geroken) maar zal idd wel nieuwigheid wezen.
slydawg

Post by slydawg »

roblom wrote:Mooi spul he zo'n Mugen twinloop :D
Dat de middenpijp niet helemaal aansloot op jouw kat komt denk ik doordat de pijp gemaakt is voor een JDM kat, en die zijn vaak net ietsje anders.

Klopt, Toda cat back past ook niet precies en moesten de gaten ook een beetje uitgefreesd worden.
Katana

Post by Katana »

:mrgreen:
vtecmoon

Post by vtecmoon »

slydawg wrote:
roblom wrote:Mooi spul he zo'n Mugen twinloop :D

Klopt, Toda cat back past ook niet precies en moesten de gaten ook een beetje uitgefreesd worden.

Zo ook bij Fujitsubo! :lol:
Jo&

Post by Jo& »

Wat is de (positieve) werking van zo een twinloop?
Dencept

Post by Dencept »

De uitlaat wordt 2 keer gedempt zodat je t volle vermogen van de dikke pijp hebt zonder zelf gek te worden van t geluid.
AllGo

Post by AllGo »

Dencept wrote:De uitlaat wordt 2 keer gedempt zodat je t volle vermogen van de dikke pijp hebt zonder zelf gek te worden van t geluid.

Valt tegen, binnen in de auto hoor je hem nog flink, maar buiten *niet*.
Jo&

Post by Jo& »

Gaat niet ten koste van vermogen?
AllGo

Post by AllGo »

Joanne wrote:Gaat niet ten koste van vermogen?

Jawel, maar in het ontwerp is er zogenaamd alles aan gedaan om dat effect te minimaliseren...
Jo&

Post by Jo& »

Ahaaa maar hoor je hem buiten echt niet zo erg of waren die twee ** sarcastisch bedoeld?
AllGo

Post by AllGo »

Joanne wrote:Ahaaa maar hoor je hem buiten echt niet zo erg of waren die twee ** sarcastisch bedoeld?

Echt helemaal niet...
Op Zolder werd de ITR van Wendy de stilste auto op de baan genoemd!
Dencept

Post by Dencept »

AllGo wrote:
Dencept wrote:De uitlaat wordt 2 keer gedempt zodat je t volle vermogen van de dikke pijp hebt zonder zelf gek te worden van t geluid.

Valt tegen, binnen in de auto hoor je hem nog flink, maar buiten *niet*.

Vreemd, want mijn invidia uitlaat maakt met sub-silencer duidelijk minder geluid zowel binnen als buiten dan zonder.
AllGo

Post by AllGo »

Dencept wrote:Vreemd, want mijn invidia uitlaat maakt met sub-silencer duidelijk minder geluid zowel binnen als buiten dan zonder.

Erg prettig voor je, maar invidia heeft hier dan weer weinig mee te maken..
Dencept

Post by Dencept »

AllGo wrote:Erg prettig voor je, maar invidia heeft hier dan weer weinig mee te maken..

Volgens jou is het dus zo dat wanneer die mugendemper geen twinloop zou zijn deze even veel geluid zou maken binnen?
roblom

Post by roblom »

AllGo wrote:Valt tegen, binnen in de auto hoor je hem nog flink, maar buiten *niet*.

Nou ik hoor binnen vrijwel niets van de twinloop maar toen hij op de dyno stond kon ik hem toch best goed horen in de hogere toeren. Natuurlijk is het dan nog geen invidia (oid) geluid maar toch.
roblom

Post by roblom »

Joanne wrote:Gaat niet ten koste van vermogen?

Het is een goede manier om een stille open uitlaat te maken. Het stuk van de uitlaat dat dempt is relatief kort en door de loop zorgen de 'omgeleide' uitlaatgassen voor een 'anti geluid (trilling)' waardoor de doorgaande gassen nog eens extra gedempt worden.
AllGo

Post by AllGo »

Dencept wrote:
AllGo wrote:Erg prettig voor je, maar invidia heeft hier dan weer weinig mee te maken..

Volgens jou is het dus zo dat wanneer die mugendemper geen twinloop zou zijn deze even veel geluid zou maken binnen?

Geef mij eens een quote waar ik dat zeg?
Locked