Vandaag de Mugen Twinloop onder m'n EP3 laten zetten. Dus even een korte review...
Verwijderen originele uitlaat:
---------------------------------
Verliep redelijk goed, alleen raar dat er al bepaalde stukken al onder het roest zaten. Op 2 jaar tijd... Maar gelukkig kwam alles goed los zonder brokken te maken.
Tip voor honda: Type R = Alu, inox, titanium en carbon en voor de rest niets! Hou het staal maar voor de 1.4-tjes :wink:
Plaatsen van de middenpijp:
--------------------------------
Aangezien het mugen is zou het toch wel 100% perfect fit moeten zijn, wat dus niet het geval was, de gaten van de middenpijp stonden te ver uiteen en pasten dus niet op die van de catalysator. Het was wel op een uurtje opgelost door wat te frezen aan de gaten maar toch vind ik dat mugen PERFECT MOET passen. De mensen van de honda garage waren ook verwonderd dat het niet direct paste.
Plaatsen einddemper:
-------------------------
Perfect fit! En een ware streling voor het oog die twinloop!
Rijden met de nieuwe uitlaat:
---------------------------------
SUPER !!
Echt, dit geluid is ongeloofelijk mooi, niet te luid, niet te stil, niet te scherp, niet te dof... gewoon 100% zoals het moet zijn.
Qua vermogen merk je wel een verschil, niet ongeloofelijk veel maar je voelt het toch en over het gehele toerenbereik. Vtec komt meer met een slag op, je voelt weer meer "de schop in je rug" zoals bij de B-blokken.
De enige opmerking dat ik nog heb, is dat de uitlaat naar verbrand ruikt (mengeling van lasgeur en brandende plastic), maar waarschijnlijk is dit omdat ze nog nieuw is. Gaat wel over (hoop ik :roll: ).
Conclusie:
------------
Voor mij de beste uitlaat die je kan kopen voor de EP3.
En Frans, nog eens bedankt! Het was zeker het wachten waard!
Enkele foto's
---------------

Gr.