Type-R diesel op komst

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Type-R diesel op komst

Post by AllGo »

Voor sportiviteit hoef je tegenwoordig niet per se meer op benzinemotoren terug te vallen. Zelfs Honda, dat tot voor kort alleen benzinemotoren leverde, lijkt zich op een snelle diesel te storten.

Image

Dit heeft Honda-ingenieur Kenichi Nagahiro in een interview met het Britse Autocar gezegd. Het blok krijgt het exclusieve Type-R label mee en heeft de tweede generatie Honda-diesel als basis. De topdiesel krijgt volgens Nagahiro een vermogen van ‘tenminste 180 pk en 430 Nm koppel’.
Honda maakt het zichzelf echter niet makkelijk: de diesel moet –net als de benzine Type-R’s- een hoogtoerig karakter krijgen. De tweede generatie diesel van het Japanse merk verschijnt volgend jaar voor het eerst in de Accord. Wanneer de Type-R diesel het levenslicht ziet, is nog niet bekend.

http://www.hondamatics.nl/hondamatics/t ... topic=2569
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Mag wat mij betreft de prullenbak in, diesel rommel, maakt niet uit hoe snel en hoeveel koppel.
En dan het lef hebben het een type-r te gaan noemen......
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

Idd, maak er een sportversie van maar toch geen R hé :-?
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Wat de markt vraagt, zal de markt krijgen...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

slydawg wrote:Mag wat mij betreft de prullenbak in, diesel rommel, maakt niet uit hoe snel en hoeveel koppel.
En dan het lef hebben het een type-r te gaan noemen......


Mee eens.

AllGo wrote:Wat de markt vraagt, zal de markt krijgen...


En de Europese markt word ontzien van alle 'goodie's' zoals de FD2.


Hetgeen dat ze er een hoogtoerige diesel van willen maken klinkt me wel goed in de oren. Hopelijk slaan ze de concurrenten hiermee in het rond.
Maar toch, uit principe, koop ik geen diesel.. Het ruikt niet eens lekker.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

AllGo wrote:Wat de markt vraagt, zal de markt krijgen...


Wie vraagt er nou voor een type-r diesel??
Ik zeker niet :!:
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Tijd voor een Type-D zal ik zeggen en de Type-R gewoon op 98 laten lopen. De associatie Diesel en Race kan ik nog steeds niet plaatsen, ondanks dat diesels tegenwoordig bovengemiddeld presteren.

Daarentegen zal een diesel (om zo goed te presteren) een turbo nodig hebben, zoals zovele. En in mijn ogen hoort een Type-R N/A te zijn en niet opgepompt met een turbo!
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

eteuben wrote:Tijd voor een Type-D zal ik zeggen en de Type-R gewoon op 98 laten lopen. De associatie Diesel en Race kan ik nog steeds niet plaatsen, ondanks dat diesels tegenwoordig bovengemiddeld presteren.

Daarentegen zal een diesel (om zo goed te presteren) een turbo nodig hebben, zoals zovele. En in mijn ogen hoort een Type-R N/A te zijn en niet opgepompt met een turbo!


Volledig mee eens.
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Achja Honda europa wil met de europese merken meelopen he. Dan krijg je dit soort taffarelen.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

S.J. wrote:Achja Honda europa wil met de europese merken meelopen he. Dan krijg je dit soort taffarelen.


Krijgen we dan straks ook een Civic Stationwagon... :shock:
Intey
Posts: 141
Joined: Sat Oct 14, 2006 2:14 pm

Post by Intey »

eteuben wrote:
S.J. wrote:Achja Honda europa wil met de europese merken meelopen he. Dan krijg je dit soort taffarelen.


Krijgen we dan straks ook een Civic Stationwagon... :shock:


En Type R`s met trekhaak :lol: Kwam ik ook weleens tegen, zag er niet uit :-)
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

eteuben wrote:
S.J. wrote:Achja Honda europa wil met de europese merken meelopen he. Dan krijg je dit soort taffarelen.


Krijgen we dan straks ook een Civic Stationwagon... :shock:

Bestaat al. Alleen dat was alleen voor de japanse markt in 1977
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

S.J. wrote:
eteuben wrote:
"S.J.":1pbm9hh7 wrote:Achja Honda europa wil met de europese merken meelopen he. Dan krijg je dit soort taffarelen.


Krijgen we dan straks ook een Civic Stationwagon... :shock:

Bestaat al. Alleen dat was alleen voor de japanse markt in 1977[/quote:1pbm9hh7]
U heeft ongelijk.
Van 1979 - 1983 en van 1998 - 2001 zijn er wel Civic stations leverbaar geweest in Nederland.
Van 1998 - 2001 zelfs een Honda Civic Aero Deck 1.8 VTi welke met 8,8 naar de 100 gaat...!
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Joanne wrote:Van 1998 - 2001 zelfs een Honda Civic Aero Deck 1.8 VTi welke met 8,8 naar de 100 gaat...!

En dat was best een wreed masjien, was nog ontwikkeld door Lotus ook. Echt een auto voor een bezorgbakker.... met haast :twisted:

Maar de Type-R diesel: op zich knap dat ze deze een hoogtoerig karakter willen geven, maar blijf a.u.b. met je klauwen van de naam Type-R af. Maak daar maar de VTD van, als hommage aan de VTI-tjes van de jaren '90.
MPG
Posts: 82
Joined: Thu Apr 06, 2006 6:54 pm

Post by MPG »

de diesel moet –net als de benzine Type-R’s- een hoogtoerig karakter krijgen

Een diesel en toeren maken, over tegenstrijdigheden gesproken!

Dat Honda ook turbo diesels op de markt wil brengen met veel vermogen, dat kan ik volledig begrijpen. Om er maar gelijk een "R" van te maken, dat gaat mij te ver.

Wanneer ik werkelijk een performance auto met turbo had willen rijden, dan stond er al lang een Evo voor de deur en zeker geen turbo diesel.
Goed bezig Honda...
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

MPG wrote:
de diesel moet –net als de benzine Type-R’s- een hoogtoerig karakter krijgen

Een diesel en toeren maken, over tegenstrijdigheden gesproken!

Dat Honda ook turbo diesels op de markt wil brengen met veel vermogen, dat kan ik volledig begrijpen. Om er maar gelijk een "R" van te maken, dat gaat mij te ver.

Wanneer ik werkelijk een performance auto met turbo had willen rijden, dan stond er al lang een Evo voor de deur en zeker geen turbo diesel.
Goed bezig Honda...


Ze zijn nu echt te ver gegaan.....
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Ik zal deze thread afdrukken en over 20 jaar aan jullie laten lezen.

Dan zal je lachen om hoe kortzichtig je toen was! :idea:

Dit is ongeveer dezelfde discussie als wel of geen ABS, wel of geen traction control, FWD kan nooit een goede auto leveren voor op het circuit, etc.

Of een vergelijking met de computerwereld: In de jaren 80 was de Apple Mac de machine om grafisch werk op te doen, en de PC was voor spreadsheets.

Ik zei in begin jaren negentig tegen iemand: binnenkort hebben ze technologie om films te maken waarbij alleen je stemgeluid van belang is. Nooit van je leven zei hij. Jaren later zijn we al aan Shrek 3 toe, en ook Final Fantasy X is een voorbeeld van wat ik toen bedoelde.

Denk eens verder dan waar je mee opgegroeid bent! Kijkt er dan niemand naar de WTCC of naar Le Mans? :idea:

Een diesel Type R is een auto voor straat en circuit, met een goede setup en veel vermogen en koppel, die voor de verandering op een andere brandstof loopt dan wij gewend zijn. Als dat door Honda geleverd kan worden, waarom nu al afkraken omdat het niet strookt met ons huidg ideaalbeeld?
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

IvoG wrote:Een diesel Type R is een auto voor straat en circuit, met een goede setup en veel vermogen en koppel, die voor de verandering op een andere brandstof loopt dan wij gewend zijn. Als dat door Honda geleverd kan worden, waarom nu al afkraken omdat het niet strookt met ons huidg ideaalbeeld?

Ik vind het wel raar dat ze daar nu pas, terwijl algemeen bekend is dat de fossiele brandstoffen in rap tempo op aan het geraken zijn, er ineens op het Diesel-paard gewed gaat worden. Waarom dan niet meteen Biodiesel, E85 of desnoods brandstofcel technologie? Waarom dan nu nog Diesel? Één van de, in de basis, meest vervuilende fossiele brandstoffen na kerosine die je maar kunt bedenken?
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Is het niet zo dat de meeste dieselmotoren probleemloos op biodiesel kunnen rijden? Ik ben geen biodiesel expert, maar volgens mij was juist het hele biodiesel concept gebaseerd op het feit dat bestaande motoren erop konden rijden. Als alleen speciaal aangepaste motoren ermee overweg kunnen is er niks aan denk ik. :dunno:

En voorts is het niet zo raar dat ze er nu pas mee komen: de performance dieseltechniek is pas de laatste jaren verder ontwikkeld, en Honda zelf loopt maar sinds kort met de dieselboys mee. Nu zit Honda op het punt dat ze denken een auto te kunnen maken met alle eigenschappen die we in een echte Type-R verwachten, welke van een diesel motor voorzien is.
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Joanne wrote:
S.J. wrote:
eteuben wrote:
"S.J.":m59vj3p4 wrote:Achja Honda europa wil met de europese merken meelopen he. Dan krijg je dit soort taffarelen.



Van 1998 - 2001 zelfs een Honda Civic Aero Deck 1.8 VTi welke met 8,8 naar de 100 gaat...!
[/quote:m59vj3p4]
Ja klopt

Ben erg op een Civic station uit 1977 minded, Ligt hier een fotoalbum van een voormalig Honda dealer die toen uitgenodigd was naar Honda Japan. Daar staat zo een vette station in.
Locked