Remschijven upgrades

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Remschijven upgrades

Post by Sinister »

Ik ben van plan nieuwe remschijven en blokken te kopen.
Welke zijn hier goed voor een ITR qua prijs kwaliteit?
En zijn ferodo ds2500 goede remblokken? Die zou ik dan al nemen.
Greetz!
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

oem schijven met ds2500 blokken.....
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Oem goed genoeg dan?
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Sinister wrote:Oem goed genoeg dan?


Wat ben je ermee van plan dan? :-)
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

Sinister wrote:Oem goed genoeg dan?


meestal wel
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Goed voor heel wat circuitdagen...
Harko
Posts: 96
Joined: Wed May 02, 2007 1:36 pm

Post by Harko »

Sinister wrote:Oem goed genoeg dan?


je rempower komt vaak van je blokken af, niet van de schijven..

Maar ferodo ds2500 schijnt erg goed te zijn 8)
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

Harko wrote:
Sinister wrote:Oem goed genoeg dan?


je rempower komt vaak van je blokken af, niet van de schijven..

Maar ferodo ds2500 schijnt erg goed te zijn 8)


Ze zijn beiden belangrijk. Probeer maar te remmen op alleen remblokken zonder schijven :wink:

Maar nu ff serieus; OEM schijven icm goede remblokken (bv ferodo ds2500) zijn gewoon goed. Goed genoeg voor wat circuitdagen, goed voor straatgebruik --> goed voor grotendeels van de bestuurders.

Betere schijven bv geperforeert, gegroefd , ander materiaal etc.... helpen de warmte veel beter afvoeren. In het grof gebruik hiervan heb je het meeste winst van. Dus stel je de vraag; heb je dat uiterste nodig hebt?

Gros van de mensen letten niet eens op de conditie van hun remvloeistof. Hier kan ook zeer veel verlies in zitten als het veroudert is (en dus van consistentie verandert).
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

OEM schijven op CTR willen krom trekken i.z.m. Ferodo DS2500 blokken.
ITR blokken en schijven zijn standaard volgens mij iets groter en hebben daar waarschijnlijk minder last van.
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

slydawg wrote:OEM schijven op CTR willen krom trekken i.z.m. Ferodo DS2500 blokken.


Jij moet ook van de rem af gaan als je gas geeft... :twisted:
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

VTECRob wrote:
slydawg wrote:OEM schijven op CTR willen krom trekken i.z.m. Ferodo DS2500 blokken.


Jij moet ook van de rem af gaan als je gas geeft... :twisted:


Er zijn er meerdere CTR's die hiermee te maken hebben gehad.
Hier op het forum weinig, want er rijden weinig CTR's van hier op het forum op circuit.
Maar in de UK heten de DS2500's ook wel de oem disc killers.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

:D
Zal het de volgende eigenaar even doorgeven, voordat hij dadelijk boos is dat na een tijdje zijn stuur trilt bij het afremmen :lol:
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Wel ja zie dan kan ik beter geen OEM schijven steken, welke dan wel?
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

Op circuit kan het gebeuren, maar het is niet altijd 100% lijkt me.
Maar op straat? De kans wordt er niet bijzonder groter op.
MPG
Posts: 82
Joined: Thu Apr 06, 2006 6:54 pm

Post by MPG »

Zelf heb ik geen CTR, maar een ATR. Ook mijn ATR OEM schijven konden het niet volhouden (kromtrekken) op de Nurburgring. Daarom heb ik Zimmerman geperforeerde sportschijven met Ferodo DS2500 blokken geplaatst. Het kan zijn dat dit merk ook voor de CTR te leveren is. Maar misschien dat er CTR rijders zijn die weer goede ervaringen hebben met een ander merk schijven.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

MPG wrote:Zelf heb ik geen CTR, maar een ATR. Ook mijn ATR OEM schijven konden het niet volhouden (kromtrekken) op de Nurburgring. Daarom heb ik Zimmerman geperforeerde sportschijven met Ferodo DS2500 blokken geplaatst. Het kan zijn dat dit merk ook voor de CTR te leveren is. Maar misschien dat er CTR rijders zijn die weer goede ervaringen hebben met een ander merk schijven.


Geen last van gehad.... :roll:
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Welke merken hebben dan passende schijven voor een ITR?
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Sinister wrote:Welke merken hebben dan passende schijven voor een ITR?


Genoeg, ik zou zeggen struin het internet af :wink:
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

ik vind deze wel goed http://www.dbmengineering.nl/dbm/road/r ... pgrade.htm
en ik vind de prijs reuzen meevallen :roll:
klokkie
Posts: 103
Joined: Mon Mar 13, 2006 10:29 pm

Post by klokkie »

neem gewoon brakemax schijven ( geperforeerd ) met akebono blokken. Heb ze nu onder mijn ATR en hebben een mega remkracht. En de prijs is zeer aantrekkelijk: een set schijven met blokken voor : 285 euro.
Locked