Ik ben van plan nieuwe remschijven en blokken te kopen.
Welke zijn hier goed voor een ITR qua prijs kwaliteit?
En zijn ferodo ds2500 goede remblokken? Die zou ik dan al nemen.
Greetz!
je rempower komt vaak van je blokken af, niet van de schijven..
Maar ferodo ds2500 schijnt erg goed te zijn 8)
Ze zijn beiden belangrijk. Probeer maar te remmen op alleen remblokken zonder schijven :wink:
Maar nu ff serieus; OEM schijven icm goede remblokken (bv ferodo ds2500) zijn gewoon goed. Goed genoeg voor wat circuitdagen, goed voor straatgebruik --> goed voor grotendeels van de bestuurders.
Betere schijven bv geperforeert, gegroefd , ander materiaal etc.... helpen de warmte veel beter afvoeren. In het grof gebruik hiervan heb je het meeste winst van. Dus stel je de vraag; heb je dat uiterste nodig hebt?
Gros van de mensen letten niet eens op de conditie van hun remvloeistof. Hier kan ook zeer veel verlies in zitten als het veroudert is (en dus van consistentie verandert).
OEM schijven op CTR willen krom trekken i.z.m. Ferodo DS2500 blokken.
ITR blokken en schijven zijn standaard volgens mij iets groter en hebben daar waarschijnlijk minder last van.
slydawg wrote:OEM schijven op CTR willen krom trekken i.z.m. Ferodo DS2500 blokken.
Jij moet ook van de rem af gaan als je gas geeft... :twisted:
Er zijn er meerdere CTR's die hiermee te maken hebben gehad.
Hier op het forum weinig, want er rijden weinig CTR's van hier op het forum op circuit.
Maar in de UK heten de DS2500's ook wel de oem disc killers.
Zelf heb ik geen CTR, maar een ATR. Ook mijn ATR OEM schijven konden het niet volhouden (kromtrekken) op de Nurburgring. Daarom heb ik Zimmerman geperforeerde sportschijven met Ferodo DS2500 blokken geplaatst. Het kan zijn dat dit merk ook voor de CTR te leveren is. Maar misschien dat er CTR rijders zijn die weer goede ervaringen hebben met een ander merk schijven.
MPG wrote:Zelf heb ik geen CTR, maar een ATR. Ook mijn ATR OEM schijven konden het niet volhouden (kromtrekken) op de Nurburgring. Daarom heb ik Zimmerman geperforeerde sportschijven met Ferodo DS2500 blokken geplaatst. Het kan zijn dat dit merk ook voor de CTR te leveren is. Maar misschien dat er CTR rijders zijn die weer goede ervaringen hebben met een ander merk schijven.
neem gewoon brakemax schijven ( geperforeerd ) met akebono blokken. Heb ze nu onder mijn ATR en hebben een mega remkracht. En de prijs is zeer aantrekkelijk: een set schijven met blokken voor : 285 euro.