Rare voor- en nadelen bezit Type-R! Vul aan...

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
Sander

Post by Sander »

eteuben wrote:
mr. X wrote:Verwarmingsknop is ook vervelend.

Als je hem op warm draaid wil hij niet altijd blijven staan waar je hem neerzet en schiet hij een paar standjes terug.
Iemand die zich hier ook in kan vinden?

Vreemd, ik dacht dat ik de enige was. Maar jij hebt dit dus ook? Dacht eerst dat het gewoon stroef ging. Maar misschien is dat gewoon normaal dus. :razz: Alhoewel het wel soepeler zou moeten gaan, vind ik!

Lol begin niet over de elende van de verwarmings knop. Heb dik een jaar zonder dat ding gereden. Allemaal dankzij het vervangen van de radio. Kunstoffe bus was afgebroken aan het einde van de kabel. Eerst opgelost met wat tape, maar dat ding hield het dan 1 dag uit en schoot weer uit de clip onder het dashboard. Toen brak de clip uit het houdertje onder het dashboard. Paar keer met contactlijm lopen kloten maar je komt er amper bij.
Ik weet niet meer hoe en waarom maar op een gegeven moment bleef hij zitten. Alleen toen zat er een knik in de kabel. waardoor hij elke keer als je hem op z'n warmst zette een kwart terug schoot.
Na een maand ofzo schoot ie weer los toen ik mijn IPOD adapter aan het installeren was. Clipje viel naar beneden en heb die niet meer kunnen vinden. Met tiewrapjes vast gemaakt ipv clip maar hield het ook maar een dag uit.
Toen tot slot eindelijk een nieuw clipje gekocht en een nieuw kabeltje zonder knik. Nu schiet ie niet meer terug en doet het super.

.....Alleen kwam ik er een maand later achter dat ik was vergeten de knop om de ventilatie stand te regelen aan te sluiten. Ik rij nu met warme voeten rond. :-? Want ik heb geen zin meer om dat klote dashboard nogmaals eruit te halen!
mr. X

Post by mr. X »

Hehe. Dashbord uit een auto halen is een hels karwij...
Sander

Post by Sander »

Bedoelde de middenconsole.. Best een kutklus bij de ep3. En dat allemaal voor een radiotje te installeren.
mr. X

Post by mr. X »

Oh, ik heb een keer het complete dashbord verwijderd uit een vriend zijn 206.
Of het nou kwam doordat het een Franse auto was, maar dat was een partij gevloek joh.

En om eerlijk te zijn zou ik niet eens weten waar ik moest beginnen om de middenconsole eruit te halen bij de EP3 :D
Sander

Post by Sander »

Hebben de EP3 rijders ook wel eens last van dat EPS systeem. Bij snel keren, van de achteruit naar de 1e versnelling toe dat de eps nog niet goed is ingeschakeld en je stuur gigantisch zwaar gaat waardoor je je draaicirkel niet haalt omdat je dat zware sturen niet verwacht en er mensen op je te wachten staan... Tis maar een seconde of 2 te laat, maar als je het niet verwacht heel irritant.
Heb het overgens al een tijdje niet meer gehad, maar ik keer ook niet meer zo snel omdat die synchros vervangen moeten worden en het anders een grind festijn is als ik snel van voor, naar achteruit wil schakelen..
mr. X

Post by mr. X »

Als je snel aanzet wil hij wel eens twijfelen en zoals je zegt is het dan wat zwaar, maar nog nooit problemen mee gehad.
Andere mensen kunnen wel heel even wachten. Maar ik weet natuurlijk niet in welke maten jou auto het doet.
eteuben

Post by eteuben »

Een kink in de kabel, kan bij mij dus ook de oorzaak zijn. Hij gaat wel wat stroef, maar niet een kwart terug als je hem insteld. Dus misschien hoort het wel een beetje zo.
Jo&

Post by Jo& »

Ik had op mijn Civic Sport uit 2003 dat hij stroef ging, ik denk dat dat na een tijdje met alle knoppen gaat gebeuren... Dat ze steeds stroever gaan. Misschien moet die kabel ingevet worden...?!
eteuben

Post by eteuben »

Alle knoppen niet trouwens, tis bij mij alleen de rechter van de verwarming.
Gangaran

Post by Gangaran »

Joanne wrote:Ik had op mijn Civic Sport uit 2003 dat hij stroef ging, ik denk dat dat na een tijdje met alle knoppen gaat gebeuren... Dat ze steeds stroever gaan. Misschien moet die kabel ingevet worden...?!

Idd de mijne zijn ingevet en gaan veel soepeller.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

ik heb ook geen probleem met de knoppen.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

mr. X wrote:Oh, ik heb een keer het complete dashbord verwijderd uit een vriend zijn 206.
Of het nou kwam doordat het een Franse auto was, maar dat was een partij gevloek joh.

En om eerlijk te zijn zou ik niet eens weten waar ik moest beginnen om de middenconsole eruit te halen bij de EP3 :D

Pook eraf draaien, dan de "driehoek" uit klikken, dan verder met het bovenstuk van het middenconsole eruit klikken...dit heb ik althans begrepen van diverse sites.
slydawg

Post by slydawg »

vtecmoon wrote:
mr. X wrote:Oh, ik heb een keer het complete dashbord verwijderd uit een vriend zijn 206.

Pook eraf draaien, dan de "driehoek" uit klikken, dan verder met het bovenstuk van het middenconsole eruit klikken...dit heb ik althans begrepen van diverse sites.

Dat is makkelijk, nu nog de kabelbediening naar de verwarmingsknop en de ventilatieknop.....dat is koppijn...en dan maar hopen dat je die clipjes niet laat vallen, want de kans dat je die terug vind is vrij klein...
Gangaran

Post by Gangaran »

Hahaha idd, da's een bekend probleem. Ik had ook een nieuwe clipje moeten kopen.
mr. X

Post by mr. X »

Kan zowel als voordeel maar met verkoop zeker als nadeel beschouwd worden.

Je raakt eraan gehecht.
eteuben

Post by eteuben »

Moest je nog een traantje wegpinken of niet?

Moet eerlijk toegeven dat ik bij het zien wegrijden van de Swift wel een brok in de keel kreeg. Had em ook alweer 8 jaar!
Jo&

Post by Jo& »

Gangaran wrote:
Joanne wrote:Ik had op mijn Civic Sport uit 2003 dat hij stroef ging, ik denk dat dat na een tijdje met alle knoppen gaat gebeuren... Dat ze steeds stroever gaan. Misschien moet die kabel ingevet worden...?!

Idd de mijne zijn ingevet en gaan veel soepeller.

Ik bedoelde die knop uit alle Civic's :wink:
stig

Post by stig »

mr. X wrote:Je raakt eraan gehecht.

mee eens!

Nadeel: ontbreken cruise control voor de langere snelwegritten.

Heb mij laten vertellen dat het ook niet mogelijk is om een cc achteraf in te bouwen.
slydawg

Post by slydawg »

stig wrote:

mee eens!

Heb mij laten vertellen dat het ook niet mogelijk is om een cc achteraf in te bouwen.

Waarom niet :?:
stig

Post by stig »

slydawg wrote:
stig wrote:

mee eens!

Waarom niet :?:

Volgens de dealer laat het karakter van de motor dit niet toe. Ik rijd een CTR btw.
Locked