rijdt er iemand met een quaife diff in zijn EP?
rijdt er iemand met een quaife diff in zijn EP?
topic name sais it all...
ervaringen? montage?
ervaringen? montage?
Ik rij zelf met een KAAZ LSD op mijn EP3 uit 2004. Zat er al op toen ik hem kocht. Om het er op te zetten is wel een klusje wat ik hoorde.
Samen met de LSD, de verlaging (schroefset) en de veerpootbrug rijdt mijn EP3 super :razz:
LSD is vooral te merken halverwege de bocht wanneer je het gaspedaal goed intrapt...meer tractie :wink:
LSD kost wat, maar is een supergoede upgrade!
Samen met de LSD, de verlaging (schroefset) en de veerpootbrug rijdt mijn EP3 super :razz:
LSD is vooral te merken halverwege de bocht wanneer je het gaspedaal goed intrapt...meer tractie :wink:
Tush wrote:Ik rij zelf met een KAAZ LSD op mijn EP3 uit 2004. Zat er al op toen ik hem kocht. Om het er op te zetten is wel een klusje wat ik hoorde.
ik weet wat een lsd doet, en weet hoe je hem inbouwt......
ken alleen niemand die met een quaife rijdt, wat ervaringen en eventuele issues aangaat.....
-
Ik heb een Quaif in mijn Prelude, maar dat was toch niet de vraag? Inbouwen was erg tijdrovend. Heb het bij TCC laten doen, en het past vrijwel nooit vertelde hij. Er moest altijd een ring custom gemaakt worden zodat het past. Ik heb gelijk een lichtmetaal vliegwiel en een nieuwe koppeling laten monteren. Als ze toch bezig waren...
ee8 wrote:Tush wrote:Ok....wat een Quaif op een EP3 doet weet ik natuurlijk niet.
LSD in een EP3 is sowieso zeldzaam in Nederland...volgens mij rijden er maar twee EP3's met LSD...
met aftermarket lsd bedoel je?
Je weet dat EP3 af fabriek zonder LSD komt he :wink: tenzij het JDM is.
Ik zelf heb geen ervaring met Quaife maar ik ken een aanal jongens in de UK die ermee rondrijden en alle ervaringen zijn positief, geen negatieve meldingen.
riddertje wrote:ik rij met een quaife lsd
Is een zeer goede upgrade als je bochten sneller wil nemen.
Ondertussen ben ik het gewoon om er mee te rijden,in het begin voel je wel degelijk het lsd werken.
nadelen heb ik nog niet opgemerkt...
Kostte iets van een 500 euro om het te plaatsen.
500 euro......als je bak enzo nog gewoon in je auto zit en je het niet zelf doet......
mijn motor ligt er toch naast, verwacht niet zo'n probleem met de montage......
denk dat ik maar eentje ga kopen.......is eigenlijk het enige wat ik nog suspensiontechnisch nodig heb..... 8)
- Gaskleppie
Gevonden wat interesante fotos op civictype-r.co.uk
Meer fotos hier(wel registreren): http://www.civictype-r.co.uk/forum/view ... 9&t=105850

Meer fotos hier(wel registreren): http://www.civictype-r.co.uk/forum/view ... 9&t=105850
AllGo wrote:Hmmm... Die bakken lijken nog vrij veel op de oude honda versnellingsbakken (B serie). Ik zie een lagertje extra en wat andere schakelvorken.
Dan snap je toch niet waarom deze bakken een stuk vaker overlijden...
Waar zie/lees/hoor je dat ze vaker overlijden?
Dat stroef schakelen kan voorkomen is wat anders als overlijden.
Even tussen neus en sch...mlippen door....
Ik heb door het plaatsen van de KAAZ LSD een kilometertellerafwijking. 140 op de teller is 120 op GPS. Nu heeft een normale kilometerteller rond de 10% afwijking...ik heb daarbovenop dus nog een extra afwijking (logischerwijs bij lage snelheden dus minder afwijking...bij hoge meer!)
Ik weet niet of het Quafe LSD dat ook heeft...maar let er op!
Frans is voor mij nu aan het kijken of er in Japan een snelheidssensor is te krijgen afkomstig van een japanse ctr. Schijnt dat het dan verholpen is. Hoe het precies zit weet ik niet...heeft met omwentelingen en pulsen te maken.
Ik heb door het plaatsen van de KAAZ LSD een kilometertellerafwijking. 140 op de teller is 120 op GPS. Nu heeft een normale kilometerteller rond de 10% afwijking...ik heb daarbovenop dus nog een extra afwijking (logischerwijs bij lage snelheden dus minder afwijking...bij hoge meer!)
Ik weet niet of het Quafe LSD dat ook heeft...maar let er op!
Frans is voor mij nu aan het kijken of er in Japan een snelheidssensor is te krijgen afkomstig van een japanse ctr. Schijnt dat het dan verholpen is. Hoe het precies zit weet ik niet...heeft met omwentelingen en pulsen te maken.