rijdt er iemand met een quaife diff in zijn EP?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

rijdt er iemand met een quaife diff in zijn EP?

Post by ee8 »

topic name sais it all...

ervaringen? montage?
Tush
Posts: 20
Joined: Tue Apr 24, 2007 4:54 pm

Post by Tush »

Ik rij zelf met een KAAZ LSD op mijn EP3 uit 2004. Zat er al op toen ik hem kocht. Om het er op te zetten is wel een klusje wat ik hoorde.

Samen met de LSD, de verlaging (schroefset) en de veerpootbrug rijdt mijn EP3 super :razz:

LSD is vooral te merken halverwege de bocht wanneer je het gaspedaal goed intrapt...meer tractie :wink:

LSD kost wat, maar is een supergoede upgrade!
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

Tush wrote:Ik rij zelf met een KAAZ LSD op mijn EP3 uit 2004. Zat er al op toen ik hem kocht. Om het er op te zetten is wel een klusje wat ik hoorde.

Samen met de LSD, de verlaging (schroefset) en de veerpootbrug rijdt mijn EP3 super :razz:

LSD is vooral te merken halverwege de bocht wanneer je het gaspedaal goed intrapt...meer tractie :wink:

LSD kost wat, maar is een supergoede upgrade!


ik weet wat een lsd doet, en weet hoe je hem inbouwt......

ken alleen niemand die met een quaife rijdt, wat ervaringen en eventuele issues aangaat.....
Tush
Posts: 20
Joined: Tue Apr 24, 2007 4:54 pm

Post by Tush »

Ok....wat een Quaif op een EP3 doet weet ik natuurlijk niet.

LSD in een EP3 is sowieso zeldzaam in Nederland...volgens mij rijden er maar twee EP3's met LSD...
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

Tush wrote:Ok....wat een Quaif op een EP3 doet weet ik natuurlijk niet.

LSD in een EP3 is sowieso zeldzaam in Nederland...volgens mij rijden er maar twee EP3's met LSD...


met aftermarket lsd bedoel je?
Tush
Posts: 20
Joined: Tue Apr 24, 2007 4:54 pm

Post by Tush »

weet ik niet... Ik kreeg te horen dat de upgrade die ik op mijn auto heb niet veel voorkomt in NL... Jim van Hyperformance (en ook Frans) vertelden allebei dat het weinig voorkomt. Hooguit op een auto of twee à drie, waaronder die van mij dus....
redlude94vtec
Posts: 144
Joined: Sun Jan 28, 2007 8:38 am

Post by redlude94vtec »

Ik heb een Quaif in mijn Prelude, maar dat was toch niet de vraag? Inbouwen was erg tijdrovend. Heb het bij TCC laten doen, en het past vrijwel nooit vertelde hij. Er moest altijd een ring custom gemaakt worden zodat het past. Ik heb gelijk een lichtmetaal vliegwiel en een nieuwe koppeling laten monteren. Als ze toch bezig waren...
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

ee8 wrote:
Tush wrote:Ok....wat een Quaif op een EP3 doet weet ik natuurlijk niet.

LSD in een EP3 is sowieso zeldzaam in Nederland...volgens mij rijden er maar twee EP3's met LSD...


met aftermarket lsd bedoel je?


Je weet dat EP3 af fabriek zonder LSD komt he :wink: tenzij het JDM is.

Ik zelf heb geen ervaring met Quaife maar ik ken een aanal jongens in de UK die ermee rondrijden en alle ervaringen zijn positief, geen negatieve meldingen.
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

Miquel heeft wel veel ervaring ZONDER diff
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Martin.O wrote:Miquel heeft wel veel ervaring ZONDER diff


Ervaring MET diff. komt nog 8)
Sander
Posts: 243
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:54 pm

Post by Sander »

Na 16 oktober zullen we het weten dan wordt mijn Quaife in mijn Ep3 gemonteerd..
riddertje
Posts: 154
Joined: Wed Oct 25, 2006 10:36 am

Post by riddertje »

ik rij met een quaife lsd
Is een zeer goede upgrade als je bochten sneller wil nemen.
Ondertussen ben ik het gewoon om er mee te rijden,in het begin voel je wel degelijk het lsd werken.
nadelen heb ik nog niet opgemerkt...
Kostte iets van een 500 euro om het te plaatsen.
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

riddertje wrote:ik rij met een quaife lsd
Is een zeer goede upgrade als je bochten sneller wil nemen.
Ondertussen ben ik het gewoon om er mee te rijden,in het begin voel je wel degelijk het lsd werken.
nadelen heb ik nog niet opgemerkt...
Kostte iets van een 500 euro om het te plaatsen.


500 euro......als je bak enzo nog gewoon in je auto zit en je het niet zelf doet......

mijn motor ligt er toch naast, verwacht niet zo'n probleem met de montage......

denk dat ik maar eentje ga kopen.......is eigenlijk het enige wat ik nog suspensiontechnisch nodig heb..... 8)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Nodig is het zeker ja......

Ik heb in een EG k20 gereden op zandvoort. Lekker zwarte strepen trekken het rechte stuk op..... ;)
Sander
Posts: 243
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:54 pm

Post by Sander »

Gevonden wat interesante fotos op civictype-r.co.uk

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Meer fotos hier(wel registreren): http://www.civictype-r.co.uk/forum/view ... 9&t=105850
AllGo
Posts: 405
Joined: Tue Jun 19, 2007 2:04 pm

Post by AllGo »

Hmmm... Die bakken lijken nog vrij veel op de oude honda versnellingsbakken (B serie). Ik zie een lagertje extra en wat andere schakelvorken.

Dan snap je toch niet waarom deze bakken een stuk vaker overlijden...
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

AllGo wrote:Hmmm... Die bakken lijken nog vrij veel op de oude honda versnellingsbakken (B serie). Ik zie een lagertje extra en wat andere schakelvorken.

Dan snap je toch niet waarom deze bakken een stuk vaker overlijden...


Waar zie/lees/hoor je dat ze vaker overlijden?
Dat stroef schakelen kan voorkomen is wat anders als overlijden.
Tush
Posts: 20
Joined: Tue Apr 24, 2007 4:54 pm

Post by Tush »

Even tussen neus en sch...mlippen door....

Ik heb door het plaatsen van de KAAZ LSD een kilometertellerafwijking. 140 op de teller is 120 op GPS. Nu heeft een normale kilometerteller rond de 10% afwijking...ik heb daarbovenop dus nog een extra afwijking (logischerwijs bij lage snelheden dus minder afwijking...bij hoge meer!)

Ik weet niet of het Quafe LSD dat ook heeft...maar let er op!

Frans is voor mij nu aan het kijken of er in Japan een snelheidssensor is te krijgen afkomstig van een japanse ctr. Schijnt dat het dan verholpen is. Hoe het precies zit weet ik niet...heeft met omwentelingen en pulsen te maken.
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

afwijking geen idee.

die heb ik toch al door mijn bandenmaat....
Locked