Ik had een setje velgen gekocht die goed waren, maar er niet mooi meer uit zagen.
Na een tijdje op de zolder te hebben gestaan werd het tijd om er eens mee aan de slag te gaan.
1.Je begint met het weg snijden van de ventielen.
En je maakt de velgen goed schoon.

2.Na wat schuren kwam ik er achter dat schuren niet de meest ideale manier is.
Het stralen van velgen is moeilijk om zelf te doen. Het is niet alleen het kopen van een
Straalkop en grit maar ook heb je een zeer grote compressor nodig en een geschikte cabine.
Laten stralen van de velgen is een goede optie alleen moet je wel zeker weten dat het niet te grof gebeurt WANT DAT KAN JE NIET MEER WEGSPUITEN.
3.Na het stralen is het belangrijk dat je de velgen goed schoon maakt met wasbenzine
en een schone pluis vrije doek.
4.Hierna hang je de velg op in een strop of met een brede band of een touw. (als op foto aangegeven)
Om hem zo van alle kanten goed in meerdere dunne lagen te kunnen spuiten met een goede primer. Op een stofvrije plek met een goede afzuiging of ventilatie.
5.Na de primer begin je met het ligt opschuren van de velg met een waterproof schuurpapier P500.
6.Maak de velgen weer goed schoon met wasbenzine en een schone pluis vrije doek en
herhaal nu stap 4 alleen gebruik je nu een filler om mee te spuiten hiermee kun je alle kleine oneffenheden van het stralen opvullen ( mocht dit niet helemaal lukken laat dan een beetje filler maken ik een lakstiftje hier me kun je het iets dikker aanstippen om het vervolgens weer vlak te schuren). hier van heb ik geen foto.
6.Opnieuw schuur je de velgen met een waterproof schuurpapier alleen nu P1000
7. Het afspuiten van de velgen is een zeer nauwkeurig klus als je niet goed bent in spuitwerk is het beter om dit te laten doen door een vakman.
Laat de NH-0 mengen in een hoge druk spuitbuis met extra verharder
of kant en klaar voor de compressor.
Je hangt de velgen weer op en spuit de verf in meerdere dunne lagen tot het gewenste resultaat is bereikt.
Hierna lak je de velgen af met een blanke lak met extra verharder.
En dit is resultaat.

Het is belangrijk de velgen ongeveer 4 tot 5 weken te laten uitharden
voor er een band word gemonteerd.
Veel plezier