bar honda wrote:Ik zal ze nog eens laten reinigen, kijken wat het dan doet. Bougies zijn niet eens zo oud. Zit niet eens 20.000km op, zijn platinum moet toch een ton mee kunnen gaan.
Controleer ook of deze erin moeten. Ik rij zelf niet meer dan 40.000 of 50.000 met dezelfde bougies. Zeker geregeld laten controleren.
Ik heb deze op mijn rekening staan: nr.98079-5614N (oem)
De ontsteking staat goed op tijd 15 graden. Heb de gasklephuis eruit gehaald en grondig schoongemaakt met carburateur reiniger. En ook gelijk de EGR weer schoongemaakt. Hij rijdt nu een stuk beter tot nu toe. Hoop dat het definitief is verholpen.
Ik heb zelf ook de importeur gebeld die weten ook geen raad mee. Zij zeiden ligt misschien ook aan de brandstof van nu. Maar ik tank alleen BP Ultimate. Ben nu over gestapt naar Tango. Motor is wel wat soepeler nu.
Heeft volgens mij weinig met de brandstof van doen. EGR is gewoon een klote systeem. Als je uitlaatgassen door kleine, koude kanaaltjes gaat laten stromen kun je wachten op verstoppingen.
@bar honda, kan je er nog wat van merken met die tunap? En dan bedoel ik dus de snelheid waarmee het EGR systeem vervuilt?
Mwahh niet echt, ik heb denk ik 3mnd geleden het EGR systeem schoongemaakt. En van de week lost gehaald is niet extrem vervuild. Of dat helpt vraag ik mij wel af. Merk geen verschil eigenlijk.