piepende remmen

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
roblom

Post by roblom »

Redstuff is toch alleen voor circuit?
gerbengtt

Post by gerbengtt »

roblom wrote:Redstuff is toch alleen voor circuit?

dit hebben ze mij altijd verteld: redstuff..weinig remstof (en remwerking) :mrgreen:
mr. X

Post by mr. X »

Was dat niet Greenstuff?

Hoe dan ook, als je blokken 'stuff' noemt, weet ik het ook niet hoor :wink:
bar honda

Post by bar honda »

Nou die remmen perfect met combinatie van gevlogten stalen remleiding niks mis mee. Jullie met je ferodo 2500 ofzo iets.
Maskertje

Post by Maskertje »

bar honda wrote:Nou die remmen perfect met combinatie van gevlogten stalen remleiding niks mis mee. Jullie met je ferodo 2500 ofzo iets.

wacht maar tot je ferodo probeert ;)
slydawg

Post by slydawg »

bar honda wrote:Nou die remmen perfect met combinatie van gevlogten stalen remleiding niks mis mee. Jullie met je ferodo 2500 ofzo iets.

Dan blijf je toch lekker bij je happy colour stuff remmen of zo en degene die ferodo's hebben bij ferodo.

Ik spreek hier uit persoonlijke ervaring en dit is een persoonlijke mening, ik vind EBC gewoon troep, remt voor geen meter!!! Erger als OEM.
Ik heb de schijven+blokken van ebc gehad op een van me vorige auto's en was helemaal niets. Never again!!!! unless you wanna commit suicide!!
klokkie

Post by klokkie »

Ik heb nu brakemax schijven voor ( geperforeerd/geventileerd) icm akebono blokken. Dit remt gigantisch goed. Is misschien ook een optie. En bijna geen zwarte velgen meer!
wilco

Post by wilco »

EBC is troep , had ooit green stuff en had fading na de eerste de beste rempartij.
roblom

Post by roblom »

klokkie wrote:Ik heb nu brakemax schijven voor ( geperforeerd/geventileerd) icm akebono blokken. Dit remt gigantisch goed. Is misschien ook een optie. En bijna geen zwarte velgen meer!

Had op de CRX ook Akebono blokken en was er ook erg tevreden over.
Katana

Post by Katana »

Bij mijn EE8 vielen de EBC blokken na een paar jaar ook uit elkaar.

In 1999 was EBC voor sommige auto's een goede verbetering. Brembo en Ferodo zijn ze in de tussentijd voorbij gegaan.
Beekie

Post by Beekie »

Vraagje van mijn kant.

Sinds kort heb ik het probleem als ik s'ochtends met de auto wegrij dat bij de eerste kruisingen (punten waar je moet remmen) mijn remmen flink schuren.. Het lijkt erop of de blokken helemaal op zijn (ferodo DS2500) wanneer ik de rem dan loslaat hoor ik al rollend dat de blokken als het ware op de schijf aanlopen.
Nou komt het: Als ik een keer of 2 al rijdend flink rem dan is het probleem weg en komt die rit ook niet meer terug, het remt dan weer alsof ze nieuw zijn. Ik heb begin dit jaar mijn auto laten keuren bij RJ en hij zij dat de blokken voor er goed uitzagen en niet vervangen hoefde te worden.

Wat kan dit nou weer zijn??, ik word er gek van omdat ik praktisch a-technisch ben... (deze blokken werken in combinatie met Powerstop remmen met groeven).

Thanks alvast,

Jeroen.
klokkie

Post by klokkie »

vraagje: zijn de remmen ook vol met vliegroest 's morgens? Kan ook invloed hebben. Anders de blokjes er eens uithalen en de zijkanten insmeren met kopervet en weer opnieuw plaatsen.
Beekie

Post by Beekie »

klokkie wrote:vraagje: zijn de remmen ook vol met vliegroest 's morgens? Kan ook invloed hebben. Anders de blokjes er eens uithalen en de zijkanten insmeren met kopervet en weer opnieuw plaatsen.

Dat is juist het vreemde, als ik een stuk gereden heb en zet hem een half uurtje stil (in het weerstype van vandaag) en ga dan weer rijden wil het ook weleens terugkomen bij de eerste paar keer remmen :dunno:
moet het dan toch een keertje uit elkaar halen ben ik bang..

Thanks in ieder geval :thumbs:
Progger

Post by Progger »

Als je remblok goed kan glijden in zijn zadel (is meestal niet het geval aangezien de remblokken zijn gespoten met een laag die ervoor zorgt dat deze niet perfect (lees glijden) in hun houder) en je smeert de achterkant van het remblok in met zo een soort "anti piep compound" dan heb je er normaler wijze geen last van.

Een remblok moet vrij kunnen bewegen in zijn houder zonder enige obstructie. Het piepen onstaat meestal tussen de achterkant van het remblok en de zuiger.

Ik heb altijd met DS2500 gereden op mijn ITR met brembo remschijven en heb er nooit last van gehad.
mr. X

Post by mr. X »

Dus je wil zeggen, blokken er even uit en dan de achterkant insmeren met spul?

Toen hij terug kwam van zijn beurt zat er idd wel wittig spul op de blokken, maar dat heeft niet geholpen.
klokkie

Post by klokkie »

Nee, je moet ook goudkleurig kopervet aan de zijkanten smeren.
mr. X

Post by mr. X »

Progger wrote:Het piepen onstaat meestal tussen de achterkant van het remblok en de zuiger.

Ben ik dan gek of zegt hij toch echt dat je de achterkant moet insmeren.
klokkie

Post by klokkie »

tja, probeer het eens...
Progger

Post by Progger »

Dat was het woord dat ik zocht "kopervet". Vet dat bij hoge temperaturen niet weg gaat.
Inderdaad de achterkant insmeren (niet overdrijven natuurlijk).
Om het nog duidelijker te maken. Met achterkant bedoelen we dit deel van de remblok die in kontakt komt met de zuiger van het remzadel.
Ik ga niet zeggen dat dit het super altijd werkende wondermiddel is maar voor velen onder ons was dit de oplossing van het probleem.
Dit alles in veronderstel dat we over dezelfde "piep" spreken.
Beekie

Post by Beekie »

Thanks voor de tips.

Moet het trouwens ff uit elkaar halen het weekend, gekgenoeg als ik achteruit fileparkeer kan ik er donder op zeggen dat ik de volgende keer met wegrijden dat "schuurgeluid" (lijkt op ijzer op ijzer) bij de eerste paar keer remmen heb (alleen linksvoor). Gekgenoeg komt het niet elke keer voor bij vooruit parkeren.

Ik verdenk dat het blokje gewoon niet helemaal lekker zit of zelfs vast zit, vandaar het weekend even met kopervet aan de gang en gelijk ff checken hoe de blokken en de zuiger eraan toe zijn.
Locked