piepende remmen

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
typeRfan

piepende remmen

Post by typeRfan »

hallo allemaal

Ik rij sinds een week lekker in me CTR uit 2002 ik heb alleen last van piepende remmen als ik rem, en dat is iets waar ik slecht tegen kan :evil: vooral met zo'n mooie auto als een ctr!
kan dit aan me blokjes liggen, of zijn het me schijven die piepen?

wie heeft hier ervaring mee en kan me helpen
HONDA - The power of Dreams
mr. X

Post by mr. X »

Hou maar op.

Ik weet niet hoe het komt, maar al mijn auto's remmen piepen/piepten. Eerst de ITR, toen de EK (die er nog is en nog steeds piept) En nu begint zelfs de CTR met piepen.

Erger me er dood aan, dus ook ik zou graag weten of er iets aan te doen is.
typeRfan

Post by typeRfan »

hmm het is dus misschien wel een algemeen probleem bij onze auto's...

ik weet wel een goeie oplossing maar die is erg duur, romdom brembo blokken en schijven er onder gooien :D :D

maarja dat is wel een radicale oplossing

ik vermoed zelf dat het aan me blokken ligt, en het lijkt bij mijn auto wel alleen de voorremmen te zijn
roblom

Post by roblom »

Mjah je geeft aan dat het je irriteert en je geeft zelf de oplossing al. Hoe moeilijk kan het dan nog zijn :D
Probeer gewoon eens andere blokken, vaak word het daar door veroorzaakt. Ook wil de boel schoonmaken en invetten soms wel eens helpen maar vaak niet voor een langere termijn.
mr. X

Post by mr. X »

Vind het zo typisch dat het wel allemaal toevallig Honda's zijn. Misschien dat het iets kleins is. Bij de vorige beurt heeft de Honda garage mijn blokken gevet oid. Ik zag het vet zitten. Weet niet waarvoor ze dat hebben gedaan, maar hoopte dat zo het piepen weg zou zin maar helaas.

En om voor 2 auto's een compele set van 4 Brembo schijven en 8 blokken te kopen is nogal prijzig :lol:
roblom

Post by roblom »

Heb er met de crx ooit last van gehad, andere blokken en het was over. Met de ITR nergens last van, dus het is echt geen Honda kwaal ofzo.
mr. X

Post by mr. X »

Misschien dat ik iets stoms ga zeggen, maar kunnen de blokken niet verglazen? Zo heette dat toch?
Ik dacht juist bij warm weer dat ze vaker piepten.

Blokken van de EP3 hebben niets geleden en zijn érg dik nog, zou het beetje zonde en verspilling vinden om die weg te knikkeren :-?
roblom

Post by roblom »

Blokken kunnen verglazen ja, als ze te heet geworden zijn dan kan er een glashard laagje ontstaan aan het oppervlak van de blokken (net zoals bij het glazuren van aardewerk). Denk dat dit ook kan piepen. Maar verglazing geeft naar mijn idee al een beetje aan dat het niet echt goede blokken zijn.
Blokken kunnen trouwens ook uit elkaar vallen als ze te warm worden, dan lost de lijmlaag op die het remmateriaal bij elkaar houd. Dan zijn na minder dan 1000 km je blokken op :D Maar ook hier geeft dat weer een beetje de kwaliteit aan.
mr. X

Post by mr. X »

Volgens mij zijn het stock blokken.
Maar het komt wel uit Duitsland hea :lol: misschien dat dat de oorzaak is.
Maar zonder dollen, is dat verglazen te zien? Anders haal ik ze er een keer af.
Mocht je hier nou met een schuur papiertje over gaan of haal ik nu dingen door elkaar.
typeRfan

Post by typeRfan »

mr. X wrote:Volgens mij zijn het stock blokken.
Mocht je hier nou met een schuur papiertje over gaan of haal ik nu dingen door elkaar.

als ze verglazen krijg je volgens mij een harder en gladder oppervlak op je blokken, ik weet wel dat de kwaliteit van je blokken er niet beter op wordt als ze te warm zijn geweest.

zou het niet iets met de materiaal strucktuur van de blokjes te maken kunnen hebben, als bepaalde stukjes van je blokken harder zijn dan andere plekken dan kan het denk ik ook gaan piepen, ik weet alleen niet of in hoeverre blokjes op kwaliteit worden gecontroleerd voor verkoop
gerbengtt

Post by gerbengtt »

bij een subaru zitten er anti piep plaatjes achter de blokjes.. weet niet of honda dat ook heeft?
wat je ook kan doen is een schuin kantje vijlen aan de voering.. dit wil ook nog wel eens werken..
roblom

Post by roblom »

mr. X wrote:Volgens mij zijn het stock blokken.

JE kan het er af schuren, maar ga je echt een paar tientjes bezuinigen op je remmen en met een schuurpaiertje aan de slag?
slydawg

Post by slydawg »

ik er nooit last van gehad, niet met oem en ook niet met ds 2500 van ferodo. Ctr heeft die anti piep plaatjes ook.
typeRfan

Post by typeRfan »

slydawg wrote:ik er nooit last van gehad, niet met oem en ook niet met ds 2500 van ferodo. Ctr heeft die anti piep plaatjes ook.

weet jij waar ik die anti piep plaatjes kan halen?
want ik zit me echt zwaar te ergeren aan die piepende remmen
Keung

Post by Keung »

Piepplaatjes zijn volgens mij wel gewoon los leverbaar, kan wel voor je checken voor prijzen en onderdeelnummers
Maskertje

Post by Maskertje »

Van de hoeken schuin afschuren helpt ook wel eens.

Heb toevallig nog wel een setje ds2500 voor de ep3 liggen :) (zie verkoopforum) als je goedkoop voor goede remmen wilt gaan.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

ik had er geen last van maaruh toen ik de baby kocht (civic type r)
zaten er nieuwe blokjes onder. van een vrouw geweest de baby dus zal niet hard gereden hebben, en haar man had een S dus die gaf wel eens gas. op een gegeven moment toch maar de DS2500 besteld
en bij het erop zetten zag ik dat voor de blokken doormidden waren..
van boven naar onder een dikke scheur..

ennuh volgens mij had ik die anti piep plaatjes erop zitten..
is dat niet standaard?? en blokken schuin afvijlen heb ik ook wel eens
meer gehoord dat dat werkt..

greetz ikke
slydawg

Post by slydawg »

Plaatjes zitten er idd standaard op.
wilco

Post by wilco »

Die van piepen als een dolle , maar dat ligt meer aan het compound van de blokken.
slydawg

Post by slydawg »

wilco wrote:Die van piepen als een dolle , maar dat ligt meer aan het compound van de blokken.

Waarom piepen dan de Ferodo's bij mij en anderen niet en bij anderen weer wel, allemaal met DS2500.
Heb het nu alleen over CTR's met OEM schijven.
Locked