piepende remmen
piepende remmen
hallo allemaal
Ik rij sinds een week lekker in me CTR uit 2002 ik heb alleen last van piepende remmen als ik rem, en dat is iets waar ik slecht tegen kan :evil: vooral met zo'n mooie auto als een ctr!
kan dit aan me blokjes liggen, of zijn het me schijven die piepen?
wie heeft hier ervaring mee en kan me helpen
Ik rij sinds een week lekker in me CTR uit 2002 ik heb alleen last van piepende remmen als ik rem, en dat is iets waar ik slecht tegen kan :evil: vooral met zo'n mooie auto als een ctr!
kan dit aan me blokjes liggen, of zijn het me schijven die piepen?
wie heeft hier ervaring mee en kan me helpen
HONDA - The power of Dreams
hmm het is dus misschien wel een algemeen probleem bij onze auto's...
ik weet wel een goeie oplossing maar die is erg duur, romdom brembo blokken en schijven er onder gooien
maarja dat is wel een radicale oplossing
ik vermoed zelf dat het aan me blokken ligt, en het lijkt bij mijn auto wel alleen de voorremmen te zijn
ik weet wel een goeie oplossing maar die is erg duur, romdom brembo blokken en schijven er onder gooien

maarja dat is wel een radicale oplossing
ik vermoed zelf dat het aan me blokken ligt, en het lijkt bij mijn auto wel alleen de voorremmen te zijn
Vind het zo typisch dat het wel allemaal toevallig Honda's zijn. Misschien dat het iets kleins is. Bij de vorige beurt heeft de Honda garage mijn blokken gevet oid. Ik zag het vet zitten. Weet niet waarvoor ze dat hebben gedaan, maar hoopte dat zo het piepen weg zou zin maar helaas.
En om voor 2 auto's een compele set van 4 Brembo schijven en 8 blokken te kopen is nogal prijzig :lol:
En om voor 2 auto's een compele set van 4 Brembo schijven en 8 blokken te kopen is nogal prijzig :lol:
Blokken kunnen verglazen ja, als ze te heet geworden zijn dan kan er een glashard laagje ontstaan aan het oppervlak van de blokken (net zoals bij het glazuren van aardewerk). Denk dat dit ook kan piepen. Maar verglazing geeft naar mijn idee al een beetje aan dat het niet echt goede blokken zijn.
Blokken kunnen trouwens ook uit elkaar vallen als ze te warm worden, dan lost de lijmlaag op die het remmateriaal bij elkaar houd. Dan zijn na minder dan 1000 km je blokken op
Maar ook hier geeft dat weer een beetje de kwaliteit aan.
Blokken kunnen trouwens ook uit elkaar vallen als ze te warm worden, dan lost de lijmlaag op die het remmateriaal bij elkaar houd. Dan zijn na minder dan 1000 km je blokken op

mr. X wrote:Volgens mij zijn het stock blokken.
Maar het komt wel uit Duitsland hea :lol: misschien dat dat de oorzaak is.
Maar zonder dollen, is dat verglazen te zien? Anders haal ik ze er een keer af.
Mocht je hier nou met een schuur papiertje over gaan of haal ik nu dingen door elkaar.
als ze verglazen krijg je volgens mij een harder en gladder oppervlak op je blokken, ik weet wel dat de kwaliteit van je blokken er niet beter op wordt als ze te warm zijn geweest.
zou het niet iets met de materiaal strucktuur van de blokjes te maken kunnen hebben, als bepaalde stukjes van je blokken harder zijn dan andere plekken dan kan het denk ik ook gaan piepen, ik weet alleen niet of in hoeverre blokjes op kwaliteit worden gecontroleerd voor verkoop
mr. X wrote:Volgens mij zijn het stock blokken.
Maar het komt wel uit Duitsland hea :lol: misschien dat dat de oorzaak is.
Maar zonder dollen, is dat verglazen te zien? Anders haal ik ze er een keer af.
Mocht je hier nou met een schuur papiertje over gaan of haal ik nu dingen door elkaar.
JE kan het er af schuren, maar ga je echt een paar tientjes bezuinigen op je remmen en met een schuurpaiertje aan de slag?
ik had er geen last van maaruh toen ik de baby kocht (civic type r)
zaten er nieuwe blokjes onder. van een vrouw geweest de baby dus zal niet hard gereden hebben, en haar man had een S dus die gaf wel eens gas. op een gegeven moment toch maar de DS2500 besteld
en bij het erop zetten zag ik dat voor de blokken doormidden waren..
van boven naar onder een dikke scheur..
ennuh volgens mij had ik die anti piep plaatjes erop zitten..
is dat niet standaard?? en blokken schuin afvijlen heb ik ook wel eens
meer gehoord dat dat werkt..
greetz ikke
zaten er nieuwe blokjes onder. van een vrouw geweest de baby dus zal niet hard gereden hebben, en haar man had een S dus die gaf wel eens gas. op een gegeven moment toch maar de DS2500 besteld
en bij het erop zetten zag ik dat voor de blokken doormidden waren..
van boven naar onder een dikke scheur..
ennuh volgens mij had ik die anti piep plaatjes erop zitten..
is dat niet standaard?? en blokken schuin afvijlen heb ik ook wel eens
meer gehoord dat dat werkt..
greetz ikke