vermogen verhogen vooral het koppel

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
HondaDelsol

Post by HondaDelsol »

@ Racer,

Als je sneller wilt accelereren: lichter vliegwiel, pulley kit, achterbank eruit gooien, passagierszetel eruit gooien, deuren strippen, dashboard strippen, reservewiel eruit (+ andere rommel in de koffer eruit) en voor meer grip zorgen (slicks) kan al wonderen doen zonder dat het echt veel hoeft te kosten.
HondArd

Post by HondArd »

Een overmaat aan kopel heb je ook niet veel aan als je het enkel op de voorwielen loslaat. Dat een willekeurige Type-R het zo goed doet op het cirquit en relatief goed van zijn plek komt heeft denk ik de maken met een relatief laag koppel. En het is nog eens beter voor je banden ook. Overigens: dit is een voorbeeld van hoe een vermogens en koppelkromme er van een willekeurige diesel eruit ziet. Je hebt 80% van je maximale koppel over maar 63% van je totale toerenbereik, en het loopt na het maximum koppel meteen af. Doen Honda benzinemotoren het toch een heel stuk beter met minimaal 80%/80% in plaats van 80%/63%

Image
roblom

Post by roblom »

Dat een willekeurige Type-R het zo goed doet op het cirquit en relatief goed van zijn plek komt heeft denk ik de maken met een relatief laag koppel. En het is nog eens beter voor je banden ook.

Dus minder koppel is beter volgens jou....
ee8

Post by ee8 »

roblom wrote:
Dat een willekeurige Type-R het zo goed doet op het cirquit en relatief goed van zijn plek komt heeft denk ik de maken met een relatief laag koppel. En het is nog eens beter voor je banden ook.

waarheid als een koe
mr. X

Post by mr. X »

:slaan:
HondArd

Post by HondArd »

roblom wrote:

Liever een iets lager koppel wat over een breder gebied zo constant mogelijk is. Als je toch iets meer koppel will hebben, dan schakel je toch één of meerdere versnellingen terug?
roblom

Post by roblom »

Dat eerste ga ik volledig in mee, maar terugschakelen is niet echt een optie als je in zijn 1 zit of als je 200 in zijn 4 rijd...
HondArd

Post by HondArd »

roblom wrote:Dat eerste ga ik volledig in mee, maar terugschakelen is niet echt een optie als je in zijn 1 zit of als je 200 in zijn 4 rijd...

Als je in z'n 1 koppel te kort komt dan heb je óf een groot motorisch probleem, óf je bent te zwaar beladen. En met 200 koppel te kort komen in z'n 4.... Als je bij dat tempo voelt dat 'ie nog redelijk goed versnelt dan lijkt mij dat voldoende.
roblom

Post by roblom »

Begrijp je wel maar snap je niet :D
Stel iemand vraagt aan je: 'Ik wil meer vermogen' dan zeg jij toch ook niet 'ow das simpel, gewoon meer gasgeven'.....

Wat je zegt klopt maar het is niet het goede antwoord op de gestelde vraag.
Locked