LSD
Ik denk dat het bij normaal gebruik erg handig kan zijn. Iedereen komt wel een keer met zijn auto al rijdende in een berm terecht en zal daar meteen uit willen sturen. Met een LSD hoef je dan niet bang te zijn dat de auto er dan ineens ongecontroleerd uitvliegt. Óf je kunt wat harder een uitvoeg/invoegstrook nemen (120 als de adviessnelheid 90 is bijvoorbeeld) terwijl de auto op rails blijft gaan.
AccordTypeaRd wrote:Ik denk dat het bij normaal gebruik erg handig kan zijn. Iedereen komt wel een keer met zijn auto al rijdende in een berm terecht en zal daar meteen uit willen sturen. Met een LSD hoef je dan niet bang te zijn dat de auto er dan ineens ongecontroleerd uitvliegt. Óf je kunt wat harder een uitvoeg/invoegstrook nemen (120 als de adviessnelheid 90 is bijvoorbeeld) terwijl de auto op rails blijft gaan.
LSD helpt bij gecontroleerd uit de bocht vliegen.
En LSD werkt niet bij uitvoegen, wel bij het invoegen...

AccordTypeaRd wrote:Ik denk dat het bij normaal gebruik erg handig kan zijn. Iedereen komt wel een keer met zijn auto al rijdende in een berm terecht en zal daar meteen uit willen sturen. Met een LSD hoef je dan niet bang te zijn dat de auto er dan ineens ongecontroleerd uitvliegt. Óf je kunt wat harder een uitvoeg/invoegstrook nemen (120 als de adviessnelheid 90 is bijvoorbeeld) terwijl de auto op rails blijft gaan.
Nou, ik ben nog nooit met geen enkele auto in berm terecht gekomen, zal ook niet zomaar gebeuren.
Iemand die in paniek een ruk aan het stuur geeft om uit de berm te komen zal aan LSD niet zoveel hebben.
Slipcursus zijn er ook een aantal geweest met LSD die moeite hadden met de berm proef, dit was ook nog met lage snelheid.
LSD heb je echt wat aan als je een bocht zo neemt dat het binnenste wiel begint te spinnen, dat wil je dus niet hebben bij het uitkomen van een bocht.
Dus ja, iemand die de auto noormaal rijd en een op/afrit gewoon met de advies snelheid neemt zal weinig hebben aan een LSD.
Een LSD werkt alleen bij het accelereren in een bocht. Als je geen gas geeft, dan doet ie niks (1 way LSD heet dat).
Bij rechtuit accelereren helpt ie een beetje als er verschillen zijn tussen tractie links en rechts.
En verwar grip niet met tractie. Een LSD vergroot de zijwaartse grip niet, wel tractie (dus in de lengterichting). Dus denk nou niet dat je harder de bocht in kan met LSD.
Bij rechtuit accelereren helpt ie een beetje als er verschillen zijn tussen tractie links en rechts.
En verwar grip niet met tractie. Een LSD vergroot de zijwaartse grip niet, wel tractie (dus in de lengterichting). Dus denk nou niet dat je harder de bocht in kan met LSD.
Beekie wrote:Er word hier gesproken over een ''niet te versmaden upgrade'', is het wel zinnig dit achteraf in te bouwen en zo ja waar moet je dan aan denken (kosten, eventuele andere aanpassingen/toegoegingen)???
Greetzz,
Jeroen.
LSD zit in je versnellingsbak, (weet niet hoe dit er aan de binnenkant uit ziet en of het er in te zetten is :dunno

Bak 2000 euro geschat
arbeid 8 of 16x 60 per uur
Tel het maar uit :wink:
mr. X wrote:Beekie wrote:Er word hier gesproken over een ''niet te versmaden upgrade'', is het wel zinnig dit achteraf in te bouwen en zo ja waar moet je dan aan denken (kosten, eventuele andere aanpassingen/toegoegingen)???
Greetzz,
Jeroen.
LSD zit in je versnellingsbak, (weet niet hoe dit er aan de binnenkant uit ziet en of het er in te zetten is :dunnoanders zal je moeten denken aan een compleet nieuwe bak + een volle arbeidsdag misschien wel 2
Bak 2000 euro geschat
arbeid 8 of 16x 60 per uur
Tel het maar uit :wink:
Is gewoon in te bouwen.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Gaskleppie wrote:Nou, ik ben nog nooit met geen enkele auto in berm terecht gekomen, zal ook niet zomaar gebeuren.
Leugenaar......
Ik weet nog een specifiek stukje asfalt ergens in de ijfel waar je toch ergens in de berm zat...... ]



Zat te wachten daarop!
P.S. Ben vrijdag weer daar te vinden.
Deze keer als toeschouwer, zal volgens mij hartstikke druk zijn!
Quaife LSD: 835 euro exclusief inbouw.
en dat is voor bochtenwerk een van de betere.
ooit gehoord van een sperdifferentieel op vrachtwagens bv? dat is een aan/uit te zetten 100% sper, dus constant beide wielen evenveel tractie. Dat wil echter niet door bochten omdat beide wielen even hard blijven draaien (buitenste wiel gaat harder in een bocht!).
Drifters hebben vaak differentielen met bijvoorbeeld iets van 80% sper. Leuk om beide wielen aan het spinnen te houden in bochten.
Maar dat zijn weer andere soorten diffs.
en dat is voor bochtenwerk een van de betere.
ooit gehoord van een sperdifferentieel op vrachtwagens bv? dat is een aan/uit te zetten 100% sper, dus constant beide wielen evenveel tractie. Dat wil echter niet door bochten omdat beide wielen even hard blijven draaien (buitenste wiel gaat harder in een bocht!).
Drifters hebben vaak differentielen met bijvoorbeeld iets van 80% sper. Leuk om beide wielen aan het spinnen te houden in bochten.
Maar dat zijn weer andere soorten diffs.
mr. X wrote:riddertje wrote:Heb er onlangs de prijs voor gevraagd en zou ongeveer 10 werkuren
kosten (600euro)
Ga het 1 dezer weken laten plaatsen op men ctr en zal julie dan op
de hoogte houden.
En...?
Ben namelijk wel benieuwd.
Rijd nu een maand of 2 rond met een Quaife lsd.
Vooral voor het snellere bochtenwerk is dit toch wel een fantastische upgrade.
Grip in de bochten is zeer veel verbeterd en het is gewoon onmogelijk geworden om je binnenste wiel te laten doorslippen.
Deze lsd heeft ook geen nadelen:niet lawaaierig en doet ook niet raar in het nat.
Normaal ctr gedrag dus tot je snelle bochten begint te nemen.
Vooral aan te raden voor trackdays.
Enige nadeel is de prijs,heb tegelijkertijd dus ook maar een nieuwe koppeling en een lichter vliegwiel laten steken.
verhouding prijs kwaliteit :thumbs: