Wilco ITR #1150

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

haha grote dure asbak dan wel :wink:

Ben dan ook benieuwd naar je Swissvax producten.
maar hoezo zeg je hopen dat dit beter is als Meguiars?
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

De andere pan was zo lek als een zeef en deze is tot nu toe droog met de Fel-Pro pakking , ik durfde het niet meer aan met de OEM pakking .
De Fel-Pro is meer op silicone basis , meer een vullender vermogen.

@Mr. X >>>Mequiars is goed , prijs kwlaiteit is erg goed, gebruikte altijd Zaino is kwalitatief iets beter als Mequiars.Maar Zaino was op en zo eigenwijs als ik ben en ik wil altijd alles proberen en dat er zoveel percentage carnaubawax in zit spreekt me aan.

Let maar eens op zowat elke wax fabrikant zegt dat ze Carnauba erin hebben zitten maar Carnauba is niet vloeibaar , het is normaal gesproken verschrikkelijk hard spul, daarom kan er haast niks tot nihil carnaubawax in de vloeibare producten zitten en de meeste zijn op polymeer basis.

Swissvax is niet in vloeibare vorm en daarom bevat het van 30& tot 60% pure carnauba , ik heb de 44% gekozen en wil zien of dit echt werkt , daarom maar direct een complete pakket genomen. Want ik heb met de man van Swissvax 2 uur om tafel gezten ivm persoonlijke begeleiding en uitleg , maar de klassieke auto die ik daar zag zijn verbluffend mooi qua glans.

Maar eerst maar eens proberen op mijn eigen auto , misschien is het straks helemaal niks.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Wit vind ik sowieso wel een moeilijke kleur.

Een van onze oude Mercedessen is wit, en zet deze ook op zijn tijd in de wax maar het resultaat van het poetsen zie je meer op een zwarte (of donker kleurige) auto vind ik.
Zag namelijk niet echt waar het gewaxt was en waar niet. Voelen kon je het wel.

Maar ik ben heel benieuwd wat je van de spullen vind.
Aardig duur grapje, dat wel. Heb zelf ook eens zitten tellen als ik hun doeken erbij wil hebben, niet leuk...
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Het kan ook zijn dat de fabrikanten die zeggen carnaubawas in hun producten te stoppen een gemodificeerde variant hebben die meer vloeibaar is dan de standaard carnauba. Daarnaast kun je met geschikte oplosmiddelen (die uiteraard vriendelijk voor je lak zijn) wel degelijk grote hoeveelheden carnauba in je producten verwerken. Ik heb op mijn werk regelmatig met diverse wassen lopen klooien, en een 40% oplossing is in de meeste gevallen gewoon haalbaar. En nog stabiel ook bij koelen/bevriezen en boven de 40 graden.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Heb de wax gebruikt afgelopen Zaterdag , als eerste de auto goed gwassen daarna met de cleanerfluid de auto helemaal gecleant en je wil niet weten wat voor een zwarte troep je van je lak af poetst .....en dat terwijl je de auto nog zo goed heb gewassen.

Ik klei de auto vaak maar zelfs met klei komt er nog niet zoveel troep af , moet ik wel zeggen niet op elke plek haal je zoveel troep eraf .

Daarna de auto ingepoetst met de wax en even laten intrekken , en uitgepoetst , maar zoveel glans heb ik nog nooit!!! op mijn auto gehad, zelfs niet met Zaino.
Niet om dit product in 1x de hemel in te prijzen maar echt waar , dit is niet normaal zoveel glans.

Ik ben tevreden .

Even op de carnauba terug te komen ,gevonden op wikipedia>> It is among the hardest of natural waxes, being harder than concrete in its pure form,Carnauba is a wax derived from the leaves of a plant native to northeastern Brazil, the carnauba palm (Copernicia prunifera). It is known as "queen of waxes" and usually comes in the form of hard yellow-brown flakes. It is obtained from the leaves of the carnauba palm by collecting them, beating them to loosen the wax, then refining and bleaching the wax.



Ik geloof gewoonweg niet dat er in de andere producten zoveel percentage carnauba in zit.
Wel geloof ik wat je zegt dat het op te lossen is naar een vloeibare vorm.
Maar toch staat er vemeld dat je bij Carnauba bij elke 10% toevoegingen 20 handelingen extra moet dan om het te kunnen verwerken in je product.
Tuurlijk zul je op je werk met andere waxen de 40% oplossing bereiken maar je praat hier over diverse waxen , maar niet over pure carnauba, of heb je die ook 40% opgelost , want de ene wax is de andere niet.

In ieder geval ik heb met nog geen enkel product deze resultaat bereikt en ik heb naar alle waarschijnlijkheid meer producten geprobeerd dan andere hobbyisten.
Buiten dit om is de prijs natuurlijk niet te vergelijken (Swissvax is te duur voor een normale poetser) en de prijs/kwaliteit is Mequiars beter .
Maar zolang het maar van mijn portomonnee betaald word en ik tevreden ben. :wink:
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Zo vandaag weer bezigheidstherapie gehad , ik moest de ITR APK klaar maken , moest even mijn mistachterlicht verlengen naar het achterlicht , omdat mijn OEM achterlicht verwijderd is.

Toen ik de achterkant toch leeg had , zag ik die bitummatten liggen en ik had er al wel wat over gelezen , dat je ze met koudijs of een brander kan verwijderen maar ik had wat energie over en heb alle 5 de matten (incl. onder de bank) eruit getikt......of je wel lekker bent voor dat klein beetje gewicht :-? :silly: , ik heb het ongeveer gewogen want ik heb niet alles op de weegschaal gelegd maar het was een kleine 8KG...... :(

Image
Image

Ik heb de achterkant nu lekker leeg gelaten , kijken hoe dat rijdt.Qua geluid is het met de BC spec III te erg en ben nu zoekende naar een stille(re) catback.

Misschien dat een spuitbus NH-0 wonderen kan doen om deze plekken weer kleur te geven .

Nog een klein dingetje ontvangen :wink: ;
Image

Morgen gaan we weer verder en dan heb ik nog 2 weken om aan de ITR te prutsen , heb nog 18 EPC pagina's hier liggen wat de dealer allemaal nieuw kan bestellen aan onderdelen. :lol:

Image

Oh ja en nieuwe velgen 15" besteld .
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

WoW, wat een fraaie ITR.
Zo met de OEM velgen moet ik zeggen dat ie er een stuk mooier uitziet.

Passen 15" velgen wel rond de remklauwen aan de voorzijde ?

Mzzl,

Tommy
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Mooi Wilco, mooi.

Pas even op met rijden, hij word tail happy zonder interieur en achterwiel. Ik vond het heeeerlijk rijden.

Stock velgen staan toch érg goed onder een ITR hoor.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Nice Wilco! 8)

Hoe heb je de matten er nu uitgehaald?
VTECRTY
Posts: 188
Joined: Sat Jul 22, 2006 3:28 pm

Post by VTECRTY »

heb je splinter nieuwe velgen bij de dealer bestelt? zo ja wat kost nou zoiets. en waarom je rota s verkopen?
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Ik denk dat hij bedoelt dat hij andere 15inch velgen heeft besteld dan OEM.
Booster
Posts: 25
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:22 pm

Post by Booster »

dat heb je er nog netjes uitgetikt, zie iig weinig lakbeschadigingen.

verder vind ziet ie er mooi, en eh wat heb je nou besteld?
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

Goed bezig geweest!
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Foto is een beetje verkeerd geplaatst bij de opmerking >> "nieuwe velgen besteld"
Maar ik heb gewoon andere 15" velgen besteldt , geen OEM velgen ,want die heb ik al. :wink:

Bitummatten zijn eruit gehaald met een kleine schroevendraaier en een kunststofhamer en rustig lostikken.
Er zijn wel wat lichte beschadigingen , maar dat zijn er niet veel.

17" velgen zijn verkocht omdat ik er niet veel op reed en ik vind 15" fijner rijden.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

ITR goedgekeurd , uitlaatgassen was op het nipt goedgekeurd.

Alles weer terug bouwen vandaag 8)
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

Je bent goed bezig geweest zo te zien.
Maar welke 15" wielen komen er dan onder?
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik heb een hele tijd terug al 15" Rode GT3 velgen besteldt , levertijd duurt alleen erg lang,de meeste rijden op 16" GT3 , en ik wou persé 15" rood en naar verwachting komen ze uiterlijk eind Sept. binnen.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Beste keus, ongelofelijk mooie velgen!!

Ben zeer benieuwd naar de foto's met de velgen onder de auto.
VTECRTY
Posts: 188
Joined: Sat Jul 22, 2006 3:28 pm

Post by VTECRTY »

Rode velgen? lijkt mij persoonlijk niks. ben benieuwd hoe het lijkt.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Is eens een keer wat anders , iedereen rijdt met dezelfde kleuren gunmetal/grijs/zwart/etc.. :lol: :lol: :wink: .We zien het vanzelf wel.
Locked