Gaskleppie's remprobleem

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

Gaskleppie wrote:Nou niet elke bocht, maar het kan in elke bocht voorkomen bedoel ik eigenlijk. Alleen de ene keer niks aan de hand, de andere keer gooit hij zn kont om.
Niet te voorspellen hoe zwaar het aan gaat komen.
Je weet alleen dat je snel moet reageren met tegensturen. Dan trekt hij wel scheef maar hou je aardig je lijn.


vreemd....
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Trekt hij hem dan altijd naar dezelfde kant schuin?

Kan het hem dan niet zitten in je rem systeem zelf. Dat hij ergens niet volledig afsluit, zodat hij (alleen bij zwaar gebruik) hier misselijk op gaat doen.
Met misselijk doen bedoel ik onvoorspelbaar gedrag.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Trekt hij hem dan altijd naar dezelfde kant schuin?


jep.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Kan het dan niet doordat één kant van de achterste remleidingen poreus is, wellicht een klein gaatje.
Waardoor hij onder hard gebruik soms niet remt doordat hij op een van de leidingen geen druk kan uitoefenen.

Bij normaal remmen zou het dus kunnen dat je hier geen last van hebt.
Vloeistof pijl is de laatste tijd niet gedaalt?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Nee, lek is de boel niet. Dan zou de boel zeiknat zijn en heb je echt geen remmen meer. Dat is niet het geval.
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Is het niet een aangetaste remcilinder .
Met mijn prelude kon je er aan de buiten kant ook niets aan zien maar hij remde slecht op een wiel.
Toen heb ik de remklau eens even gedemonteerd en bleek de cilinder
binnen in een beetje roestig.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik vond de Type Z blokken te strak in mijn klauw zitten waardoor ze niet echt vrij konden bewegen , hierdoor heb ik van de blokken een minimale afgehaald , ze kunnen nu vrij bewegen.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Is het niet een aangetaste remcilinder .
Met mijn prelude kon je er aan de buiten kant ook niets aan zien maar hij remde slecht op een wiel.
Toen heb ik de remklau eens even gedemonteerd en bleek de cilinder
binnen in een beetje roestig.


Dat ga ik zeker checken!

@Wilco: Ik heb dat ook gedaan. Ze zaten echt knap vast. Achter heb ik DS2500 btw.
redlude94vtec
Posts: 144
Joined: Sun Jan 28, 2007 8:38 am

Post by redlude94vtec »

He Frank,

Bij de Prelude is dit een bekend probleem. Als het daar in ieder geval aan ligt. Check onderstaande link:

http://www.preludeteamholland.com/forum ... evisie+set

Honda heeft hier blijkbaar revisie kitjes voor. Als het ook te gebruiken is voor de Integra, is het gewoon mooi meegenomen.[/url]
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

mmm, dit gaat alleen over vast zittende remmen. Dara heb ik geen last van. Ze hebben nog nooit vast gezeten.
Ze blijven na lang stil staan alleen even aan de schijven plakken. Maar met 2 klappen op het moment dat je wegrijd is dat weer over.

En warme velgen na een lang eind rijden heb ik niet dus door zonder reden aanlopende en vastzittende rem zuigers is het niet.
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Die van mij zat ook niet vast, hij ging alleen moeilijker in en uit.
(hij was te langzaam, zeg maar )
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

denk niet dat het daar inzit....
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Ik heb dat klappen wel, maar alleen als ik mijn auto gewassen heb en pas de volgende dag weer ga rijden... (van z´n plek afga)

Misschien een keer klauwen tijdelijk wisselen?
ExigeS2
Posts: 30
Joined: Wed Jul 05, 2006 10:46 am

Post by ExigeS2 »

Is je wagen verlaagd.

Staat de balast regelaar er nog op. Als de wagen verlaagd is moet je deze soms bijstellen.

groeten
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

VTECRob wrote:Ik heb dat klappen wel, maar alleen als ik mijn auto gewassen heb en pas de volgende dag weer ga rijden... (van z´n plek afga)

Misschien een keer klauwen tijdelijk wisselen?


dat is de roest die op je schijven komt, na het wassen ff klein stukje rijden om je remmen schoon te remmen verhelpt dat.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Staat de balast regelaar er nog op.

Sorry, maar een ITR heeft geen balast regeling..

@Robin,
Ik heb het idd ook als de schijven verroest zijn. Mijn ragbak staat wat vaker stil, vandaar dat ik ook vaker verroeste schijven heb.
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

ee8 wrote:
VTECRob wrote:Ik heb dat klappen wel, maar alleen als ik mijn auto gewassen heb en pas de volgende dag weer ga rijden... (van z´n plek afga)

Misschien een keer klauwen tijdelijk wisselen?


dat is de roest die op je schijven komt, na het wassen ff klein stukje rijden om je remmen schoon te remmen verhelpt dat.


ow sorry.... ja ik weet waardoor het komt... :-)

Ik doelde meer op Frank om tijdelijk eens klauwen te swappen om die uit te sluiten... :wink:
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik kan nog herinneren dat iemand , nog OEM ITR klauwen heeft liggen waar Frank zonder problemen even mee kan ruilen, mit dat mag natuurlijk.
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

achter?
ExigeS2
Posts: 30
Joined: Wed Jul 05, 2006 10:46 am

Post by ExigeS2 »

Gaskleppie wrote:
Staat de balast regelaar er nog op.

Sorry, maar een ITR heeft geen balast regeling..

@Robin,
Ik heb het idd ook als de schijven verroest zijn. Mijn ragbak staat wat vaker stil, vandaar dat ik ook vaker verroeste schijven heb.


Sorry had ni door dat het over een ITR ging.
Heb je al is gemeten met remdrukmetertjes per klauw dat de drukverdeling links en rechts hetzelfde is?
Locked