mmmm dan kan ik niet zeggen of je naar zijn verhaal moet luisteren... maar wat ie tot nu toe heeft verteld klopt wel...
een b18c6, met de juiste intake/uitlaat en daarna afstelling, kan zonder al te veel problemen rond de 200 - 210pk uitkomen...
JDM maakt verder niet superveel verschil, zeker niet als je toch gaat afstellen...
wat jij verder moet doen: schijfremmen conversie achter, als je nu nog trommelremmen hebt. Wellicht kun je ook naar grotere remmen voor overstappen, maar je kunt het voorlopig ook proberen met je standaard onderstel (ik neem aan dat de diameter van je schijven aan de voorkant 262mm is, net als de VTi. Als ze kleiner zijn, moet je ook die aanpakken). En pak Ferodo DS2500 remblokken.
Qua vering is het slim om inderdaad ook wat aanpassingen te maken, aangezien je waarschijnlijk last gaat krijgen van wheel hop als je een keer stevig gaat stampen (vooral vanuit stilstand).
Computer neem ik aan dat je bij de swap koopt, zo niet, dan MOET dat zeker, om je auto aan de gang te krijgen. Ik ken de esi kabelboom niet, maar wellicht moet je daar nog aanpassingen aan doen, of in ieder geval een conversion-harnass kopen (verlengstukje van de kabelboom naar de computer, die ervoor zorgt dat alle kabeltjes bij de computer uitkomen zoals die dat wil hebben)
Mja, verder verzin ik het zo ff niet. Wellicht krijg je weer meer vragen door dit verhaal. Stel ze en je krijgt daarop weer antwoord