Slecht starten bij warm blok
Slecht starten bij warm blok
Als ik mijn ATR start als ie koud is start ie in 1 keer. Als de ATR goed warm is ( bijv na een uur rijden en een stop bij een benzine station) start ie niet soepel. Hij slaat aan, maar het gaat niet soepel. Kan dit ook iets te maken hebben met vervuilde injectors en een vervuilde egr klep? Wie heeft er advies?
het was ook al, maar wordt nu erger. Ook als ik voor een stoplicht stop en de toerenteller in 1 klap terugzakt, gaat het rode accu lampje knipperen en slaat ie bijna af. De toeren zakken dan ook naar bijna 400 a 450 tpm. Na een sec stijgt het weer naar 700 a 800( als ik stil sta) en is er niets loos. Heb dit ook een keer bij een chrysler vision gehad, en meende dat nadat ik de bougies/bougiekabels had vervangen dat het beter was maar weet dat niet meer zeker.
- Gaskleppie
het slechte starten... is dat GOED starten, maar vervolgens lijkt ie op 3 cilinders te lopen? en opeens kan dat dan weer omslaan naar normaal?
als dat het geval is, zijn je injectoren zeker een optie (had ik namelijk)
Alleen verwacht ik toch iets anders, aangezien je het hebt over bijna afslaan bij stoplichten etc... daar had ik compleet geen last van
Bij mij gaat het over een ITR trouwens, geen ATR
als dat het geval is, zijn je injectoren zeker een optie (had ik namelijk)
Alleen verwacht ik toch iets anders, aangezien je het hebt over bijna afslaan bij stoplichten etc... daar had ik compleet geen last van
Bij mij gaat het over een ITR trouwens, geen ATR
- Gaskleppie
ATR 270 wrote:in een crx zou dit zonder twijfel het brandstofrelais zijn.
Mijn kennis over een ATR is echter nog te summier om te zeggen hoe dat daarbij zit........
Wellicht moet je het wel in zo'n hoek zoeken?
Is ook het eerste waar ik aan dacht. Bij koude motor meteen starten en na bv het tanken niet meer starten en ging het motormanagement lampje branden.
Printplaatje even opnieuw solderen en probleem was weg.
Kleppen waren al gesteld. Het waren uiteindelijk 2 problemen. 1. het terugvallen van de toeren is nu verholpen door het schoonmaken van de inlaatklep en het inspuiten van het inlaatspruitstuk met caborateurreiniger.( daar kwam een heleboel zwarte drek uit!) 2. Het slecht starten bij een warm blok ligt aan de ontsteking. Hier wordt komende week aan gewerkt. Resultaat volgt.
De egr en de injectors komen ook nog aan de beurt.
De egr en de injectors komen ook nog aan de beurt.
Over startproblemen.
Ik heb soms dat als ik het contact te snel los laat (dat hij dus even gedemareert heef) en het blok nog niet opgepakt heeft.
Ik hem moeilijker aan krijg, dus een viertal seconden eer het blok aanslaat...
Anders start hij altijd na anderhalve seconde. Behalve als ik dus van de tweede keer probeer te starten...
Ik heb soms dat als ik het contact te snel los laat (dat hij dus even gedemareert heef) en het blok nog niet opgepakt heeft.
Ik hem moeilijker aan krijg, dus een viertal seconden eer het blok aanslaat...
Anders start hij altijd na anderhalve seconde. Behalve als ik dus van de tweede keer probeer te starten...