Slecht starten bij warm blok

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
klokkie

Slecht starten bij warm blok

Post by klokkie »

Als ik mijn ATR start als ie koud is start ie in 1 keer. Als de ATR goed warm is ( bijv na een uur rijden en een stop bij een benzine station) start ie niet soepel. Hij slaat aan, maar het gaat niet soepel. Kan dit ook iets te maken hebben met vervuilde injectors en een vervuilde egr klep? Wie heeft er advies?
LCR

Post by LCR »

Hmmm, heb ik ook eigenlijk bij beide Honda's. Niks aan de hand denk (hoop) ik... :dunno:
klokkie

Post by klokkie »

het was ook al, maar wordt nu erger. Ook als ik voor een stoplicht stop en de toerenteller in 1 klap terugzakt, gaat het rode accu lampje knipperen en slaat ie bijna af. De toeren zakken dan ook naar bijna 400 a 450 tpm. Na een sec stijgt het weer naar 700 a 800( als ik stil sta) en is er niets loos. Heb dit ook een keer bij een chrysler vision gehad, en meende dat nadat ik de bougies/bougiekabels had vervangen dat het beter was maar weet dat niet meer zeker.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

mmm, lijkt op het stationair gedeelte.
Haal de klep eens los en check of het zeefje niet verstopt zit.
klokkie

Post by klokkie »

maar als ie stationair draait, koud of warm, draait ie als een zonnetje. Dus je adviseert me om de egr klep er eens af te halen en te kijken of ie vies is?Gaat asap gebeuren.
ITR1689

Post by ITR1689 »

Misschien lekkende injectoren.
Probeer een keer eerst je gaspedaal helemaal in te trappen (voor een minuut) voor het warmstarten. Dit is om eventuele benzinedampen te laten ontsnappen. Als het helpt, dan moet je de injectoren reinigen.
klokkie

Post by klokkie »

gaan we ook asap proberen. bedankt. meer tips en of oplossingen altijd welkom.
baRt

Post by baRt »

het slechte starten... is dat GOED starten, maar vervolgens lijkt ie op 3 cilinders te lopen? en opeens kan dat dan weer omslaan naar normaal?

als dat het geval is, zijn je injectoren zeker een optie (had ik namelijk)

Alleen verwacht ik toch iets anders, aangezien je het hebt over bijna afslaan bij stoplichten etc... daar had ik compleet geen last van

Bij mij gaat het over een ITR trouwens, geen ATR
klokkie

Post by klokkie »

de auto loopt gewoon op 4 cilinders. ook bij het starten. met het slechte starten bedoel ik dat ie heel zwaar aanslaat, net het gevoel als te weinig stroom. Echter dit kan ik niet verklaren met het hele soepele starten als ie koud is. Maar op 3 poten loopt ie nooit.
MLM

Post by MLM »

Denk dat het de dynamo is. wordt mischien tijd voor een nieuwe
ATR 270

Post by ATR 270 »

in een crx zou dit zonder twijfel het brandstofrelais zijn.
Mijn kennis over een ATR is echter nog te summier om te zeggen hoe dat daarbij zit........
Wellicht moet je het wel in zo'n hoek zoeken?
klokkie

Post by klokkie »

maar een slechte dynamo laadt slecht bij. hoe kan het dan als alles koud is, hij wel weer perfect start? en dit gaat al een paar maandjes zo.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Nee, ik bedoel de stationair klep. Daar zit een zeefje in die wel eens verstopt kan raken.
klokkie

Post by klokkie »

ok, kijken we ook meteen na. bedankt.
boikel

Post by boikel »

ATR 270 wrote:in een crx zou dit zonder twijfel het brandstofrelais zijn.
Mijn kennis over een ATR is echter nog te summier om te zeggen hoe dat daarbij zit........
Wellicht moet je het wel in zo'n hoek zoeken?

Is ook het eerste waar ik aan dacht. Bij koude motor meteen starten en na bv het tanken niet meer starten en ging het motormanagement lampje branden.

Printplaatje even opnieuw solderen en probleem was weg.
IvoG

Post by IvoG »

Laat ons weten wat het is geweest als je het vindt. Volg de adviezen een voor een op, anders weet je later niet wat heeft gewerkt en wat nog niet.
Voodoo

Post by Voodoo »

Wanneer heb je je kleppen laten stellen?
klokkie

Post by klokkie »

Kleppen waren al gesteld. Het waren uiteindelijk 2 problemen. 1. het terugvallen van de toeren is nu verholpen door het schoonmaken van de inlaatklep en het inspuiten van het inlaatspruitstuk met caborateurreiniger.( daar kwam een heleboel zwarte drek uit!) 2. Het slecht starten bij een warm blok ligt aan de ontsteking. Hier wordt komende week aan gewerkt. Resultaat volgt.
De egr en de injectors komen ook nog aan de beurt.
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

Over startproblemen.
Ik heb soms dat als ik het contact te snel los laat (dat hij dus even gedemareert heef) en het blok nog niet opgepakt heeft.
Ik hem moeilijker aan krijg, dus een viertal seconden eer het blok aanslaat...
Anders start hij altijd na anderhalve seconde. Behalve als ik dus van de tweede keer probeer te starten...
mr. X

Post by mr. X »

Had ik ook.
Lijkt wel of 'ie dat niet leuk vind'
Ook als je hem start en daarna afzet, om hem daarna gelijk weer te starten.
Locked