Mugen Civic Type-R

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Zou wel vet zijn dan zou nederland het 1e land in europa zijn (afgezien van engeland) waar de FD2 rijdt.
MLM
Posts: 549
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:32 pm

Post by MLM »

Dimer wrote:ik zit voor deze wagen ook meer aan 2010 te denken, het enige probleem met het LHD en km/h is dus dat je moet wachten tot ie in Canada geleverd wordt.

Een Civic Sedan Si met alle opties kost in de VS $28,090

In Nederland kost een Civic Type-S EURO 27.895 en een Type-R EURO 34.995

Dat is een verschil van ong 7000 euro, er even vanuit gaande dat 7000 euro gelijk staat aan $8850,- zou dat het betekenen dat een Civic Sedan Type-R in de VS $36.950,- gaat kosten (wat ongeveer EURO 25.645,- is).

TGK 1.500,00
APK 250,00
BPM 8.517,00 (uitgaande van huidige CTR)
INV 2.565,00 (10% van aankoopbedrag)
BTW 4872,55 (19% van aankoopbedrag)
Auto 25.645,00
Transport 1.000,00 (schatting)
Kentekenbewijs 10,20
Verwijderingsbijdragen 45,00
Kentekenplaten 26,77

----------------------------------------------- +

Totaal 44431,52


transportkosten gaat zeker richting, aldan niet over, de 2000 euro

+inklaringskosten a 70 euro en mischien nog wat meer

+eventuele transportkosten om de auto op plaats van bestemming te krijgen.

Vind de sedan type r trouwens een dikke wagen, maar denk niet dat ie echt goed gaat verkopen. Daar is ie gewoon te duur voor. De prijs die honda hk voor de fd2 vraagt is ook rond de 40k euro. had het een beetje nagevraagd wat mensen daar van de nieuwe type r vonden en allemaal zeiden ze dat ze em niet zouden kopen voor die prijs. dan rijden ze liever een jonge tweedehandse e klasse. eigenlijk is de type r sedan dus alleen bedoeld voor de die hards of mensen met heeeeeel veel doekoe.
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

De ep3 is daar ook amper verkocht toch?
Ik denk dat Honda zichzelf een beetje als elite merk wil gaan bestempelen.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Ik zou er het geld wel voor over hebben, mits ik het geld hád uiteraard. Vergeet niet dat een ITR bij de introductie rond de €30.850,-- zat, en de ATR rond de €32.200,-- (ltd. ed, de normale zat op €37340,--), beide in 1998. Gerekend met een inflatie-percentage van om en nabij 1,5% per jaar zouden beide auto's respectievelijk op de €35273,58 en de €36817,16 zitten, vind ik nog overkomelijk, wetende dat auto's in prijs harder stijgen dan het inflatiepercentage. Bij 2,5% Komt de ATR-CH1 als aardig in de buurt van de FD2.
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

HondArd wrote:Ik zou er het geld wel voor over hebben, mits ik het geld hád uiteraard. Vergeet niet dat een ITR bij de introductie rond de €30.850,-- zat, en de ATR rond de €32.200,-- (ltd. ed, de normale zat op €37340,--), beide in 1998. Gerekend met een inflatie-percentage van om en nabij 1,5% per jaar zouden beide auto's respectievelijk op de €35273,58 en de €36817,16 zitten, vind ik nog overkomelijk, wetende dat auto's in prijs harder stijgen dan het inflatiepercentage. Bij 2,5% Komt de ATR-CH1 als aardig in de buurt van de FD2.

Maar in Azie kijken ze niet meer om naar dat soort auto's zijn volgensmij net als Golf GTi's van hier. Wil je daar de blits maken rij dan in een europeaan.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Weet ik zo gauw niet. In Maleisië vorig jaar meer dan genoeg snel (nieuw!) Japans spul zien rondrijden. Velen flink verbouwd ook.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

De Eurpese merken hebben een zware reclame campagne om de Chinezen een Europees gevoel (rijk, onafhankelijk en VRIJ) te geven. Dat is aardig geluk, de Europese merken zijn HOT! Zelf mijn Zwager is overgestapt van Toyota naar VW ( :shock: ... :evil: )
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

LCR wrote:De Eurpese merken hebben een zware reclame campagne om de Chinezen een Europees gevoel (rijk, onafhankelijk en VRIJ) te geven. Dat is aardig geluk, de Europese merken zijn HOT! Zelf mijn Zwager is overgestapt van Toyota naar VW ( :shock: ... :evil: )

Niet alleen Chinezen denk eens aan Japan, Thailand, Indonesie het draait daar veel om Merceddesen en BMW's.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

LCR wrote:De Eurpese merken hebben een zware reclame campagne om de Chinezen een Europees gevoel (rijk, onafhankelijk en VRIJ) te geven. Dat is aardig geluk, de Europese merken zijn HOT! Zelf mijn Zwager is overgestapt van Toyota naar VW ( :shock: ... :evil: )


Daar zal hij nog van terugkomen :lol:
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Don't think so....vond de Toyota geen aanzien hebben voor zijn kantoor :dunno: Heb hem lang niet meer gesproken, anders had ik hem de Lexus F series geadviseerd :twisted: Veel aanzien, maar met een vette negatieve saldooooooooooooooooooo
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Lexus F-serie? Je bedoelt de IS-F? Die is nog niet uit namelijk.

Denk dat je de IS bedoeld?
Nana korobi ya oki
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Yeah!Lexus LF-A met 500PK V10 :twisted: om precies te zijn.
Die komt er snel hoor.Volgens AV al eind 2007 :shock:
De nieuwe NSX II komt in 2008 met motor voorin. Maar dat wisten jullie al :wink:
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

De LF-A is een conceptcar, de auto die jij bedoelt is de IS-F, de M3 killer

Image
Nana korobi ya oki
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Potverd...ik ga AV verscheuren :evil:
Not must informations :?:
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

LCR wrote:De nieuwe NSX II komt in 2008 met motor voorin.

Dan noem ik het de NSniX motor voorin valt me erg tegen.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Hoe weet je dat nou?

Als ze de motor volledig achter de vooras weten te krijgen en ze maken hem ook nog een met trans-axle is de balans perfect!
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

niet vanwege hoe die rijdt maar meer vanwege dat ik het geen echte NSX opvolger vind motor voorin
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ach wat maakt het uit? Motor voorin, achterin, middenin, bovenin, onderin, links, rechts..........zolang de balans in orde is en dat ding bochten kan nemen i'm ok with it.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Vind die lamme Lexus niets, dan maar een langzamere M3.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Hahahaha ik wist het, Jappen power maat!
Nana korobi ya oki
Locked