Mugen Civic Type-R
Dimer wrote:ik zit voor deze wagen ook meer aan 2010 te denken, het enige probleem met het LHD en km/h is dus dat je moet wachten tot ie in Canada geleverd wordt.
Een Civic Sedan Si met alle opties kost in de VS $28,090
In Nederland kost een Civic Type-S EURO 27.895 en een Type-R EURO 34.995
Dat is een verschil van ong 7000 euro, er even vanuit gaande dat 7000 euro gelijk staat aan $8850,- zou dat het betekenen dat een Civic Sedan Type-R in de VS $36.950,- gaat kosten (wat ongeveer EURO 25.645,- is).
TGK 1.500,00
APK 250,00
BPM 8.517,00 (uitgaande van huidige CTR)
INV 2.565,00 (10% van aankoopbedrag)
BTW 4872,55 (19% van aankoopbedrag)
Auto 25.645,00
Transport 1.000,00 (schatting)
Kentekenbewijs 10,20
Verwijderingsbijdragen 45,00
Kentekenplaten 26,77
----------------------------------------------- +
Totaal 44431,52
transportkosten gaat zeker richting, aldan niet over, de 2000 euro
+inklaringskosten a 70 euro en mischien nog wat meer
+eventuele transportkosten om de auto op plaats van bestemming te krijgen.
Vind de sedan type r trouwens een dikke wagen, maar denk niet dat ie echt goed gaat verkopen. Daar is ie gewoon te duur voor. De prijs die honda hk voor de fd2 vraagt is ook rond de 40k euro. had het een beetje nagevraagd wat mensen daar van de nieuwe type r vonden en allemaal zeiden ze dat ze em niet zouden kopen voor die prijs. dan rijden ze liever een jonge tweedehandse e klasse. eigenlijk is de type r sedan dus alleen bedoeld voor de die hards of mensen met heeeeeel veel doekoe.
Ik zou er het geld wel voor over hebben, mits ik het geld hád uiteraard. Vergeet niet dat een ITR bij de introductie rond de €30.850,-- zat, en de ATR rond de €32.200,-- (ltd. ed, de normale zat op €37340,--), beide in 1998. Gerekend met een inflatie-percentage van om en nabij 1,5% per jaar zouden beide auto's respectievelijk op de €35273,58 en de €36817,16 zitten, vind ik nog overkomelijk, wetende dat auto's in prijs harder stijgen dan het inflatiepercentage. Bij 2,5% Komt de ATR-CH1 als aardig in de buurt van de FD2.
HondArd wrote:Ik zou er het geld wel voor over hebben, mits ik het geld hád uiteraard. Vergeet niet dat een ITR bij de introductie rond de €30.850,-- zat, en de ATR rond de €32.200,-- (ltd. ed, de normale zat op €37340,--), beide in 1998. Gerekend met een inflatie-percentage van om en nabij 1,5% per jaar zouden beide auto's respectievelijk op de €35273,58 en de €36817,16 zitten, vind ik nog overkomelijk, wetende dat auto's in prijs harder stijgen dan het inflatiepercentage. Bij 2,5% Komt de ATR-CH1 als aardig in de buurt van de FD2.
Maar in Azie kijken ze niet meer om naar dat soort auto's zijn volgensmij net als Golf GTi's van hier. Wil je daar de blits maken rij dan in een europeaan.
LCR wrote:De Eurpese merken hebben een zware reclame campagne om de Chinezen een Europees gevoel (rijk, onafhankelijk en VRIJ) te geven. Dat is aardig geluk, de Europese merken zijn HOT! Zelf mijn Zwager is overgestapt van Toyota naar VW ( :shock: ... :evil: )
Niet alleen Chinezen denk eens aan Japan, Thailand, Indonesie het draait daar veel om Merceddesen en BMW's.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm