Michelin Pilot SPORT aanrader of niet?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
eteuben

Michelin Pilot SPORT aanrader of niet?

Post by eteuben »

Vandaag bij de dealer geweest om weer uit te laten lezen (lamba voor de kat doet raar). Terwijl de auto er op de brug stond wees de monteur me op de voorbanden. Die zitten er toch echt binnenkort aan te komen. Dit zijn nu nog Toyo Proxes T1R banden in de maat 215/45ZR17.

Hij adviseerde me Bridgestone of Michelin en dan als advies de laatste in de Pilot Sport uitvoering. Reden; Een sportieve band, geschikt voor regen en vrij stil.

Ik kan me wat dat betreft alles laten wijsmaken, maar heb op zich vertrouwen in zijn advies. Dit kan ik natuurlijk laten bevestigen door jullie (rij) ervaringen.

De achterbanden zijn nog niet toe aan vervanging, maar hebben ook een lang (niet zo heftig) leven gehad. Zouden jullie rondom 4 banden vervangen of toch eerst 2 voorbanden doen met ander merkbanden achter.

Graag jullie mening...

Ps.
Ik weet dat 215 niet de stockmaat is.
Jo&

Post by Jo& »

Ik had Michelin Sport banden onder mijn Civic Sport, maar ik was er niet over te spreken. Het is wel een hele andere auto... Maar de Bridgestone Potenza's hebben zooo veel meer grip!! (kvind alleen dat ze in de regen niet fijn zijn, maar ik heb verder geen ervaring dus ik weet niet wat of dat normaal is).

Ik ben ook aan het kijken voor nieuwe banden. Maar ik ga een set van 4 kopen. Dus als je mijn banden wilt kopen kan dat...
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Er zijn ongeveer 1065247293 topics over banden.

Buiten dat moeten we ook maar een beetje gokken waar ze onder moeten komen. Ga eerst maar eens zoeken.....
Jo&

Post by Jo& »

Gaskleppie wrote:Er zijn ongeveer 1065247293 topics over banden.

Buiten dat moeten we ook maar een beetje gokken waar ze onder moeten komen. Ga eerst maar eens zoeken.....

Das waar...
Gebruik de zoekfunctie eens :wink:
ITR1689

Post by ITR1689 »

Ik ben een BS fan. En dat is geen BS. BS is tha shit.
mr. X

Post by mr. X »

Ik heb de TE37's met de Potenza RE050-A banden nu onder de CTR, maar heb toch het gevoel dat de RE040 banden lekkerder rijden op de EP3.
Net even in de regen moeten rijden, maar dat rijdt VOOR GEEN METER!! Met de ITR had ik veeeeel minder last van onderstuur met de RE050-a banden dan met de CTR, zelfde bocht, zelfde condities.

Stock keuze lijkt me prima, waarom michelin banden?
eteuben

Post by eteuben »

Gaskleppie wrote:Er zijn ongeveer 1065247293 topics over banden.

Gek... Ik heb hier maar 18 resultaten gevonden!! :roll: En niet echt goede onderwerpen, want er zit o.a. ook een winterband topic bij.

Plus als je mijn voorsteltopic in de gaten had gehouden, wist je dat ik nu een maand een Civic Type-R uit 2002 heb!

Daarentegen levert google wel 1065247293 resultaten, maar heb vandaag geen tijd en zin om dat allemaal uit te spitten. Vandaar jullie bescheiden mening gevraagd! :razz:
mr. X

Post by mr. X »

Je had het ook morgen kunnen doen, als je vandaag geen zin had om het uit te spitten :roll:

[/zeik modus]
Jo&

Post by Jo& »

mr. X wrote:Je had het ook morgen kunnen doen, als je vandaag geen zin had om het uit te spitten :roll:

[/zeik modus]

Heej Mister Maarten, jij bent onze zoek koning toch :wink:
mr. X

Post by mr. X »

:dunno:
RedSun

Post by RedSun »

Bridgestone of Yoko's
Nana korobi ya oki
slydawg

Post by slydawg »

mr. X wrote:Ik heb de TE37's met de Potenza RE050-A banden nu onder de CTR, maar heb toch het gevoel dat de RE040 banden lekkerder rijden op de EP3.
Net even in de regen moeten rijden, maar dat rijdt VOOR GEEN METER!! Met de ITR had ik veeeeel minder last van onderstuur met de RE050-a banden dan met de CTR, zelfde bocht, zelfde condities.

Trust me, je wil echt niet met de RE040 in de regen rijden met de CTR.
RE050A rijd beter, vind ik dan.
wilco

Post by wilco »

Bridgestone /Falken /Yoko's maar ik zie Michelin banden niet zo vaak terug komen op een sportieve auto die een enorme harde bandenwang aan kan.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Plus als je mijn voorsteltopic in de gaten had gehouden, wist je dat ik nu een maand een Civic Type-R uit 2002 heb!

Er staan 333 gebruikers in de lijst van dit forum. Ken jij ze allemaal dan en weet je wat ze rijden?
mr. X

Post by mr. X »

slydawg wrote:
mr. X wrote:Ik heb de TE37's met de Potenza RE050-A banden nu onder de CTR, maar heb toch het gevoel dat de RE040 banden lekkerder rijden op de EP3.

Trust me, je wil echt niet met de RE040 in de regen rijden met de CTR.
RE050A rijd beter, vind ik dan.

Hmm okee, if you say so.

Ik schrok er eigenlijk wel van hoe hij met nat weer reed!
LSD? Of beter, is een gebrek aan LSD de oorzaak?

De ITR ging dan toch wel érg goed met nat weer.
wilco

Post by wilco »

Met LSD kun je wel eerder op het gas bij nat wegdek
mr. X

Post by mr. X »

Maar het helpt dus niet met het insturen van een bocht?
slydawg

Post by slydawg »

LSD werkt bij accelereren, dus niet echt bij het insturen als je van het gas bent.
Correct me if i'm wrong.......
ITR1689

Post by ITR1689 »

slydawg wrote:LSD werkt bij accelereren, dus niet echt bij het insturen als je van het gas bent.
Correct me if i'm wrong.......

Klopt, dat is dan een 1-way LSD. Een 1.5 way en een 2-way LSD werkt wel bij gas los, maar dat is niet altijd wenselijk.
autodre

Post by autodre »

ik zou RE050A nemen. Heb ook Michelins gehad(zaten eronder toen ik hem kocht) vond ht helemaal niks...De banden die ik nu heb, ijn veel fijner in bochten/optrekken...En ook met regen vind ik...
Locked