Michelin Pilot SPORT aanrader of niet?
Michelin Pilot SPORT aanrader of niet?
Vandaag bij de dealer geweest om weer uit te laten lezen (lamba voor de kat doet raar). Terwijl de auto er op de brug stond wees de monteur me op de voorbanden. Die zitten er toch echt binnenkort aan te komen. Dit zijn nu nog Toyo Proxes T1R banden in de maat 215/45ZR17.
Hij adviseerde me Bridgestone of Michelin en dan als advies de laatste in de Pilot Sport uitvoering. Reden; Een sportieve band, geschikt voor regen en vrij stil.
Ik kan me wat dat betreft alles laten wijsmaken, maar heb op zich vertrouwen in zijn advies. Dit kan ik natuurlijk laten bevestigen door jullie (rij) ervaringen.
De achterbanden zijn nog niet toe aan vervanging, maar hebben ook een lang (niet zo heftig) leven gehad. Zouden jullie rondom 4 banden vervangen of toch eerst 2 voorbanden doen met ander merkbanden achter.
Graag jullie mening...
Ps.
Ik weet dat 215 niet de stockmaat is.
Hij adviseerde me Bridgestone of Michelin en dan als advies de laatste in de Pilot Sport uitvoering. Reden; Een sportieve band, geschikt voor regen en vrij stil.
Ik kan me wat dat betreft alles laten wijsmaken, maar heb op zich vertrouwen in zijn advies. Dit kan ik natuurlijk laten bevestigen door jullie (rij) ervaringen.
De achterbanden zijn nog niet toe aan vervanging, maar hebben ook een lang (niet zo heftig) leven gehad. Zouden jullie rondom 4 banden vervangen of toch eerst 2 voorbanden doen met ander merkbanden achter.
Graag jullie mening...
Ps.
Ik weet dat 215 niet de stockmaat is.
Ik had Michelin Sport banden onder mijn Civic Sport, maar ik was er niet over te spreken. Het is wel een hele andere auto... Maar de Bridgestone Potenza's hebben zooo veel meer grip!! (kvind alleen dat ze in de regen niet fijn zijn, maar ik heb verder geen ervaring dus ik weet niet wat of dat normaal is).
Ik ben ook aan het kijken voor nieuwe banden. Maar ik ga een set van 4 kopen. Dus als je mijn banden wilt kopen kan dat...
Ik ben ook aan het kijken voor nieuwe banden. Maar ik ga een set van 4 kopen. Dus als je mijn banden wilt kopen kan dat...
- Gaskleppie
Ik heb de TE37's met de Potenza RE050-A banden nu onder de CTR, maar heb toch het gevoel dat de RE040 banden lekkerder rijden op de EP3.
Net even in de regen moeten rijden, maar dat rijdt VOOR GEEN METER!! Met de ITR had ik veeeeel minder last van onderstuur met de RE050-a banden dan met de CTR, zelfde bocht, zelfde condities.
Stock keuze lijkt me prima, waarom michelin banden?
Net even in de regen moeten rijden, maar dat rijdt VOOR GEEN METER!! Met de ITR had ik veeeeel minder last van onderstuur met de RE050-a banden dan met de CTR, zelfde bocht, zelfde condities.
Gaskleppie wrote:Er zijn ongeveer 1065247293 topics over banden.
Buiten dat moeten we ook maar een beetje gokken waar ze onder moeten komen. Ga eerst maar eens zoeken.....
Gek... Ik heb hier maar 18 resultaten gevonden!! :roll: En niet echt goede onderwerpen, want er zit o.a. ook een winterband topic bij.
Plus als je mijn voorsteltopic in de gaten had gehouden, wist je dat ik nu een maand een Civic Type-R uit 2002 heb!
Daarentegen levert google wel 1065247293 resultaten, maar heb vandaag geen tijd en zin om dat allemaal uit te spitten. Vandaar jullie bescheiden mening gevraagd! :razz:
mr. X wrote:Ik heb de TE37's met de Potenza RE050-A banden nu onder de CTR, maar heb toch het gevoel dat de RE040 banden lekkerder rijden op de EP3.
Trust me, je wil echt niet met de RE040 in de regen rijden met de CTR.
RE050A rijd beter, vind ik dan.
- Gaskleppie
slydawg wrote:mr. X wrote:Ik heb de TE37's met de Potenza RE050-A banden nu onder de CTR, maar heb toch het gevoel dat de RE040 banden lekkerder rijden op de EP3.
Trust me, je wil echt niet met de RE040 in de regen rijden met de CTR.
RE050A rijd beter, vind ik dan.
Hmm okee, if you say so.
Ik schrok er eigenlijk wel van hoe hij met nat weer reed!
LSD? Of beter, is een gebrek aan LSD de oorzaak?
De ITR ging dan toch wel érg goed met nat weer.