C1nder's Accord CH6

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
IvoG

Post by IvoG »

C1nder wrote:
mr. X wrote:Dadelijk al die moeite en het geld.. terwijl die beter een echte ATR had kunnen kopen :roll:

Ziet er wel leuk uit.
Ik vind de ATR's gewoon veel te duur allemaal. Ik kan deze nu op eigen tempo ombouwen naar een ATR. Prijzen voor dit alles vielen heel goed mee.
ATR Look, zeker. ATR Feel, almost impossible.

Maar zeker niet minder mooi project. 8)

Overigens, de stoelen van een UK ATR zijn verkeerd om voor een LHD auto. Je mag 3 x raden waar dat in zit :idea:
C1nder

Post by C1nder »

IvoG wrote:
C1nder wrote:
mr. X wrote:Dadelijk al die moeite en het geld.. terwijl die beter een echte ATR had kunnen kopen :roll:

Ziet er wel leuk uit.
Ik vind de ATR's gewoon veel te duur allemaal. Ik kan deze nu op eigen tempo ombouwen naar een ATR. Prijzen voor dit alles vielen heel goed mee.
ATR Look, zeker. ATR Feel, almost impossible.

Maar zeker niet minder mooi project. 8)

Overigens, de stoelen van een UK ATR zijn verkeerd om voor een LHD auto. Je mag 3 x raden waar dat in zit :idea:
Je kan de stoelen ook van kant wisselen, dan is er dus geen probleem denk ik?
IvoG

Post by IvoG »

Dan zit de gesp van de veilheidsgordel nog aan de verkeerde kant, en kan je mogelijk niet meer bij de pomp :idea:

Maar mogelijk allemaal om te wisselen. :dunno:
C1nder

Post by C1nder »

IvoG wrote:Dan zit de gesp van de veilheidsgordel nog aan de verkeerde kant, en kan je mogelijk niet meer bij de pomp :idea:

Gesp is normaal geen probleem, dit zit aan de rails en die kunnen toch blijven zitten dan. Pomp is dan wel een probleem.
Maar wat is er nu eigenlijk verkeerd volgens u? Want ik ken mensen met Japanse Recaro's en die hebben toch geen problemen voor zover ik weet.
Katana

Post by Katana »

C1nder wrote:
IvoG wrote:Dan zit de gesp van de veilheidsgordel nog aan de verkeerde kant, en kan je mogelijk niet meer bij de pomp :idea:

Gesp is normaal geen probleem, dit zit aan de rails en die kunnen toch blijven zitten dan. Pomp is dan wel een probleem.
Maar wat is er nu eigenlijk verkeerd volgens u? Want ik ken mensen met Japanse Recaro's en die hebben toch geen problemen voor zover ik weet.

1. In Engeland/Japan zit het stuur rechts (gesp links bestuurders stoel)
2. Als je deze andersom zet de gesp aan de verkeerde kant (links)
3. Het pompje zit in Nederland op de bestuurders stoel links.

Kortom spiegelbeeld
C1nder

Post by C1nder »

Katana wrote:
C1nder wrote:

1. In Engeland/Japan zit het stuur rechts (gesp links bestuurders stoel)
2. Als je deze andersom zet de gesp aan de verkeerde kant (links)
3. Het pompje zit in Nederland op de bestuurders stoel links.

Kortom spiegelbeeld
Ja ok, maar als je ze er gewoon in zet zoals in Engeland, dan zit alles toch op de juiste plaats? Alleen word hun bestuurders stoel onze passagiers stoel en andersom. Ik begrijp dus niet goed wat hij bedoelde met "Overigens, de stoelen van een UK ATR zijn verkeerd om voor een LHD auto. Je mag 3 x raden waar dat in zit".
IvoG

Post by IvoG »

En toch raad je het deze keer goed: de luxere stoel met de pomp zit dus nu aan de passagierskant. Als je daarmee kan leven, prima.
mr. k

Post by mr. k »

toch wel mooie wagen hoor
nog veel succes bij de ombouw
itr is life . all the rest is detail
C1nder

Post by C1nder »

IvoG wrote:En toch raad je het deze keer goed: de luxere stoel met de pomp zit dus nu aan de passagierskant. Als je daarmee kan leven, prima.
Ja, ik merkte het net. Ik dacht dat die bij beide zetels aanwezig was. Zal wel is kijken of ik het juist kan plaatsen :-)
Katana

Post by Katana »

C1nder wrote:
IvoG wrote:En toch raad je het deze keer goed: de luxere stoel met de pomp zit dus nu aan de passagierskant. Als je daarmee kan leven, prima.
Ja, ik merkte het net. Ik dacht dat die bij beide zetels aanwezig was. Zal wel is kijken of ik het juist kan plaatsen :-)

Wel een leuke verrassing voor je vrouw tijdens het rijden, "wat doe je nu"! :lol:
C1nder

Post by C1nder »

Vandaag heb ik de accord op onderhoud laten gaan bij de dealer. Ik heb mijn fuel line dus ook wat laten buigen voor de Tein strut brace. Deze is nu dus geïnstalleerd. (past dus ook op gewone accords! :wink: ) Nog eens bedankt Katana! Hier wat foto's:

Image
Image
Image
Image
Katana

Post by Katana »

Nice :D
S.J.

Post by S.J. »

Nu nog een H22 8)
RedSun

Post by RedSun »

Wel de A7 dan :lol:
Nana korobi ya oki
C1nder

Post by C1nder »

S.J. wrote:Nu nog een H22 8)
Zou ik wel willen ja, maar hier in België is dat wat moeilijk :( Misschien dat ik het wel eens probeer, zal wel zien.
C1nder

Post by C1nder »

Hier wat foto's van wat ik gisteren gedaan heb:

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Op de foto's zie ik nu wel dat de zetels toch nog niet helemaal proper zijn. Int echt is da moeilijk te zien. Ik zal ze dus nog een beurt moeten geven.

De achterbank past ook nog niet helemaal goed langs de bestuurderskant, maar dat ga ik nog wel oplossen. De gordels vanachter moet ik ook nog terug plaatsen, maar dan iets anders als origineel.
C1nder

Post by C1nder »

Vandaag heb ik dit laten monteren:
Image
JDM Vision rear camber correction kit

Ze hebben er 4 uur aan gewerkt, maar het paste wel (gelukkig). Nu ben ik van dat teveel aan negatief camber af. Uitlijning is nu geheel ok! Zeker een aanrader voor mensen met een ATR met schroefset.
Nog eens bedankt Frans voor de kit! :wink:

Ik heb ook nog originele ATR xenon lampen liggen, maar ik heb wat te weinig onderdelen erbij. Mijn kabels en fiches blijken te verschillen. Heeft iemand toevallig foto's/schema's waarop de verschillen te zien zijn?
Locked