Benzine

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

mr. X wrote:
Niemand hier ooit getest of 98 merk benzine meer vermogen geeft op de K20 dan een 95 van bijv. Shell?
Wil dat anders zelf wel graag doen. Paar tanken 95 shell benzine rijden (of v-power) en dan op de testbank.
Daarna een paar tanken BP rijden en nog een keer op de testbank.
Dus niet ECU resetten, of juist wel...


Goed idee, wel eerst ecu resetten
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Leek mij ook wel een goed idee, aangezien nog niemand het heeft gedaan en we er misschien wat wijzer van kunnen worden.

Zijn de meningen dan dat de ECU gereset moet worden, dus de accu pool los te halen.
Of is fuse nr. 6 er voor 30 seconden uittrekken voldoen?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

mr. X wrote:Leek mij ook wel een goed idee, aangezien nog niemand het heeft gedaan en we er misschien wat wijzer van kunnen worden.

Zijn de meningen dan dat de ECU gereset moet worden, dus de accu pool los te halen.
Of is fuse nr. 6 er voor 30 seconden uittrekken voldoen?


Als je de radio ook wil resetten wel anders gewoon fuse nr.6
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Is die 98 octaan dan zo moeilijk te krijgen in Nederland? :dunno:
Hier in België zou men het eerder vreemd vinden als er geen 98 te krijgen is.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

is gewoon duur, elke pomp heeft het, behalve Shell
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

Rij sinds een maand ook op 98 ipv 95 met de CTR, moet zeggen dat ie toch net wat soepeler loopt...vermogenswinst zou ik niet direct durven te zeggen...wel rijdt ie lekkerder!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Welk mer 95 reed je, en welk merk 98 rijdt je nu?
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

KLeine vraag... wat tanken de nieuwe CTR rijders?? en wat is aan te raden?? ik heb namelijk geen flauw idee.. heb tot nu toe gewoon 95 van de BP getankt

alvast bedankt
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Staat het niet in het klepje of in het boekje?

95 kan, 98 kan ook :roll:
Ik rij nu op 98 BP ultimate.
De 2 tanken daarvoor op 95 Total gereden.

Hier mee een hoger gemiddeld verbruik
Eerste tank 1:10.2
tweede tank 1:10.6
eerste tank 98 BP 1:11.2
tweede tank weet ik vandaag of morgen, maar zal onder de 11 zitten aangezien er een stukje 220+ bij zit.

Heb wel ongeveer dezelfde rijstijl dus vind het raar dat het verbruik nu ik hem heb aanzienlijk omhoog aan het lopen is... oude snoeper heeft hem dadelijk afgetrapt :lol:
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

mr. X wrote:Welk mer 95 reed je, en welk merk 98 rijdt je nu?


Tank vooral bij Total, zowel toen met 95, als nu 98...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Een kennis van me zweert bij de Total.

BP is meer mijn ding, maar hier op het forum ben ik zeker niet de enige.
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Oke ik heb 98 ultimate geprobeert... de motor loopt dus niet meer soepeltjes op 95 loopt die een stuk beter "sneller" dus voor de nieuwe rijders :D blijf lekker 95.. in het tankklepje staat trouwens ron95 ongelood
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Vreemd, hoe hoger het octaangetal hoe beter. Misschien moet je de boel eerst resetten voordat hij zonder problemen 98 slikt.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Niet besparen op de brandstof zei Martijn nog tegen me, dus gewoon 98 tanken. Ondanks dat ook het boekje 95 aangeeft, maar dat is toch wel het minimum. Het is dus niet het beste. Ook een Honda monteur raadde me 98 aan, van de Esso zou ook goed zijn.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik weet niet wat het is, maar ik rij niet zuiniger dan 1 op 11.
Heb nu 225 km gereden en om precies te zijn twee keer gevtect (wat een werkwoord :lol :) en de teller staat op de helft :-?
Snelweg km's, gisteren namelijk uit geweest in Rotterdam.
Heen reis netjes 120-130 op de teller, terug 160 op de teller.
Constant gereden dus niet pieken en dalen maar constant één snelheid, was namelijk geen kip op de weg.

De eerste 100 km lijkt het net of het tellertje niet beweegt. Dan staat hij nog steeds op het max streepje, maar de volgende 100-150 daalt hij het complete stuk van max naar de helft..
Kan het zijn dat er iets mis is, of verbruikt hij gewoon niet minder.

Afgelopen donderdag is hij voor een grote beurt bij de Dealer geweest. Luchtfilter vervangen, olie en filter vervangen, bougie's gecontrolleerd maar was verder perfect zeiden ze
(toen had ik deze vraag nog niet, dacht dat hij nog even moest inlopen en het verbruik zou terug lopen)
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Vreemd. Ik rij vaak 1:11(euro95) en met snelweg km's vaak 1:13, en ik VTEC erg vaak...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik zal hem eens aftanken. Dan zijn het echt puur snelweg km's met bijna geen vtec. Heb hem namelijk vandaag niet gebruikt.
Vind het raar..
Want rij doorgaans echt als een oud wijf.
Maar wel een moord meid die af en toe in de vtec zit :twisted:
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Mijn ervaring is dat het meestal ff duurt voordat het motortje "gewend" is aan de nieuwe rijstijl. Dus na een tank of 4 merk je pas duidelijk het verschil.

Vraag me niet hoe dat kan maar dat is mijn ervaring.
Nana korobi ya oki
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

RedSun wrote:Mijn ervaring is dat het meestal ff duurt voordat het motortje "gewend" is aan de nieuwe rijstijl. Dus na een tank of 4 merk je pas duidelijk het verschil.

Vraag me niet hoe dat kan maar dat is mijn ervaring.


Ontsteking resetten
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Katana wrote:
RedSun wrote:Mijn ervaring is dat het meestal ff duurt voordat het motortje "gewend" is aan de nieuwe rijstijl. Dus na een tank of 4 merk je pas duidelijk het verschil.

Vraag me niet hoe dat kan maar dat is mijn ervaring.


Ontsteking resetten

Je ECU bedoel je... 8)
Locked