ATR EGR Poort Plaat vervuiling
- Gaskleppie
Zaterdag heb ik het begin gemaakt voor een H22 afstelling met ons programma. EGR dicht gemaakt natuurlijk.
Ding loopt als een zonnetje zo mooi! Zonder hikje of stootje, echt mega soepel.
Toch wel lekker die balans assen!
Alleen stopte zn oliepomp er na een kwartiertje mee... Vuiltje door zn pomp, krassen in het huis!
Volgende keer afmaken.....
Ding loopt als een zonnetje zo mooi! Zonder hikje of stootje, echt mega soepel.
Toch wel lekker die balans assen!
Alleen stopte zn oliepomp er na een kwartiertje mee... Vuiltje door zn pomp, krassen in het huis!
Volgende keer afmaken.....
- Gaskleppie
-
- Gaskleppie
- Gaskleppie
- Gaskleppie
Het gaat om deze gozer:
http://www.honda-fanatics.nl/forum/view ... &start=165
http://www.honda-fanatics.nl/forum/view ... &start=165
Ik heb mijn ATR gekocht met "meeneemprijs" . Ik wist dus dat die een grote beurt nodig had etc. geen punt verder, maar die egr-klep geeft bij mij ook een ecu-melding.
Wat denken jullie van de oplossing van de verkoper?: Dit is de egr-klep. Je kunt hem verwijderen: kontaktsleutel uit slot; stekker van klep af; twee moeren sleutel 12mm eraf; klep afnemen. Twee mogelijkheden: de twee vrijgekomen kanalen in klep goed reinigen met carburateurreiniger; of een dicht plaatje van blik zo groot als de pakking ertussen leggen zodat de klep buiten werking is. Wel altijd de stekker weer monteren.
Resetten computer: in zekeringkast onder motorkap Hazard-zekering 10sec uitnemen.
Hij zegt dus ook: dicht met die klep geen probleem, is dat ding nou dus eigenlijk net zo'n nutteloos ding als bijvoorbeeld het bekende vacuumpotje bij een ee8?
Wat denken jullie van de oplossing van de verkoper?: Dit is de egr-klep. Je kunt hem verwijderen: kontaktsleutel uit slot; stekker van klep af; twee moeren sleutel 12mm eraf; klep afnemen. Twee mogelijkheden: de twee vrijgekomen kanalen in klep goed reinigen met carburateurreiniger; of een dicht plaatje van blik zo groot als de pakking ertussen leggen zodat de klep buiten werking is. Wel altijd de stekker weer monteren.
Resetten computer: in zekeringkast onder motorkap Hazard-zekering 10sec uitnemen.
Hij zegt dus ook: dicht met die klep geen probleem, is dat ding nou dus eigenlijk net zo'n nutteloos ding als bijvoorbeeld het bekende vacuumpotje bij een ee8?
- Gaskleppie
ITR1689 wrote:ATR 270 wrote:IvoG wrote:Meten is weten, en gissen is missen :idea:
das waar, maar nou 2 keer op een rollenbank te gaan staan voor en na het schoonmaken van de EGR-klep, gaat me iets te ver :lol:
Dan doe je toch gelijk je inlaat/uitlaat erbij of iets dergelijks?
Uitlaat kan nog niet, want we zijn wachtende op de ontwikkelingen bij TCC :wink: