ATR EGR Poort Plaat vervuiling

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Is die melding dan niet te overbruggen?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Zaterdag heb ik het begin gemaakt voor een H22 afstelling met ons programma. EGR dicht gemaakt natuurlijk.
Ding loopt als een zonnetje zo mooi! Zonder hikje of stootje, echt mega soepel.
Toch wel lekker die balans assen!

Alleen stopte zn oliepomp er na een kwartiertje mee... Vuiltje door zn pomp, krassen in het huis!

Volgende keer afmaken.....
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Zit er op deze H22 een koudstart klep met 2 of 3 draden en heeft deze ook een kruk/nokken as sensor?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dit was een gewone prelude H22 dus nog met obd1 hardware eraan.
De krukas sensor is er alleen om eventuele fluctuaties te controlen. Hij kan dus zonder deze sensor gewoon werken via een obd1 ecu.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Gaskleppie wrote:Dit was een gewone prelude H22 dus nog met obd1 hardware eraan.
De krukas sensor is er alleen om eventuele fluctuaties te controlen. Hij kan dus zonder deze sensor gewoon werken via een obd1 ecu.


Eventuele fluctuaties ? zoals?
redlude94vtec
Posts: 144
Joined: Sun Jan 28, 2007 8:38 am

Post by redlude94vtec »

Gaskleppie wrote:Dit was een gewone prelude H22 dus nog met obd1 hardware eraan.
De krukas sensor is er alleen om eventuele fluctuaties te controlen. Hij kan dus zonder deze sensor gewoon werken via een obd1 ecu.


He. Interessante ontwikkeling. Misschien ook toe te passen op mijn Prelude.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Eventuele fluctuaties ? zoals?


Tussen de verdraaiing van de nokkenas toc de krukas. Als je riem gewoon goed vast zit dus niks aan de hand.
btw, die H22 had een aangepaste riem spanner. Niet meer de hydraulische die nog wel eens kapot gaat maar een vaste zoals op de b-serie motoren. Veel zekerder!
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Post by slED9e »

jullie gedaan die spanner aanpassen ? van een 2.3 blok ofzo?
dat lijkt me ook wel wat als mijn riem vervangen moet.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik weet niet van welke auto die afkwam. Hij had het zelf gedaan allemaal.
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Post by slED9e »

hmm okay..bedankt iig ga zelf maar even verder zoeken dan want over een jaar is ie denk aan de beurt :)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Post by slED9e »

ohjee, nog een forum om af te struinen :)
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Post by ATR 270 »

Ik heb mijn ATR gekocht met "meeneemprijs" . Ik wist dus dat die een grote beurt nodig had etc. geen punt verder, maar die egr-klep geeft bij mij ook een ecu-melding.
Wat denken jullie van de oplossing van de verkoper?: Dit is de egr-klep. Je kunt hem verwijderen: kontaktsleutel uit slot; stekker van klep af; twee moeren sleutel 12mm eraf; klep afnemen. Twee mogelijkheden: de twee vrijgekomen kanalen in klep goed reinigen met carburateurreiniger; of een dicht plaatje van blik zo groot als de pakking ertussen leggen zodat de klep buiten werking is. Wel altijd de stekker weer monteren.

Resetten computer: in zekeringkast onder motorkap Hazard-zekering 10sec uitnemen.

Hij zegt dus ook: dicht met die klep geen probleem, is dat ding nou dus eigenlijk net zo'n nutteloos ding als bijvoorbeeld het bekende vacuumpotje bij een ee8?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

wel probleem dus........

Die Honda ECU's laten zich niet zo makkelijk foppen als misschien bij andere merken.
Lees deze hele post maar eens.
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Post by ATR 270 »

ok, ziet er naar uit dat ik wat pakkingen en bouten kan gaan bestellen.

Waar ik wel benieuwd naar ben: wat voor invloed heeft die klep (schoon) op je vermogen?
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Meten is weten, en gissen is missen :idea:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

In Engeland reed er een met de EGR afgedicht en de gasklep verwarming gebypassed. Scheelde +/-4 pk.

Reed wel constant met ECU lampje aan, weet dus niet als er echt iets fout gaat!! :-?
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Post by ATR 270 »

IvoG wrote:Meten is weten, en gissen is missen :idea:


das waar, maar nou 2 keer op een rollenbank te gaan staan voor en na het schoonmaken van de EGR-klep, gaat me iets te ver :lol:
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

ATR 270 wrote:
IvoG wrote:Meten is weten, en gissen is missen :idea:


das waar, maar nou 2 keer op een rollenbank te gaan staan voor en na het schoonmaken van de EGR-klep, gaat me iets te ver :lol:

Dan doe je toch gelijk je inlaat/uitlaat erbij of iets dergelijks?
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Post by ATR 270 »

ITR1689 wrote:
ATR 270 wrote:
IvoG wrote:Meten is weten, en gissen is missen :idea:


das waar, maar nou 2 keer op een rollenbank te gaan staan voor en na het schoonmaken van de EGR-klep, gaat me iets te ver :lol:

Dan doe je toch gelijk je inlaat/uitlaat erbij of iets dergelijks?


Uitlaat kan nog niet, want we zijn wachtende op de ontwikkelingen bij TCC :wink:
Locked