Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Knite Force

Post by Knite Force »

baRt wrote:even lief aangekeken? dit heeft je minimaal 2 jaar koken, afwassen en de plee schrobben gekost...
Dacht je dat dat alles was? :D

@ Redsun: ze zitten er nog niet in, werd gewaarschuwd dat ik zonder rolkooi meer gevaar zou lopen in geval van een eventuele koprol etc, omdat ik nergens meer bij zou kunnen.... Dus ik twijfel of ik ze er al in moet doen....
RedSun

Post by RedSun »

Ja dat is natuurlijk zo, nog nooit over nagedacht....
Dat kan leven of dood betekenen mocht hij in de fik vliegen bijvoorbeeld.
Zou ook nog ff wachten ondanks dat het verleidelijk is.
Nana korobi ya oki
itr-1895

Post by itr-1895 »

Knite Force wrote:[
@ Redsun: ze zitten er nog niet in, werd gewaarschuwd dat ik zonder rolkooi meer gevaar zou lopen in geval van een eventuele koprol etc, omdat ik nergens meer bij zou kunnen.... Dus ik twijfel of ik ze er al in moet doen....

waar zou jij dan bij willen komen tijdens een koprol? :dunno:
Knite Force

Post by Knite Force »

itr-1895 wrote:
"Knite Force":3duv0kcq wrote:[

waar zou jij dan bij willen komen tijdens een koprol? :dunno:[/quote:3duv0kcq]Het is volgens mij meer als ik hem gewoon kort rijd. Als de lengte van de auto korter wordt, komt er dus meer lengte vrij op de gordels en dus komt mijn hoofd te dicht in de buurt van het stuur etc....
itr-1895

Post by itr-1895 »

als het jouw lukt om een auto zo kort te rijden dat de punten waar op de gordel vast zit dichter bij elkaar komen dan werkt geen enkele gordel meer denk ik.

maar als je die takata's niet in de auto doet kan je er altijd nog bretels van maken :lol:
VTECRob

Post by VTECRob »

itr-1895 wrote:maar als je die takata's niet in de auto doet kan je er altijd nog bretels van maken :lol:

of in de slaapkamer gebruiken natuurlijk... :lol:
Blowie

Post by Blowie »

Vette civic ! beste hatchback model ooit !
http://www.az350.com
[url]my350z.com[/url]
Knite Force

Post by Knite Force »

Custom Jama uitlaat geswapt voor een Invidia cocktail (Alles EE9, behalve einddemper) met een Invidia testpipe.
Resultaat: het unieke race-geluid is vervangen voor een oorverdovend gebrul! Heb al meerdere auto's met Invidia eronder gehad en ook veel horen rijden, er kan er tot nu toe werkelijk niet 1 tippen aan het huidige geluid wat er onder mijn Honda vandaan komt.... Ik twijfel enorm of ik deze uitlaat eronder houd, of dat ik toch weer terugga naar de Jama.

Graag julie meningen :-)

De EE9 voor de swap:
Image

De EE9 na de swap:
Image

Andere hoek:
Image

Nog een andere hoek:
Image
crx303

Post by crx303 »

Duidelijk, terug naar de oude situatie.

O ja en andere wielen :D
ToyZ

Post by ToyZ »

Marcell,

Denk dat jij mijn antwoord al weet, haha.
Terug naar de oude situatie dus.
Desnoods zet je een andere tip op de bestaande einddemper en laat je de tussendemper vervallen voor wat meer geluid.
Performance-wise kan je er denk ik niet veel beters onder zetten.
Dat is inmiddels wel bewezen denk ik zo.

Mzzl,

Tommy
RedSun

Post by RedSun »

Ik vindt het eerlijk gezegd geen gezicht als een uitlaat er half schuin onderuit steekt. ziet er zo "praxis ik kan niet klussen" uit....
Nana korobi ya oki
baRt

Post by baRt »

weg met die frotpijp! terug naar wat je had en zoals Toyz zegt, gewoon ander eindstuk erop... hint: Mugen EF einddemper-look!!!

dit is echt geen porem en die herrie ga je SNEL beu zijn, geloof me!
ToyZ

Post by ToyZ »

Oh ja Marcell ik moest even van mijn vriendin doorgeven, dat je de civic niet zo moet verkrachten, hahaha.
Ze wist niet te zeggen of ze de uitlaat of de velgen nu lelijker vond.
Ze vindt het wel tof dat je de rest van de onderdelen die je erbij hebt gekregen erop hebt gezet.

Mzzl,

Tommy
Knite Force

Post by Knite Force »

ToyZ wrote:Oh ja Marcell ik moest even van mijn vriendin doorgeven, dat je de civic niet zo moet verkrachten, hahaha.
Ze vindt het wel tof dat je de rest van de onderdelen die je erbij hebt gekregen erop hebt gezet.

Mzzl,

Tommy
Hahaha, thanks Tommy (en GF, ben haar naam even kwijt)

Velgen gaan eronder vandaan (was sowieso al het plan, maar ben ergens anders tegenaan gelopen), uitlaat blijft toch echt voorlopig zitten... Over smaak valt helaas niet te twisten (al is dat de laatste tijd wel heel veel gedaan whahahaha), maar de Invidia levert toch bovenin wel weer meer vermogen, dan komt de te kleine diameter van de Jama de hoek om.

Maar, ongetwijfeld ben ik de herrie weer een keer moe en dan gaat de Jama gewoon weer terug, en zo zal ik wel een beetje heen en weer blijven swappen :) Ik heb nu gewoon mooi de gelegenheid om de Jama we een mooi blinkend te poetsen, zodat er weer een "nieuwe" uitlaat onder terugkomt ;)

Den Haag meeting maar even uitstellen nu? Hahahahah

Greets Marcell :D
ToyZ

Post by ToyZ »

Knite Force wrote:
ToyZ wrote:Oh ja Marcell ik moest even van mijn vriendin doorgeven, dat je de civic niet zo moet verkrachten, hahaha.

Mzzl,

Tommy
Hahaha, thanks Tommy (en GF, ben haar naam even kwijt)

Den Haag meeting maar even uitstellen nu? Hahahahah

Greets Marcell :D

Sowieso uitstellen, want ik wil geen kontje klap krijgen van jouw EE9. Ik ga dat beestje nevernooit bijhouden met mijn EP3.
Ja, op de snelweg, maar niet vanuit stilstand.
Dat de Invidia (met grotere diameter) meer vermogen in hogere toeren levert is een feit. Of hij ook onderin veel koppel geeft is een tweede. Maar aangezien we dat toch nooit doen, hahaha
Knite Force

Post by Knite Force »

Ben je serieus bang dat je EP3 je ouwe beestje niet bijhoudt? Wat weegt de auto op kenteken? Ik geloof echt niet dat ik sneller ben, no way!

Wat koppel betreft: ik hoop heel erg dat er binnenkort weer een rollenbank meeting bij Verhoeven tuning is, want dan ga ik weer mee! Kan ik zonneklaar zien wat en waar het verschil is. Maar je redenatie klinkt aannemelijk.

Nog vorderingen met je CTR?
Knite Force

Post by Knite Force »

Small update:

Eindelijk kwam mijn Autometer triple gauge pad binnen, dus eindelijk kunnen mijn metertjes gemonteerd worden. (Thanks again Taner!)
OEM Honda EK4 velgen met nieuwe Toyo T1R's (komen er binnen een paar weken onder)
Gisteravond heb ik de Takata extended bolts en reinforcement plates besteld, zodat ik veilig(er) mijn gordels kan gaan gebruiken. Zodra ze binnen zijn gaan de Takata's erin! Ongeveer een week of 3. Oh, en alvast een setje Ferodo DS2500 blokken voor de ITR remmen...

Recent ben ik eens met een spons, wat doeken en een sopje onder de motorkap en in alle kleine hoekjes en kieren van de auto gedoken. Juist, die plekjes waar je niet altijd aan denkt/bijkomt. Veel werk, maar het resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf. 8)

Things to do:
-Nieuwe kentekenplaathouder-houder bestellen, deze is niet helemaal fris meer en daar baal ik van.
-Meterhouder monteren en de meters aansluiten.
-Eindelijk de veerpootbrug achter-boven monteren (bye-bye achterbank & zijpanelen), de fender-braces en ook de beide onderste veerpootbruggen monteren.

Als dit allemaal gebeurd is zullen we waarschijnlijk wel tegen het einde van de zomer zitten en dan kan Martin beginnen met de 5-lug conversie!

En daarna? De rolkooi en nieuwe schroefset.

Werk genoeg dus nog :D
Sinan

Post by Sinan »

5lug conversion is wel té vet :twisted: , succes 8)
RedSun

Post by RedSun »

Damn dat wordt een rappe jongen!

Wil je max weightreduction?
Nana korobi ya oki
baRt

Post by baRt »

Marcell,

wij ff babbelen snel.. zal denk ik nog wel ff duren voor Anika ook tijd heeft om eens mee richting jullie te crossen (alhoewel ze volgende week weer bij jou op de stoep staat), maar als jij EK4 wielen hebt... dan zijn ze waarschijnlijk van mij... zodra jij 5lug gaat... maar daar moeten we dus ff over babbelen... hehehe
Locked