strutbar

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Martin Omi Performance
Posts: 99
Joined: Sun Apr 15, 2007 1:51 pm

strutbar

Post by Martin Omi Performance »

ben op dit moment naar front en rear strutbar aan het zoeken.

iemand een aanrader?

heb gekeken voor carbing, mugen, spoon, passwjdm..

carbing heeft brakeboosersupport als extra

mugen is goed solide en past op de oem mounting points en dus niet op de schokbrekertorens

spoon lees ik veel dat het crap is

password jdm lijkt me opzich wel redelijk qwa vorm en kwaliteit


dus iemand nog voorstellen welke te nemen?

greetz
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

ik heb de password jdm strut op mijn auto (VOORBOVEN).
Geen ITR maar een civic..
de achterste is in mijn ogen minder goed dan de stock itr.
Ik heb al verschillende verhalen gelezen van redelijk zacht materiaal.
Iets wat zich op de 3point niet uit door de construktie.

Pasvorm is goed van de voorste... maar als je de kans ziet om de carbing te nemen zou ik dit zeker doen.
brakestopper is een leuke extra die voor circuit werk wel eens waardevol kan zijn.

reken voor een passw 230 a 240 euro.
en voor een carbing 350 tot 500 euro. (sommige vragen de hoodprijs ivm zeldzaamheid en transport)

Spoon heb ik vele malen in mijn handen gehad en vrienden hebben ze op auto's gehad.
Pasvorm is prima, maar ik denk dat ze minder goed werken door hun construktie met scharnierpunten.
Bewijs hiervoor heb ik echter niet.

Mugen is schitterend mooi spull maar persoonlijk zie ik de meerwaarde tov de stock ITR (die ook erg goed is) niet zo..
Het werkt.. maar kost ook een hele berg.
de verhouding klopt niet tussen de prijs en werking ervan.
Misschien dat het zich uit in een langere levensduur.
Martin Omi Performance
Posts: 99
Joined: Sun Apr 15, 2007 1:51 pm

Post by Martin Omi Performance »

wil dus idd een carbing van voor met een brake stopper. heb dus een mugen overwogen maar denk dat het idd niet beter dan stock zal zijn,maar enkel meer "bling'oplevert en thats it.

heb wel gelezen dat de achterste strut een goede moet zijn omdat anders de wegligging verander. heb op engelse frums al gelezen dat dat al gebeurt door de oem te plaatsen achter.

zou em racing achter niet goed kunnen zijn?
ITR-Boy
Posts: 97
Joined: Fri Jul 14, 2006 10:06 pm

Post by ITR-Boy »

zou em racing achter niet goed kunnen zijn?


was deze ook aan het overwegen, het gaat over deze

Image

maar ik heb mijn twijfels over de verbinding, is wel snel demonteerbaar

Image
Image
Black.S
Posts: 14
Joined: Fri Mar 23, 2007 10:43 pm

Post by Black.S »

Is het merk Tanabe ook niets voor je?.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ik meende dat Martin de EM 3 punts strutbar had.
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

Password 3 pount strut is toch echt wel DIK beter als een carbing 3 point strut he!

Image

de EM racing setup ziet er leuk uit voor het oog maar is vrij nutteloos met al die losse koppelstukken en plaatjes.

password is gewoon superieur over de rest!

Image

alles uit een stuk vervaardigd! hier krijg je echt geen flex mee!
User avatar
D-Rex
Posts: 206
Joined: Tue Apr 03, 2007 9:03 pm
Contact:

Post by D-Rex »

Nyther wrote:Password 3 pount strut is toch echt wel DIK beter als een carbing 3 point strut he!


Waar maak jij dat uit op? Dat tussenschotje? Is misschien wel nodig omdat pwjdm goedkoop slap aluminium gebruikt....
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

D-Rex wrote:
Nyther wrote:Password 3 pount strut is toch echt wel DIK beter als een carbing 3 point strut he!


Waar maak jij dat uit op? Dat tussenschotje? Is misschien wel nodig omdat pwjdm goedkoop slap aluminium gebruikt....


idd...


niet lullig bedoeld , maar het zijn kreten van mensen die waarschijnlijk geen van beiden in hun handen hebben gehad.

he alluminium van de passw is een zachte soort.
In hoeverre dit de prijs/kwali beinvloed weet ik niet, maar ik durf niet te zeggen dat deze UBER alles is....

voor het geld mag je niet klagen.
ITR-Boy
Posts: 97
Joined: Fri Jul 14, 2006 10:06 pm

Post by ITR-Boy »

misschien is de j's racing ook wel wat?

Image

Image

Greetz ITR-Boy
Image
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Neem eentje zonder scharnierpunten....
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Maak er zelf maar een... Dat moet wel lukken toch.
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

Image
een Miracle X Cross Bar
wel prijzig

Image
Image
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Die is wel mooi, maar het gaat niet alleen om het middelste gedeelte, vooral om de verbinding. Dus dat hij compleet uit één stuk bestaat, zoals de PasswordJDM brace.
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

hoe moet je dan de onderste twee punten vast maken ?
moet je dan boren of ?
Image
Image
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Tein heb ik goede ervaring mee, goede JDM kwaliteit/prijs verhouding
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Sinan wrote:hoe moet je dan de onderste twee punten vast maken ?
moet je dan boren of ?


:dunno:
Je gaat niets boren :D
Zoals je ziet bij de PasswordJDM zit bij de plaatsen waar hij op de vering staat een vaste verbinding. Bij de meeste bestaat het allemaal uit 2 delen. Dus kun je eerst de eerste 2 gedeeltes monteren, waarna er vaak één enkele buis tussen de 2 verbindings stukken komen.

Waar de onderste 2 punten van de cross-brace zitten, zaten volgens mij standaard gaten met afdichtdopjes erover. Weet het echter niet zeker.
Of je kon ze zo in je bodemplaat draaien, een van de twee :-)
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Afdichtdopjes...

Bovenaan rechts nog een van te zien...

Image
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

ow en er rijd inderdaad al iemand met die EM Racing Bars rond :wink:

Image
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

wie z´n auto is dat? en wat zijn de ervaringen over de EM Racing bars?
Locked