Cold air intake WElkE

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
mr. X

Post by mr. X »

Of gewoon het deksel van je stock filter eraf trekken. Herrie, maar kost geen cent, en als je de performance niet wil...
Sinister

Post by Sinister »

mr. X wrote:Of gewoon het deksel van je stock filter eraf trekken. Herrie, maar kost geen cent, en als je de performance niet wil...

Nee is toch nog luider met cold air hoor ;)
Deksel eraf trekken is ook warme lucht dan verlies je pk's maar is wel goedkope oplossing dat wel :)
mr. X

Post by mr. X »

Jah ik weet het, maargoed.

300 euro voor herrie.. :roll:
Sinister

Post by Sinister »

100 als je een Simota bestelt of Injen.
bertjehonda

Post by bertjehonda »

sinds wanneer is een colt air systeem van injen 100 euro???? als ik me niet vergis kost die ook gewoon 300 euro.
anders had ik die wel gedaan.. :cry:
ik heb t ook niet voor t geluid gedaan maar voor een beetje extra performance.
zoals vele al weten is de stock inlaat van de itr best goed en moet je geen 10/15 pk verwachten maar eerder 5/7pk.en dat ie een ontzettend mooi geluid maakt met de colt air is erg mooi meegenomen.
maar ik vind ook dat als je een ctr of atr,itr rijdt en je wil er wat leuks mee doen niet het eerste het beste prul erop moet bouwen van een paar tientjes.
ik hoop niet dat iemand dit zal zijn als een aanval ofzo.. maar ik denk dat als je een kwaliteit op een auto wil kost dat gewoon geld wil je er geen geld aan uitgeven doe dat dan niet. en hou m origineel.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

Sinister wrote:100 als je een Simota bestelt of Injen.

Simota ja, maar injen voor 100?? bestel er maar gelijk een voor mij :lol:
VTECRob

Post by VTECRob »

Jij hebt al... :slaan:
//TypeR//

Post by //TypeR// »

Injen zit ongeveer op 230 Euro. (Cold Airintake)
W-ice

Post by W-ice »

//TypeS// wrote:Injen zit ongeveer op 230 Euro. (Cold Airintake)

Helemaal compleet ligt de prijs iets hoger (waar ik hem tenminste heb aangeschaft (TCC)): € 319 incl BTW, INJEN-filter en montagemateriaal inbegrepen.

Grt,
Wouter
//TypeR//

Post by //TypeR// »

klopt ook. zoekt en gij zult vinden. :wink:
vtecmoon

Post by vtecmoon »

VTECRob wrote:Jij hebt al... :slaan:

tsja, is nooit genoeg heh mooi spul! twin-intake!! ahum 8)
Sinister

Post by Sinister »

Ja en mijn Simota doet net hetzelfde als de AEM V2 of jullie Injen pijpjes, jullie betalen gewoon 200€ meer voor de naam en ontwerp en mijn is gekopieerd ontwerp.
mr. X

Post by mr. X »

Dus zonder de 'onze' was de jouwe er niet :wink:
Hatchman

Post by Hatchman »

Sinister wrote:Ja en mijn Simota doet net hetzelfde als de AEM V2 of jullie Injen pijpjes, jullie betalen gewoon 200€ meer voor de naam en ontwerp en mijn is gekopieerd ontwerp.

Jouw simota cai heeft niet dezelfde buis diameter als een injen :!:
Jouw simota cai heeft niet dezelfde kwaliteit filter als een injen :!:
Jouw simota cai heeft niet dezelfde afwerking als een injen :!:

Heb zelf gereden met zowel een goedkope cai (simota style), de aem v2 en nu de injen cai. En zit wel degelijk verschil in.
En als je naar verschillende rollenbank uitdraaien kijkt zie je het verschil zelf, in plaats van alleen te roepen dat je simota cai net zo goed is.
Voodoo

Post by Voodoo »

Sinister wrote:Ja en mijn Simota doet net hetzelfde als de AEM V2 of jullie Injen pijpjes, jullie betalen gewoon 200€ meer voor de naam en ontwerp en mijn is gekopieerd ontwerp.

Heb je een dyno uitdraai om je uitspraak te bevestigen? :-)
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Heeft zo een AEM V2 geen dubbele kamer of zoiets.
Ik dacht toch dat die duidelijk anders was dan alle andere CAI's.
Correct me if i am wrong.
Hatchman

Post by Hatchman »

Een V2 heeft steeds bredere kamers, zodat die gemakkelijker lucht kan aanzuigen. In de pratijk blijkt de injen cai nog steeds beter te presteren. Filter van aem is ook minder.
Sinister

Post by Sinister »

Believe me als TBM tuning die placeert omdat hij zegt da al de rest rommel is en hetzelfde doet dan zal het zo wel zijn. Want hij heeft ook een testbank en hij weet wel waar hij over spreekt. Als ge testbankverslagen wilt dan moet ge die aan hem maar vragen.
Diameter: evengroot als de diameter van de gasklep dus meer moet da niet zijn.
Afwerking: blinkend chromé meer moet dat niet zijn.
Filter: Deftig materiaal beter dan K&N zelfs
Mss dat Injen wel iets meer pk haalt ja 2 ofzo maar da is me nog geen 200€ waard.
Black.S

Post by Black.S »

Simota is echt minder dan Injen of AEM. Wij hebben enkele integra's en accords type R getest op de testbank en Simota was echt de minste. Met een injen heb je ruim 3 pk meer dan met een Simota en dan heb ik het over een integra R.
W-ice

Post by W-ice »

Black.S wrote:Simota is echt minder dan Injen of AEM. Wij hebben enkele integra's en accords type R getest op de testbank en Simota was echt de minste. Met een injen heb je ruim 3 pk meer dan met een Simota en dan heb ik het over een integra R.

en dat zijn dan alleen de PK's..Enig idee wat het verschil in koppel doet? Ik verwacht dat INJEN of AEM daar ook meer uit weet te halen dan Simota..
Locked