Goeie setup?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Goeie setup?

Post by Sinister »

Ik heb vandaag het volgende laten plaatsen op mijn Honda Integra Type-R
http://www.avb-sports.be/honda/integra/1998-2001/exhaust/header/7800
Samen met een testpipe van Invidia ipv de catalysator, aangesloten met een flens naar 63 mm op mijn catback van buddy club spec 3
Ook heb ik een simota cold air intake.
Is dit een goeie setup of is die catvervanger en header niet goed?
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

mja, dat is een DC sports JDM 4-1 header denk ik. Op zich niks mis mee. Je hebt wel een ongelofelijke herriebak gebouwd met die mods, damn...

en je air filter verpest het eigenlijk. De originele intake is beter. Of verleng hem, zodat het filter achter de bumper komt te hangen (COLD air intake).

De uitlaat is goed, niet geweldig. De inlaat is bagger.
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Bart: Sommige mensen vinden de bijkomende herrie geweldig.... :wink: net als ik.....hoe meer hoe beter...haha.. :D
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Oops typo het is een cold air intake hoor :wink:
Deze vrijdag gaat hij op een brug dan kan ik eens fotos nemen :-)
Is het geen probleem dat die header maar 60mm is dan?
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

ligt eraan wat je wilt... met een 63/65mm zou je er iets meer uit kunnen persen, maar het verloop van de header en de collector zijn belangrijker...

en cyrax: dat weet ik, maar dan nog... hij heeft ECHT veel herrie!
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Zonder catalysator is het minder herrie dan met :wink: Meer geschreew zoals een M3 dan laag gesuis in je oren.
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

wat bedoel je met "goede" setup? wat zoek je precies? maximaal koppel of maximaal snelheid, of goede balans tussen de twee?

Er zijn zoveel mogelijkheden...
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Maximaal pk natuurlijk koppel boeit me niet.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

full 2,5" systeem, Hytech/SMSP/RMF oid, met een AEM 3" CAI of Mugen airbox. Daarna OBD1 conversie en door Gaskleppie laten afstellen m.b.v. eCtune.
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

baRt wrote:ligt eraan wat je wilt... met een 63/65mm zou je er iets meer uit kunnen persen, maar het verloop van de header en de collector zijn belangrijker...



Is dit niet een 2,5inch collector? 63mm aan de buitenzijde, zoals de meeste 2,5inch collectors en 60mm binnendiameter....
Martin Omi Performance
Posts: 99
Joined: Sun Apr 15, 2007 1:51 pm

Post by Martin Omi Performance »

ehm niet lullig bedoelt maar waarom koop je eerst iets en ga je vervolgens vragen of dat goed is. zou het beter andersom doen.

ik zou persoonlijk ook meer naar een balans van koppel/pk's zoeken en niet enkel pk's.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Je krijgt ook nooit alleen PK winst, koppel zal altijd mee stijgen aangezien koppel een afgeleide was van PK........


Of was het nou anders om :dunno:
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

koppel x toerental = vermogen
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

BugsM wrote:Is dit niet een 2,5inch collector? 63mm aan de buitenzijde, zoals de meeste 2,5inch collectors en 60mm binnendiameter....

In werkelijkheid is het precies 65mm buitendiameter. De Amerikanen kennen geen meters dus noemen ze dat 2.5" (63,5 mm).
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

Prijs/kwaliteit is die DC JDM toch best goed?
Wordt iets beter ingeschat dan een peak performance die ik bvb. heb en ik mag niet klagen van het resultaat.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

ITR639 wrote:Prijs/kwaliteit is die DC JDM toch best goed?
Wordt iets beter ingeschat dan een peak performance die ik bvb. heb en ik mag niet klagen van het resultaat.

Materiaal is niet zo denderend. En de buizen hangen laag. Peak performance buizen hangen nog iets lager. Qua performance gelijk aan OEM Honda JDM spruit.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

ITR1689 wrote:
ITR639 wrote:Prijs/kwaliteit is die DC JDM toch best goed?
Wordt iets beter ingeschat dan een peak performance die ik bvb. heb en ik mag niet klagen van het resultaat.

Materiaal is niet zo denderend. En de buizen hangen laag. Peak performance buizen hangen nog iets lager. Qua performance gelijk aan OEM Honda JDM spruit.


Welk JDM spruitstuk hangt eigenlijk het minst laag? OEM?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

SMSP of RMF zijn de toppers, Hytech hangt ook lekker hoog.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

ITR897 wrote:
ITR1689 wrote:
ITR639 wrote:Prijs/kwaliteit is die DC JDM toch best goed?
Wordt iets beter ingeschat dan een peak performance die ik bvb. heb en ik mag niet klagen van het resultaat.

Materiaal is niet zo denderend. En de buizen hangen laag. Peak performance buizen hangen nog iets lager. Qua performance gelijk aan OEM Honda JDM spruit.


Welk JDM spruitstuk hangt eigenlijk het minst laag? OEM?

TODA 4-2-1. Want slechts 2 buizen onder je carterpan.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Mijn spruit hangt ook hoog genoeg, zal nooit niets raken daarmee.
En de kwaliteit is zeker beter dan OEM honda spruit hoor. En voor 240 euro kannek ni klagen denk ik :)
Locked