hardcorehonda (08-2010 aangepaste uitlaat)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

hehehehehe
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Nieuwe spulletjes.....

helaas heb ik aleen de verkeerde strutbar binnen gekregen van de leverancier (na een hoop voorgaand gezijk). EF/CRX ipv EG chassis
Ik wacht nog even af voordat ik die toko tot de grond afbrand op internet.
Wellicht word het wel alsnog netjesopgelost.

Picca's

OEM honda is the BOMB!!!!! hehehehe
Image

foute strutbar... grrrrrrrrrrrrrrrrrr
Image

A-spec racing chasis reinforment zodat ik eindelijk mijn ITR sway op een veilig manier kan monteren.
Image

ARP extended stuts. deze plaats ik gelijk met nieuwe OEM wiellagers en gemodificeerde hubs voor de S2K remmies. (ff crea doen voor de foto)
Image

Image

Image

Image
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Van die OEM zakjes kun je niet genoeg hebben :D
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Goed bezig anthony!
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

wat is de sterkte van de bouten.staat dat op de verpakking want ik zie het niet op de bout staan
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Je hebt er de wind flink onder Anthony, loop maar weer eens langs of bel even als up-and-running bent!

Genesis
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Martin.O wrote:wat is de sterkte van de bouten.staat dat op de verpakking want ik zie het niet op de bout staan


Dit zijn de specs van ARP.
Deze bouten worden beter aangeschreven als bv een SKUNK2 en zeker een blox.

Material:chromemoly steel (heat-treated)
tensile strength rating: 190,000 psi
Thread Size: 12mm x 1.50 RH
Knurl Diameter: 0.485 in.
Underhead Length (in): 2.850 in.
Knurl Length (in): 0.275 in.
Quick Start Nose: Yes
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Nou na een lange dag sleutelen, liggend onder de auto in een plas regenwater is het toch allemaal gelukt.
Ik heb een mooie accu"krachtsleutel"ding 320nm kunnen lenen.
heb de bouten op hun donder gegeven en ze zijn losgekomen zonder de bussen te verzieken (gelukkig want deze zitten er krap 2jaar onder)

Natuurlijk wel bouten/moeren vervangen en direct de ASR/ITRsway eronder gemaakt.

Iets wat me wel erg stoort is dat ondanks de specs van tein.. mijn auto rechts achter dik 2,5 cm lager stond als linksachter...
Ik heb hierdoor de vork een stuk verder uit moeten draaien.
Tevens staat de auto aan de voorzijde hoger dan achter. LELIJK!!!
Lijkt me niet helemaal de bedoeling
Wellicht dat niels mij hier meer over kan vertellen

Ik ben uiteraard na alles gecheckt te hebben een stukje gaan proefrijden.
Eerst voorzichtig....en langzaam aan harder.

wederom eXtreeeeem verschil...
Geen onderstuur meer maar een heel controleerbare overstuur.
Kont word licht en je hoort de banden achter piepen.
Momenteel met de demping voor en achter gelijk.
hopelijk pakt het niet te negetief uit als ik de ITR sway ook aan de voorzijde plaats.

Naderhand ook de strut gemonteerd...
moest de auto in het midden opkrikken om de strut te kunnen monteren.
Helaas nog geen proefrit kunnen maken.. maar ik denk dat met de grote veranderingen aan de aut, ik het onderscheid toch niet meer kan maken.

Natuurlijk weer foto's (en jah de bumper/uitlaat zijn vies)
Image

Image

Image

Image

Image

Image
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Post by slED9e »

netjes :) maar denk wel dat idd met de frontsway en als ie voor nog lager gaat(moet ?) het met je overstuur afgelopen is.
strut ziet er lekker uit :D
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

b-serie is mooi.... :!:

Ziet er goed uit.... :shock:
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Netjes.. maar dat had ik volgens mij al een keer gezegd... :D
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

als je de voorste sway ero pgooit wil ie weer wat meer rechtdoor... zet de demping voor wat harder dan achter en je kunt het weer wat terugbrengen naar hoe het nu is (of beter: hoe je het wilt!)

over dat hoogteverschil: typisch! had de oude CRX van Niels ook (koni geel met Chiel Bos weet je nog) en mijn EK3 had het met de Teins ook, de ITR heeft het met de Teins weer niet (tenminste, niet zo extreem als jij het nu beschrijft)

Wel heb ik ook het voor hoger dan achter probleem... kwestie van beetje mee spelen totdat function en form een goede verhouding hebben :)
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Zoals velen met mij.. en update...
PLX is binngekomen... met dank aan Civicsedan(hp)

Hoop foto's (zoal jullie gewend zijn)



Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Plx even wat prik gegeven... actiefoto's

Image

Image
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

:shock: vette shit!
Nana korobi ya oki
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

vers van de pers...
Foto's gemaakt door MIKE van B.A.S waar de swap gedaan wordt.
Bedankt kerel dat je tijd hebt gezien om toch foto's foto's te maken.

ERUIT en ERIN
Image

Image

Image

modifcatie aan de oliepan zodat we lekvrij en veilig de juiste olie temp kunnen meten.
Image

Image

Image

Image

Extra bung met bosch sensor in de racecat zodat de originele O² kan blijven zitten.
geen gekloot met verwarming uitzetten/foppen en OEM om op terug te kunnen vallen bij APK.

Image

Image

Image
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

:D mooi hoor.

Dat zal dadelijk lekker gaan.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Hele mooi swap , maar las dat je het toch wil gaan boosten?
NA schending :wink:
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

wilco wrote:Hele mooi swap , maar las dat je het toch wil gaan boosten?
NA schending :wink:


Ik wil zoveel... :-)
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Ik heb ene paar leuke foto's mogen ontvangen van hardcorewezzzz

Wezzz heeft me gered door samen met zijn pa De hubs af te draaien voor de toekomstige s2k remmen.
De hubs moesten iets sneller onder de auto dan verwacht en door de naaistreek van een locaal bedrijf waren de hubs nog niet klaar.

bedankt wez... en super dat je ff foto's hebt gemaakt... daar zijn we dol op.

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Locked